Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi stalowe J16x6 1/2 JJ + opony 205/60R16 Sava

VIII Felga

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 hary125

hary125
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 03.11.2017

Witam,

 

Mam felgi stalowe prawdopodobnie od Accord VII albo CIVIC J16x6 1/2 JJ ET 55 albo ET50. Brak opisu na feldze co do ET. Z pomiaru wyszło między 50 a 55. Założyłem felgę, dociągnłąme dwie śruby i nic nie trze, choć jest mało miejsca miejscy zaciskiem a felgą. Wielu z was pisało że stare felgi od Accorda VII i Civic nie pasują a u mnie wydaje się że jest ok. Mam zamiar założyć te felgi na zimę + opony 205/60R16. 

Myślicie że mimo wszystko u mnie będzie ok i w czasie eksploatacji felga nie zacznie ocierać o klocki?

 

Co do opon. Zastanawiam się nad Sava Eskimos HP2 92 H - ale rok produkcji 2016 lub Sava Eskimos HP2 96 H XL - rok produkcji 2017 ale tutaj indeks nośności większy niż zalecany przez producenta. 

Znajomy polecał mi też chińczyki twierdząc że nie ma to znaczenia np. Imperial Snowdragon HP 92 H - dużo tańsze.

Które lepiej wybrać?


Użytkownik hary125 edytował ten post 13:05, 03.11.2017

  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:34, 03.11.2017

Cześć :)

Mam felgi stalowe prawdopodobnie od Accord VII albo CIVIC J16x6 1/2 JJ ET 55 albo ET50. Brak opisu na feldze co do ET. Z pomiaru wyszło między 50 a 55. Założyłem felgę, dociągnłąme dwie śruby i nic nie trze, choć jest mało miejsca miejscy zaciskiem a felgą. Wielu z was pisało że stare felgi od Accorda VII i Civic nie pasują a u mnie wydaje się że jest ok. Mam zamiar założyć te felgi na zimę + opony 205/60R16.
Myślicie że mimo wszystko u mnie będzie ok i w czasie eksploatacji felga nie zacznie ocierać o klocki?

Nie czytałeś dokładnie - pisaliśmy o tym, że felgi innych producentów mimo teoretycznie dobrych parametrów mogą nie pasować. OEM felgi (czy to od Accorda innej generacji, czy np. od Civica) będą pasowały... istotny może być też stan klocków hamulcowych - przy trochę zużytych może być OK, przy nowych może być gorzej.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#3 hary125

hary125
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 06.11.2017

Mam jeszcze pytanie, 

obecnie mam 225/50R17 98V i  chciałbym to wymienić na 205/60R16 92V na zimę. Na słupku w aucie mam wymienioną tylko jedna oponę 225/50 R17 98 V. Wiecie może czy jak zamienię opony na R16 to w przypadku jakiejś kolizji mogę mieć problem z wypłatą ubezpieczenia z AC ponieważ opony nie są homologowane? I jeszcze czy jak teraz mam nośność 98 to mogę to wymienić na 92, czy muszę też w R16 mieć 98? 


  • 0

#4 aelek65

aelek65
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2013
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:53, 10.11.2017

Obawiam się, że mogą być problemy z odszkodowaniem.

Szukałem trochę w google (fora itp.) i nie znalazłem spektakularnych przypadków odmowy. Ludzie piszą, że rzeczoznawcy podczas oględzin powypadkowych sprawdzają stan opon, a nie ich rozmiar.

Pytałem też w stacji kontroli pojazdów - ci nie weryfikują rozmiaru obręczy/opon vs homologacja, ważne, żeby miały bieżnik i nie wystawały poza obrys pojazdu.

Niemniej w necie można znaleźć luźne wypowiedzi ludzi z branży ubezpieczeniowej, że założenie kół niehomologowanych do danego typu pojazdu może być podstawą odmowy wypłaty ubezpieczenia.

 

Sam mam podobną sytuację, bo odziedziczyłem koła zimowe 16' po VII generacji. Pytałem mojego ubezpieczyciela mailem kilka razy i nie otrzymałem ŻADNEJ odpowiedzi - AXA Direct. (Nie polecam, skoro lekceważą klienta przynoszącego kilka tysięcy złotych...)

 

Trzymając się logiki - jeśli ktoś spowoduje szkodę, bo nie wyhamował i okaże się, że ma koła OD INNEGO AUTA, to co zrobi ubezpieczyciel? Wypłaci, czy nie wypłaci?  :)

Moim zdaniem, to tylko kwestia czasu, jak przypadki odmowy się pojawią.

 

W przypadku Accorda VIII sprawa jest znacznie bardziej złożona, bo one, z jednej strony, BYŁY FABRYCZNIE wyposażane w koła 16' (więc chyba można), z drugiej strony, dla różnych rozmiarów obręczy/opon (16' lub 17') producent przewiduje różne wartości parametrów geometrii kół (zbieżność, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła) (więc chyba nie można).

