Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem ze sprzęgłem

VI sprzęgło

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:15, 18.05.2017

Witam,

Dawno mnie tu nie było, nosiłem sie z zamiarem sprzedaży Accorda a tu taki klops :)

Dzisiaj ni stÄ…d ni z owÄ…d zaczeÅ‚o siÄ™ dziwnie zachowywać sprzegÅ‚o. Mianowicie np. w sytuacji gdzie trzeba manewrować trochÄ™ na parkingu, sprzegÅ‚o wciÅ›niÄ™te, troche na półsprzegle itp zaczyna coraz bardziej jakby wpadac w podÅ‚ogÄ™ do momentu gdy bierze już przy samej podÅ‚odze, wtedy trzeba delikatnie je ruszyc do góry i po kilku chwilach zaczyna pracować prawie normalnie. Podczas normalnej jazdy gdy nie wciska siÄ™ sprzegÅ‚a przez dÅ‚uższy czas zachowuje siÄ™ normalnie. Wpada w podÅ‚ogÄ™ i zaczyna brać od samego doÅ‚u w momencie jakbyÅ›my np stali na Å›wiatÅ‚ach z wciÅ›niÄ™tym sprzÄ™gÅ‚em. 

Czy to bÄ™dzie koÅ„czÄ…ce siÄ™ sprzegÅ‚o czy może jednak skoÅ„czy siÄ™ na wysprzÄ™gliku ? 

Dodam że wysprzęglik (ten na skrzyni pod maską) wymieniałem niecałe 3 lata temu bo oryginalny zaczął przeciekać.

Teraz pÅ‚yn w zbiorniczku jest, nie widać żadnych wycieków. 

ProÅ›ba o pomoc :) 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:17, 20.05.2017

Pompa nie trzyma ciśnienia

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:01, 26.05.2017

Tak, to byÅ‚a pompa sprzÄ™gÅ‚a:) zaÅ‚ożyÅ‚em używke i smiga. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#4 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 30.05.2017

Tak, to byÅ‚a pompa sprzÄ™gÅ‚a:) zaÅ‚ożyÅ‚em używke i smiga. 

Podepnę się pod temat, gdyż mam podobne objawy, ale.. znacznie bardziej. Tak jak kolega arkus napisał, pedał sprzęgła wpada w podłogę i trzeba go nogą cofnąć. Tylko u mnie tak wpadł w podłogę kila razy (i już nie szło wrzucać biegów), po czym całkowicie "zmiękł". Jak samochód nieco przepchnąłem, to zauważyłem sporą kałużę płynu. Więc sobie cały ładnie uciekł.

Moje pytanie jest następujące: czy taki objaw to całkiem walnięta pompa sprzęgła, czy może wysprzęglik się skończył? Obecnie samochód odholowany do mechanika, który, jak się okazało, ma urlop :| Czy wymiana pompy sprzęgła jest skomplikowana, i czy da radę w 2-3 godziny samemu to zrobić?

Pozdrawiam


  • 0

#5 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:41, 30.05.2017

Pompe zmienisz sam - 1,5h powinno wystarczyć ale jest troche grzebania bo ciasno. 

Natomiast jeÅ›li ci pÅ‚yn wyleciaÅ‚ to bardziej bym celowaÅ‚ w wysprzÄ™glik. 

spróbuj zalać pÅ‚ynem i zobaczyć czy nie ucieka z wysprzÄ™glika. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#6 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 30.05.2017

Dam znać za parę godzin jak samochód zholuję w inne miejsce. Wysprzęglik zlokalizowany jest bardziej od strony pasażera, o ile dobrze się orientuję. Mi płyn poleciał raczej od strony kierowcy. W duchu mam nadzieję, że to albo pompa, albo jakiś przewód rąbnął. Nie widzi mi się odstawić samochód na tydzień i płacić kilka stów za wymianę... Rocznik i przebieg dają o sobie znać. Dwa tygodnie temu koło pasowe wału korbowego, teraz to. Nie wiem czy ktoś się orientuje, przewód biegnący do wysprzęglika z pompy wspomagania ma gumową wstawkę. Ona tam jest z uwagi na mniejszy problem montażowy, redukcję ciśnienia, czy ma w sobie jakiś dodatkowy element (jak np. w układzie wspomagania kierownicy)?


  • 0

#7 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 05.06.2017

Parę dni minęło, nie miałem czasu ruszyć sprzęgła. Dziś udało mi się zdemontować pompę sprzęgła. Teoretycznie w jej okolicach był wyciek, choć ciężko mi to stwierdzić (trochę płynem nabrudziłem). Wysprzęglik bez śladów wycieku. Zastanawia mnie, czy jest możliwość wycieku przez zbiorniczek płynu. W nakrętce jest mała dziurka. W tej pompce powinien być zaworek zwrotny, żeby płyn się nie cofał do zbiorniczka. Więc jeśli takowy zaworek się zepsuł, płyn mogło cofnąć do zbiornicza i wywalić przez dziurkę odpowietrzającą. Poprawcie mnie, jeśli błędnie rozumuję :)

Druga rzecz, która mnie zastanawia, to czy Å‚ożysko wyciskowe zabudowane w Å›rodku obudowy, potrafi siÄ™ tak przyblokować, że normalnÄ… pracÄ… pedaÅ‚u sprzÄ™gÅ‚a nie da siÄ™ go ruszyć, i co za tym idzie, poszÅ‚o innÄ… stronÄ…. 

I jeszcze jedno: nie próbowałem póki co zalewać i odpowietrzać układu, ale tak czy inaczej będę to robił. Trzeba mieć jakiś cudowny patent na odpowietrzenie, czy normalnym kluczem da się dojść?

 

Poniżej zdjęcie z plam pozostawionych przez samochód. O jakieś pół metra udało mi się go przepchnąć w kierunku prawej strony drogi :)

Pozdrawiam i czekam na pomysły :)

IMG201705_aqwhnep.jpg


Użytkownik krzychu87 edytował ten post 20:23, 05.06.2017

  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:05, 05.06.2017

Bez obrazy, wymień pompę sprzęgła ( to jest to coś pod pedałem sprzęgła) i wysprzęglik (to jest to coś przy łapie sprzęgła). Tym samym będziesz pewien że układ sterowania sprzęgłem jest sprawny. Możesz bez ryzyka kupić najtańszy zestaw.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 04:13, 06.06.2017

  • 0

#9 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:43, 06.06.2017

Pompa jest już zamówiona. Prawdopodobnie w środę będzie. Zastanawia mnie tylko, którędy ten płyn uciekł, na samej pompie nic nie widać, a do kabiny też nie wleciał, bo plamy pod samochodem spore ;) Przewody są całe, rzekłbym stan fabryka :D Złączki też nie puszczają. Wysprzęglik suchy.


  • 0

#10 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 07.06.2017

Pompa sprzęgła wymieniona. Trochę gimnastyki było. Teraz mam inny problem. Czym odpowietrzyć układ? Tzn. jak tą śrubkę złapać? Jest tam tak ciasno, że praktycznie nic nie podchodzi.

Nadal obawiam się, że padło łożysko wyciskowe. Nie wiem na ile ta łapa sprzęgła przy wysprzęgliku powinna się poruszać. Przy naciśnięciu pedału sprzęgłą, wysprzęglik powinien zostać wypchnięty, i zadziałać na łapę. Spróbowałem mechanicznie długim, grubym kijem pchnąć tą łapę, lecz ani rusz.

Czy taki objaw może wskazywać na uszkodzone łożysko wyciskowe?


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:35, 08.06.2017

Jak nieasz jak założyć klucza go możesz wentylator wykręcić.
Nie wiem jak w VI ale u mnie wystarczyło pokombinować i mieści się normalny klucz.
Co do pompy i nie ma zaworka zwrotnego. Po prostu jak uszczelniacz nie trzyma ciśnienia to przepuszcza. A drugie uszczelnienie po prostu nie pozwala wywalić płynu na zewnątrz. Płyn wraca z powrotem do zbiorniczka.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:47, 08.06.2017

Można łapę od skrzyni która idzie do poduszki za chłodnica odkręcić i miejsca w brud.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#13 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • SkÄ…d:RyduÅ‚towy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 09.06.2017

Wczoraj oddałem samochód do mechanika. Niech on kombinuje, bo mało czasu mam, żeby dalej się z tym bawić. Dziś po południu będę dzwonił i się okaże, czy po odpowietrzeniu wszystko śmiga, czy może coś już ze sprzęgłem.


  • 0

#14 karo20

karo20
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:CheÅ‚m
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 12.09.2018

Witam. U mnie jest taka przypadÅ‚ość. Po wymianie sprzÄ™gÅ‚a i oleju w skrzyni, biegi wchodzÄ… bardziej mechanicznie i w jeździe w korkach zdarza mi siÄ™ ze biegi siÄ™ zblokujÄ….  Wtedy muszÄ™ wysprzÄ™glić jeszcze raz. Ogólnie pedaÅ‚ zachowuje siÄ™ normalnie ani miÄ™kki i Å‚apie tak jak powinien. PiszÄ™ tutaj bo czytaÅ‚em, że to może być wina nieoryginalnego oleju (Total 75w90). Tak przeglÄ…daÅ‚em tematy i trafiÅ‚em na ten z pompÄ… i teraz siÄ™ zastanawiam co robić, żeby siÄ™ nie pchać w dodatkowe koszta. 


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:18, 12.09.2018

..a czemu taki olej wlany ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:18, 12.09.2018

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq