Witam.
Mam pewne zastrzeżenia co to pracy automatycznej skrzyni biegów w Accordzie z silnikiem i-Dtec 2.2, ale od początku.
Samochód pochodzący z polskiego salonu 2009r. kupiłem rok temu z przebiegiem 135 000 km.
Problem jest w tym, że od początku nie podobała mi się kultura zmiany biegów w tym samochodzie. Jest to mój pierwszy automat więc z bardzo nie wiedziałem jak takie skrzynie powinny pracować. Teraz po roku użytkowania i przejechaniu się innymi samochodami z AT mam poważne wątpliwości co do prawidłowej pracy skrzyni biegów w moim aucie.
Zadaje to pytanie aby dowiedzieć się czy skrzynie w tych autach tak pracują i może ja się zbytnio czepiam, czy jest to już jakiś sygnał do podjęcia działań naprawczych.
Według mnie moja skrzynia pracuje mało kulturalnie. Uważam, że automat powinien zmieniać biegi idealnie i płynnie tak jak to robi doświadczony kierowca na manualu i tak, aby nie słysząc pracy silnika zmiana była niezauważalna. Tymczasem u mnie zdecydowanie czuć zmiany biegów najbardziej na biegach od 2 do 5 i zakresie obrotów 2000-3000. Czasami zmiany są przeciągnięte jakby w manualu za długo trzymało się sprzęgło podczas zmiany, a czasami jest to twarda zmiana z wyczuwalnym "szarpnięciem" może bardziej przyduszeniem silnika. Można to porównać do szybkiego puszczenia sprzęgła z za wysokich obrotów w manualu.
Najdziwniejsze jest to, że zdarzają się takie trasy, że skrzynia pracuje bardzo ładnie. Nie ma tu zasady i nie znalazłem, żadnych zależności miedzy temperaturą olej, otoczenia, wilgotnością.
Z tego co wiem to olej w skrzyni biegów nie był jeszcze wymieniany przed kupnem tego auta.
Oczywiście zaraz po kupnie wymieniłem olej dynamicznie na Ravenol Z1. Taki mi polecił warsztat który zajmuje się AT. Jednak ta wymiana niczego nie zmieniła. Obecnie mam przejechane 156 000 km i skrzynia cały czas pracuje jak piszę wyżej.
Zauważyłem jeszcze, że na hamulcu i biegu D są wyczuwalne lekkie wibracje przenoszone z silnika. Obroty wynoszą wtedy 750obr/min. Jak załączy się klimatyzacja to obroty delikatnie idą w górę i wibracje zanikają do czasu jej wyłączenia.
Mogę prosić o opinie innych użytkowników tego samochodu z AT i silnikiem i-Dtec 2.2 150KM?
Może ktoś z mechaników specjalizujących się w AT zna te skrzynie i napisze jak powinny pracować.
Chętnie też porównał bym pracę mojej skrzyni w innym samochodzie w tej samej konfiguracji. Może ktoś chętny aby się spotkać na porównanie mieszka w okolicach Tarnowskich Gór woj. Śląskie.