Słowem, zmiana rozmiaru obręczy/opon nie jest taka oczywista.

 

PS. Poprzednio jeździłem Renówką. W homologacji miała wpisane 3 różne rozmiary obręczy, do wyboru, do koloru. No, ale to jest auto na "F"


  • 0

#5 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 18:28, 10.11.2017

Na przykład we włoskich dowodach rejestracyjnych rozmiary felg/opon są skrupulatnie wpisane.
87cXoau.png

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#6 hary125

hary125
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 14.11.2017

Obawiam się, że mogą być problemy z odszkodowaniem.

Szukałem trochę w google (fora itp.) i nie znalazłem spektakularnych przypadków odmowy. Ludzie piszą, że rzeczoznawcy podczas oględzin powypadkowych sprawdzają stan opon, a nie ich rozmiar.

Pytałem też w stacji kontroli pojazdów - ci nie weryfikują rozmiaru obręczy/opon vs homologacja, ważne, żeby miały bieżnik i nie wystawały poza obrys pojazdu.

Niemniej w necie można znaleźć luźne wypowiedzi ludzi z branży ubezpieczeniowej, że założenie kół niehomologowanych do danego typu pojazdu może być podstawą odmowy wypłaty ubezpieczenia.

 

Sam mam podobną sytuację, bo odziedziczyłem koła zimowe 16' po VII generacji. Pytałem mojego ubezpieczyciela mailem kilka razy i nie otrzymałem ŻADNEJ odpowiedzi - AXA Direct. (Nie polecam, skoro lekceważą klienta przynoszącego kilka tysięcy złotych...)

 

Trzymając się logiki - jeśli ktoś spowoduje szkodę, bo nie wyhamował i okaże się, że ma koła OD INNEGO AUTA, to co zrobi ubezpieczyciel? Wypłaci, czy nie wypłaci?  :)

Moim zdaniem, to tylko kwestia czasu, jak przypadki odmowy się pojawią.

 

W przypadku Accorda VIII sprawa jest znacznie bardziej złożona, bo one, z jednej strony, BYŁY FABRYCZNIE wyposażane w koła 16' (więc chyba można), z drugiej strony, dla różnych rozmiarów obręczy/opon (16' lub 17') producent przewiduje różne wartości parametrów geometrii kół (zbieżność, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła) (więc chyba nie można).

Słowem, zmiana rozmiaru obręczy/opon nie jest taka oczywista.

 

PS. Poprzednio jeździłem Renówką. W homologacji miała wpisane 3 różne rozmiary obręczy, do wyboru, do koloru. No, ale to jest auto na "F"

I jaką podjąłeś decyzję? Ja jednak montuje R16


  • 0

#7 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:03, 16.05.2018

Obawiam się, że mogą być problemy z odszkodowaniem.

Szukałem trochę w google (fora itp.) i nie znalazłem spektakularnych przypadków odmowy. Ludzie piszą, że rzeczoznawcy podczas oględzin powypadkowych sprawdzają stan opon, a nie ich rozmiar.

Pytałem też w stacji kontroli pojazdów - ci nie weryfikują rozmiaru obręczy/opon vs homologacja, ważne, żeby miały bieżnik i nie wystawały poza obrys pojazdu.

Niemniej w necie można znaleźć luźne wypowiedzi ludzi z branży ubezpieczeniowej, że założenie kół niehomologowanych do danego typu pojazdu może być podstawą odmowy wypłaty ubezpieczenia.

 

Sam mam podobną sytuację, bo odziedziczyłem koła zimowe 16' po VII generacji. Pytałem mojego ubezpieczyciela mailem kilka razy i nie otrzymałem ŻADNEJ odpowiedzi - AXA Direct. (Nie polecam, skoro lekceważą klienta przynoszącego kilka tysięcy złotych...)

 

Trzymając się logiki - jeśli ktoś spowoduje szkodę, bo nie wyhamował i okaże się, że ma koła OD INNEGO AUTA, to co zrobi ubezpieczyciel? Wypłaci, czy nie wypłaci?  :)

Moim zdaniem, to tylko kwestia czasu, jak przypadki odmowy się pojawią.

 

W przypadku Accorda VIII sprawa jest znacznie bardziej złożona, bo one, z jednej strony, BYŁY FABRYCZNIE wyposażane w koła 16' (więc chyba można), z drugiej strony, dla różnych rozmiarów obręczy/opon (16' lub 17') producent przewiduje różne wartości parametrów geometrii kół (zbieżność, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła) (więc chyba nie można).

Słowem, zmiana rozmiaru obręczy/opon nie jest taka oczywista.

 

PS. Poprzednio jeździłem Renówką. W homologacji miała wpisane 3 różne rozmiary obręczy, do wyboru, do koloru. No, ale to jest auto na "F"


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Felga

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq