Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Delikatny luz na kierownicy odczuwalny na zakręcie

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz88

Tomasz88
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zkątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 04.05.2017

Witam serdecznie wszystkich,

 

mój problem to odczuwalny luz na kierownicy podczas pokonywania szybkiego zakrętu. Accord VII 2.0 po lifcie.

Objawia się to tym, że szybko pokonywany zakręt na kierownicy w zakresie kilku małych stopni skrętu (a więc takich żeby coś delikatnie skorygowac w zakręcie) odczuwa się tak jakby na kierownicy był straszny luz. Dla lepszego zobrazowania: Wspomaganie w Accordzie chodzi ciężko, czyli tak jak powinno, żeby skręcić trzeba użyć minimalnej siły. Na szybko pokonywanym zakręcie sztywność wspomagania/układu kierowniczego w pewnym momencie jakby maleje, dzieje się tak np. na wierzchołku zakrętu, gdy jakieś lekkie przeciążenia już występują. Tak jakbym jechal fiatem punto II i ktoś w zakręcie włączył mi tryb city i spowodował, że układ kierowniczy chodzi lekko, w zakresie tych kilku stopni potrzebnych na drobne korekty w zakręcie, ale subiektywnie odczuwalne jest to jako jakiś luz w układzie kierowniczym.

 

Bardzo mnie to wkurza, dla porównania fiat palio weekend z 1999r. pokonywał ten sam zakręt z prędkością 90km/h z pełną precyzją prowadzenia, na kierownicy siła wspomagania zawsze była taka sama, nie dało się odczuć żadnych luzów, auto jechało tam gdzie się skręciło. Układ kierowniczy był w tym aucie ostrzejszy tzn. 2.5 obrotu od oporu do oporu, dzięki czemu przy kontrowaniu, omijaniu dziur, pokonywaniu ostrych zakrętów sprawdzał się doskonale. W Hondzie ten sam zakręt przejadę z prędkością 100km/h (wielowahaczowe zawieszenie plus niższe i szersze auto, opony szersze), ale co z tego, skoro na tym samym zakręcie czuję na kierownicy wspomniany luz - nie ma mowy z tego powodu o pewności prowadzenia w zakręcie oraz precyzji prowadzenia. 

 

Wahacze w aucie z przodu są nowe, mają przejechane 25tys km, wszystkie 4 amortyzatory również. Taki sam objaw jest na oponach zimowych, maglownica nie przecieka, płyn oczywiście jest na maksymalnym poziomie, auto nie ma żadnych wycieków. 

 

Czy to normalne w tym samochodzie? Jeśli nie, jak sobie z tym poradzić?


  • 0

#2 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:20, 05.05.2017

Końcówki drążków kierowniczych

by HUAWEI 😎
  • 0

#3 maykeel0

maykeel0
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Balin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 08.05.2017

Mam identyczny problem w swoim accordzie ! Jezdze na 16 calowych felgach jak wrzucilem 17 to myslalem ze oszaleje.. wtedy to juz byla tragedia, zero precyzji.. Wróciłem na 16' mam nadzieje ze wymiana drążków pomoże.. 


  • 0

#4 wiran

wiran
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:16, 09.05.2017

Jak nie drążki to przekładnia kierownicza. A to już troche drożej cenowo.


  • 0

#5 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:02, 09.05.2017

Przez 6 lat jeździłem z przekładnią, która tylko leje i takich objawów nie zaobserwowane. Musiałaby wydawać niezłe dźwięki nie tylko podczas jazdy.

by HUAWEI 😎
  • 0

#6 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:38, 09.05.2017

na sto pro końcówki drążków miałem to samo w Accordzie Vi gen po wymianie jak ręką odjął.


  • 0

#7 WojtiCoupe

WojtiCoupe
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 03.11.2019

Witam serdecznie wszystkich,

 

mój problem to odczuwalny luz na kierownicy podczas pokonywania szybkiego zakrętu. Accord VII 2.0 po lifcie.

Objawia się to tym, że szybko pokonywany zakręt na kierownicy w zakresie kilku małych stopni skrętu (a więc takich żeby coś delikatnie skorygowac w zakręcie) odczuwa się tak jakby na kierownicy był straszny luz. Dla lepszego zobrazowania: Wspomaganie w Accordzie chodzi ciężko, czyli tak jak powinno, żeby skręcić trzeba użyć minimalnej siły. Na szybko pokonywanym zakręcie sztywność wspomagania/układu kierowniczego w pewnym momencie jakby maleje, dzieje się tak np. na wierzchołku zakrętu, gdy jakieś lekkie przeciążenia już występują. Tak jakbym jechal fiatem punto II i ktoś w zakręcie włączył mi tryb city i spowodował, że układ kierowniczy chodzi lekko, w zakresie tych kilku stopni potrzebnych na drobne korekty w zakręcie, ale subiektywnie odczuwalne jest to jako jakiś luz w układzie kierowniczym.

 

Bardzo mnie to wkurza, dla porównania fiat palio weekend z 1999r. pokonywał ten sam zakręt z prędkością 90km/h z pełną precyzją prowadzenia, na kierownicy siła wspomagania zawsze była taka sama, nie dało się odczuć żadnych luzów, auto jechało tam gdzie się skręciło. Układ kierowniczy był w tym aucie ostrzejszy tzn. 2.5 obrotu od oporu do oporu, dzięki czemu przy kontrowaniu, omijaniu dziur, pokonywaniu ostrych zakrętów sprawdzał się doskonale. W Hondzie ten sam zakręt przejadę z prędkością 100km/h (wielowahaczowe zawieszenie plus niższe i szersze auto, opony szersze), ale co z tego, skoro na tym samym zakręcie czuję na kierownicy wspomniany luz - nie ma mowy z tego powodu o pewności prowadzenia w zakręcie oraz precyzji prowadzenia. 

 

Wahacze w aucie z przodu są nowe, mają przejechane 25tys km, wszystkie 4 amortyzatory również. Taki sam objaw jest na oponach zimowych, maglownica nie przecieka, płyn oczywiście jest na maksymalnym poziomie, auto nie ma żadnych wycieków. 

 

Czy to normalne w tym samochodzie? Jeśli nie, jak sobie z tym poradzić?

 

Witam, wiem że minęło sporo czasu minęło od Twojego posta ale powiedz kolego co to było ? bo mam to samo u siebie !!!


Mam identyczny problem w swoim accordzie ! Jezdze na 16 calowych felgach jak wrzucilem 17 to myslalem ze oszaleje.. wtedy to juz byla tragedia, zero precyzji.. Wróciłem na 16' mam nadzieje ze wymiana drążków pomoże.. 

pomogła wymiana drążków?


  • 0
Wojciech

#8 WojtiCoupe

WojtiCoupe
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 03.11.2019

Końcówki drążków kierowniczych

by HUAWEI

Witam kolegę! Czy wymiana drążków kierowniczych w 100 % załatwi sprawę?


  • 0
Wojciech

#9 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:56, 30.11.2019

Nie, na 100% nie bo nie wiadomo jaki problem masz :D

 

Ja u siebie miałem również lekki luz podczas skręcania na szybkim "dłuższym" zakręcie było takie uczucie jakby pompa wspomagania "dopompowała" oleju i odpuszczała.

Pojechałem do ASO i tam dokręcili mi ten ślizg który sie wyciera (na civic klubie dosyc popularny temat a tutaj wszyscy juz od razu magiel chcą wymieniać)

 

nie to forum ale ten temat

https://www.mazdaspe...pic.php?t=42347

 

po tym zabiegu bujanie w zakrętach i stukanie na maglu ustało z tym że dodatkowo robiłem zbieżność


  • 0

#10 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:18, 30.11.2019

Witam kolegę! Czy wymiana drążków kierowniczych w 100 % załatwi sprawę?

Wymień to się przekonasz. W aucie nic nie jest wieczne a tu jeszcze rocznik .
  • 0

#11 kopereK1

kopereK1
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 15.06.2021

Mialem podobny problem a jezdze acco 7 w dieslu po alpach wiec duzo skrecania i diametralna poprawa wystapila po wylaczeniu vsa, nadmienie ze wymienilem praktycznie wszystko w zawieszeniu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#12 kopereK1

kopereK1
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 01.07.2021

Kalibracja czujnikiw vsa pomoglo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq