Witam mam takie pytanie czy ktoś z Was miał podobną sytuację jak ja mam acorda wersja 8 diesel przebieg 90tys moje pytanie jest takie że jak jadę to słyszę dźwięk z maglownicy tak jak by mi latała jakaś blach coś takiego taki pusty dźwięk podkreślam ze drążki są sztywne czy ktoś z Was miał coś podobnego z góry dziękuję za informację pozdrawiam
Użytkownik Heka edytował ten post 09:32, 27.07.2018
Czesc. Zglebilem temat magla. To gluche stukanie na malych nierownosciach. Jak zaradzic regenerowac badz wymienic magiel. Swoja droga to magiel przy 90 k to dziwne. Ja mam 200 i jest ok.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
0
Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii!
Witam mam takie pytanie czy ktoś z Was miał podobną sytuację jak ja mam acorda wersja 8 diesel przebieg 90tys moje pytanie jest takie że jak jadę to słyszę dźwięk z maglownicy tak jak by mi latała jakaś blach coś takiego taki pusty dźwięk podkreślam ze drążki są sztywne czy ktoś z Was miał coś podobnego z góry dziękuję za informację pozdrawiam
U mnie przy 110k przebiegu zaczęły się podobne stuki. Niby wszystko ok ale stukało na małych nierównościach. W końcu wyczaiłem, że zamek maski ma luz i te stuki pochodziły właśnie z tego zamka.
U mnie także stuka magiel przebieg 125tys Jak się hamuje i rusza tak jakby klocek się przesuwał przenosi się to kierownicę. Magicy z ASO stwierdzili luz na maglu. Najlepsze jest to, że objaw pojawia się w upalne dni.
Winna jest podpora listwy zębatej wyciera się i dostaje luzu.
Klocki i tarcze OEM i własnoręcznie sprawdzałem czy nie mają luzu
Mam podobnie. 144 kkm i w upalne dni słychać stukanie, szczególnie jak się wolno jedzie po nierównościach, kostce itp. Zrobiło się chłodniej i ustało. Mocno mnie to irytuje, ale chyba nie będę się bawił w regenerację maglownicy.
Temat stukającego magla jest już można powiedzieć rozgryziony. Odpowiedzialną za stukanie okazuje się tuleja podtrzymująca listwę zębatą z prawej strony.
Dzięki koledze marcint_82 który udzieli mi sporo informacji na temat problemu i przekonał mnie, że regeneracja magla w naszym przypadkach to ściema.
Z racji wykonywanego zawodu i możliwości technicznych postanowiłem ją dorobić wraz z specjalnym kluczem do odkręcania tej tulei (UWAGA! Odkręcamy najlepiej kluczem udarowy nasadka 30 mm - okręca się jak po maśle). Zamiast wydawać tysiaka można samemu ją wymienić za mniej niż połowa ceny.
Film instruktażowy
Tuleja jest skopiowana z Accorda 2009 2.2i dtec (magiel od anglika) i zmieniona ze względów technologicznych. Nie wiem jak ma się sprawa z innymi wersjami silnikowymi ale zakładam, że są identyczne z moją wersją silnikową.
Klucz fizycznie jest dorobiony i działa, sprawdzony na maglu. Tuleja jest niestety jeszcze nie ruszona z powodu większego zaangażowania czasu i zajętości tokarki CNC która jest obłożona robotą.
Jeśli ktoś by chciał dorobić zestaw klucz/tuleja pisać na priv. Jeśli znalazło by się trochę chętnych to będzie się opłacało przestawić tokarkę pod te elementy.
Pozdr:)
odkręcona tuleja kluczem już zrobionym:)
Użytkownik Kacprowy edytował ten post 15:03, 29.07.2020
Pięknie to może zrobić "zakupy" grupowe??..Bardzo duza część 8genow ma z tym problemem...
Z jakiego materiału chcesz zrobić tuleję Jak coś to bym się pisał..
Tuleja zewnętrzna to stal ulepszana 32Hrc a wewnętrzna tuleja wciskana to brąz tylko musi dostosowany do cięższych warunków pracy. Brązów jest też cała gama do wyboru jeszcze decyzji nie podjąłem.
Chciałem na początku kupić tuleje brązową handlową ale jest niedostępna o takich specyfikacjach jak ori.
Na razie cały temat jest w fazie projektu. Wykonałem dwa klucze bo miałem materiał i wolną frezarkę. Tuleje są bardziej skomplikowane i czasochłonne ponieważ są precyzyjne.
Postaram się skupić i wcisnąć mój temat w najbliższym czasie abyście mogli sobie wymienić przed zimą
Pozdr
Użytkownik Edson edytował ten post 19:45, 06.09.2017