Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Zatkany katalizator ? 2.4L - za mało mocy

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:56, 12.08.2017

Witam Panowie,

 

Accord VIII TypeS, Silnik 2.4L, 201 KM

 

pojechałem na strojenie do Torunia do kolegi Rafi. I niestety 1 pomiar na hamowni na seryjnych ustawieniach wyszedł bardzo słabo - zaledwie 156,6 KM i 184,9 Nm. Już w trakcie jazdy próbnej po diagnozie była za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.

 

f398b16be87a7b94.jpg

Głównym podejrzeniem jest zatkany katalizator - co myślicie, to może być to ?

 

Po strojeniu wyszło docelowo coś takiego :

 

4777af86dccd6e15.jpg

 

Run1 -> seria
Run 2 -> po strojeniu na PB95 - i potem jeszcze daliśmy małą korektę w dół, bo był spalanie stukowe słyszalne
Run 3 -> na LPG

 

Docelowo udało się odzyskać ok 20 KM, czyli pewnie ok 176-177 KM na PB , ale to dalej nie jest seria 201KM :(

 

Czy to jest na pewno wina katalizatora i co ewentualnie mógłbym zrobić aby odpychało się jak powinno ?
 


Użytkownik Sotomiak edytował ten post 16:58, 12.08.2017

  • 0

#2 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:11, 12.08.2017

Katalizator to się raczej rzadko zatyka w silniku benzynowym. Podłącz auto pod komputer, zobacz, czy nie ma jakiś błędów. Może jest za niskie ciśnienie paliwa, albo któryś z filtrów przytkany. Sprawdź, czy sonda lambda ma prawidłowy przebieg, Możliwości jest wiele, nawet świece zapłonowe mogą być winne. Jeśli uważasz, że to wina zatkanego katalizatora, to go wykręć i sprawdź pod światło, czy jest drożny. 


  • 0

#3 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:22, 12.08.2017

Katalizator to się raczej rzadko zatyka w silniku benzynowym. Podłącz auto pod komputer, zobacz, czy nie ma jakiś błędów. Może jest za niskie ciśnienie paliwa, albo któryś z filtrów przytkany. Sprawdź, czy sonda lambda ma prawidłowy przebieg, Możliwości jest wiele, nawet świece zapłonowe mogą być winne. Jeśli uważasz, że to wina zatkanego katalizatora, to go wykręć i sprawdź pod światło, czy jest drożny. 

 

Świece są wymienione na nowe, luzów zaworowych nie ma, filtr powietrza czysty, błędów nie ma żadnych.


  • 0

#4 Braidak

Braidak
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:ZWA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:197KM/397Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 12.08.2017

Kiedy był wymieniony filtr paliwa?


  • 0

#5 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:19, 12.08.2017

Kiedy był wymieniony filtr paliwa?

 

Nie mam informacji na ten temat - czy był i kiedy ostatni raz. Mam go od 2.500KM, a ma teraz ok 126.000. Według książki powinien być przy 80.000 zł.

Ale w samochodzie w DE było wszystko wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisowymi jeśli chodzi o inne filtry, oleje, klocki itd.


  • 0

#6 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:04, 12.08.2017

Czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury?


  • 0

#7 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:58, 12.08.2017

jakie są korekty silnika i jaki afr przy OL
sprawdzic ciśnienie na garach. cisnienie paliwa luzy zaworow?
katalizator?
czasem zlaczka elastyczna potrafi sie zagiac do Śródka.
filtry paliwa powietrza.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 21:09, 12.08.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#8 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:02, 13.08.2017

Moja też była serwisowana w UK,ale do filtra paliwa na 100% nikt nie zaglądał. Jak ją kupiłem to miała 102tys.mil.  Dopiero ja go wymieniłem. 

W serwisie to sprawdzają co najwyżej ciśnienie paliwa ( i pewnie też nie wszędzie i nie zawsze) jak jest dobre ,to nie ruszają filtra.

Jak masz zamiar trzymać to auto ,to lepiej wymienić i się nie martwić


  • 0

#9 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:33, 13.08.2017

a ponoć Rafi miał być takim "specem" od Hondy - no sorry, ale słabo mi się w to będzie chciało uwierzyć, póki nie dojdzie dlaczego na PB nie ma deklarowanej mocy...

 

powodów może być multum - jednak to on, wziął za hamowanie pieniążki, miał możliwość obejrzenia auta, podglądnięcia parametrów pracy, stanu podzespołów mających na to wpływ. więc ja bym do niego uderzał o porady i do nich się stosował, póki nie zwątpisz w umiejętności i wiedzę. 

 

my Ci z fusów nie wywróżymy, chyba że chcesz pograć w zgaduj zgadulę....

 

 

bo jednak ~40 - ~50 KM daleko od serii, to jest problem - i to poważny


  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:46, 13.08.2017

 luzów zaworowych nie ma, 

 

A powinny być  :diabelgrin:

 

BTW ja 'tunerem' nie jestem ale stroić auto któremu daleeeeko do serii - chyba nie tędy droga.

Może pomiar moc/moment jest z dooopy - ewentualnie styknij się z innym k24z3 na kresce i buta dla porównania.


  • 0

#11 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:50, 13.08.2017

Tam masz 2 katalizatory jakby co ;-)
  • 0

#12 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:23, 13.08.2017

a ponoć Rafi miał być takim "specem" od Hondy - no sorry, ale słabo mi się w to będzie chciało uwierzyć, póki nie dojdzie dlaczego na PB nie ma deklarowanej mocy...

 

powodów może być multum - jednak to on, wziął za hamowanie pieniążki, miał możliwość obejrzenia auta, podglądnięcia parametrów pracy, stanu podzespołów mających na to wpływ. więc ja bym do niego uderzał o porady i do nich się stosował, póki nie zwątpisz w umiejętności i wiedzę. 

 

my Ci z fusów nie wywróżymy, chyba że chcesz pograć w zgaduj zgadulę....

 

 

bo jednak ~40 - ~50 KM daleko od serii, to jest problem - i to poważny

 

Kolega może darowac sobie osobiste wycieczki, ale moja wiedza i umiejętności nie wzięły się z powietrza.

Ja też z fusów nie wróżę i wszystko co się dało czasowo sprawdzić, a tego czasu za wiele nie mieliśmy, zostało sprawdzone. A o małej mocy dowiedzieliśmy się dopiero na hamowni jak już auto było prawie wystrojone.

A jeśli ktoś podrzuci jakiś pomysl to oczywiście posłucham, nikt nie jest alfa i omegą.

 

Paliwo, ani filtr paliwa na pewno to nie jest, ponieważ na gazie moc była nawet niższa jak widać. Skład mieszanki również jest prawidłowy co potwierdzaja prawie zerowe korekty krótko i długoterminowe. Z resztą lamda została wystrojona, więc paliwa nie brakuje.

 

Czujnik stuku, owszem, on działał na pewno, bo  cofał zapłon. Aczkolwiek bez powodu tego nie robił bo coś się działo i dzieje. Nikt jednak się nie spodziewałł, że będzie taki spadek mocy.

 

Luz zaworowy był sprawdzony, ja tylko to potwierdziłem podciśnieniem jakie panuje w kolektorze ssacym, jest prawidłowy.

 

Więc jedyne co zostało to podejrzneie zapchanego katalizatora, lub jak dzisiaj mnie olśniło, że są dwa, to tym bardziej mam podejrzneie, że jeden lekko się ukruszył i przytkał drugi.

 

Temat nie został olany, ponieważ silnik jest wystrojony i za to zostały wzięte pieniążki. Silnik n atą chwilę jest wytrojony w taki sposób, że można jeździć bezpiecznie, aczkolwiek z mniejszą mocą i po wymnianie katalizatorów na jeden sprawny umówiliśmy się, że jak będę w warszawie to się spotkamy i poprawię mapkę, oczywiście w ramach strojenia, i kto wie, może nawet odwiedzimy hamownię z tej okazji ;)


  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#13 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Busko Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:04, 14.08.2017

To nie sprawdziliscie auta na hamowni przed rozpoczeciem jakich kolwiek prac ?xd nie bardzo moge zrozumiec po co bylo robic cokolwiek bez znalezienia przyczyny braku 1/4 seryjnej mocy auta....

Użytkownik raczyk edytował ten post 00:09, 14.08.2017

  • 0

#14 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:39, 14.08.2017

Jakbym mial swoja prywatna hamownie dostepna 24/h to pewnie bysmy sprawdzili :D
A odczucia subiektywne kazdy ma inne ;)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#15 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 09:54, 14.08.2017

Ralfi2000 - trzymam kciuki, że dojdziecie o co chodzi.

 

szczerze, to teoria z katalizatorem mało mnie przekonuje. 

 

po pierwsze- przebieg. po drugie- wiek. po trzecie- nie słyszałem o takim przypadku w VIII (w VII też). 

 

by ceramika z kata się tak posypała, i zatkała przelot potrzeba albo uszkodzenia mechanicznego, albo długotrwałej jazdy ze skrajnie nieodpowiednią mieszanką...

i auto by zasłabło, i słabło z każdym dniem bardziej aż do całkowitej odmowy odpalenia :) poza tym byłoby słychać, że coś dzwoni w wydechu - nieprawda?

 

 

a może hamownia popsuta?! :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq