Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Poruszająca się kierownica na nierównościach

VII Kierownica Wibracje Poruszanie Nierówności

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 12.04.2017

Cześć wszystkim. 
Od niedawna jestem posiadaczem Hondy Accord VII. 
I od początku mam problemy z układem kierowniczym/zawieszeniem.
Na przeglądzie przed kupnem dowiedziałem się, że bardzo mocno zniszczone są górne sworznie wahaczy przednich oraz tulejki stabilizatora tył. Wszystko inne miało być w dobrym stanie. 
Podczas jazdy czułem jakby zwłaszcza na nierównościach kierownica dość dziwnie pracowała jednak myślałem, że to wina mocno wybitych sworzni. Zaraz wymieniłem sworznie i tulejki tył ale jednak z tym nic się nie zmieniło. Do tego zauważyłem na dziurach delikatne stukanie prawej strony przedniego zawieszenia. Za jakiś czas robiłem przegląd i dowiedziałem się, że przyczyną może być tuleja wahacza przedniego "ale raczej niekoniecznie bo delikatnie widać zużycie". Tydzień temu znów wybrałem się do innej stacji diagnostycznej i tym razem dowiedziałem się,  że przyczyna stukania jest prawy łącznik stabilizatora i gumy stabilizatora. Na jutro jestem umówiony na wymianę łącznika stabilizatora i gum stabilizatora prawej strony. Dodaję filmik jak to wygląda. : 

https://www.youtube.com/watch?v=X5nelBtJqUc

Dodatkowo zmieniłem komplet felg z oponami, sprawdziłem wyważenie kół.
Przy hamowaniu z dużych predkości występuje bicie kierownicy ale przypuszczam, że to może być spowodowane jakimś nierównościami na tarczach hamulcowych, które chce przetoczyć w najbliższym czasie. 

Czy ma ktoś pomysł co może powodować taki problem? Może przy okazji rozkręcania zawieszenia warto wymienić jeszcze jakiś element, który może to powodować a nie jest zbyt drogi? 
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :)



#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:38, 12.04.2017

Jaki masz rozmiar kół ?
  • 0

#3 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:33, 12.04.2017

Sprawdz amortyzatoru z przodu. Mialem to samo co Ty. Stuki i ruchy kierownicy na dziurach. Amorki juz slabo tlumily.
  • 0

#4 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:02, 13.04.2017

@pawel84j mam założone alufelgi 16 cali. W golfie V tez mam 16 a jazda po tej drodze to przyjemność w porównaniu z Honda :(
@Szczypior88 amortyzatory były sprawdzane 3x na różnych stacjach diagnostycznych. Czy mogli tego nie zauważyć? Wiesz może jak mogę sprawdzić je sam.
Dzięki za odpowiedzi 😁

Użytkownik Kruczkowski edytował ten post 01:03, 13.04.2017


#5 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:22, 13.04.2017

Zobacz czy nie sa wylane. Moje ciekly a na stacjach mialem po 70 % sprawnosci. Te pomiary ze stacji to o kant dupy rozbic😜 U mnie prawy byl obrzygany fest.
  • 0

#6 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 14.04.2017

Po wymianie łącznika stabilizatora, gum/poduszek oraz ustawieniu zbieżności problem znacznie się zmniejszył. Co do amortyzatorów mechanik sprawdzał je i powiedział, że są jeszcze okej. Po świętach jestem umówiony do innego mechanika na wymianę lub naprawę czujnika abs/piasty bo zaświeciła mi się choinka ;( Poproszę go też wtedy by on spojrzał na te amortyzatory i ocenił czy da się do końca zniwelować te ruchy, czy może ten typ tak ma xD. Jak rozwiążę problem opiszę to tutaj i może komuś się przyda. 



#7 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:37, 14.04.2017

A widzisz czyli juz lepiej😉 Mowie Ci...Sprawdz sobie amorki. Kolezce robilem 2 miesiace temu amorki na tyle. Wygladaly spoko, na stacji sprawdzane i bylo git a jak je zdemontowalem to prawy amor sam wlecial do tłoka😜 Kompletnie nie trzymal

Użytkownik Szczypior88 edytował ten post 16:37, 14.04.2017

  • 0

#8 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 02.05.2017

A widzisz czyli juz lepiej Mowie Ci...Sprawdz sobie amorki. Kolezce robilem 2 miesiace temu amorki na tyle. Wygladaly spoko, na stacji sprawdzane i bylo git a jak je zdemontowalem to prawy amor sam wlecial do tłoka Kompletnie nie trzymal

Sam chyba nie mam za bardzo możliwości na sprawdzenie tego. Ale jak będę następnym razem u mechanika to poproszę by je sprawdził. Choć w tym wypadku bardziej obstawiam coś związane z układem kierowniczym ponieważ mam wrażenie jakby kierownica tez chodziła troszkę skokowo i cięzej. Jednak na razie już to tak bardzo nie przeszkadza i można bez problemu jeździć. ;D Dzięki za odpowiedź ;)



#9 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:53, 02.05.2017

Kolego najprawdopodobniej sworznie dolne masz do wymiany i  to powinno załatwić twój problem.


Użytkownik marcoaccord edytował ten post 19:54, 02.05.2017

  • 0

#10 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 02.05.2017

Kolego najprawdopodobniej sworznie dolne masz do wymiany i  to powinno załatwić twój problem.

Własnie też myślałem, że to może sworznie dolne bo górne już zmienione. Jednak przy wymianie łącznika stabilizatora poprosiłem mechanika by je posprawdzał gdy samochód bedzie w powietrzu i według niego nie ma żadnych luzów i wszystko gra. W tej chwili już nie jest to tak uciążliwe jak wcześniej a może po prostu sam jestem juz trochę przewrażliwiony :( Pojeżdżę trochę i dopóki nic nie będzie stukać zawieszenia przedniego nie ruszam. Teraz biorę się za inne przypadłości jak skrzypiący pedał sprzęgła bo to dopiero wkur***. Dzięki wielkie za wszystkie porady, Jeśli jednak okaże się w przyszłości czego była to wina to oczywiście napiszę tutaj i może innym się przyda ;D 



#11 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:00, 04.05.2017

Podstawowy błąd mechaników nie znajacych hondy, szukaja luzów na sworzniach a jest odwrotnie one sie zacieraja i nie ma mowy o luzach. Zeby to sprawdzić trzeba rozpinać zwrotnice. P. S. śpiesz sie kolego.


  • 0

#12 Kruczkowski

Kruczkowski
  • Validating
  • 8 postów
  • Skąd:Busko Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 08.05.2017

Podstawowy błąd mechaników nie znajacych hondy, szukaja luzów na sworzniach a jest odwrotnie one sie zacieraja i nie ma mowy o luzach. Zeby to sprawdzić trzeba rozpinać zwrotnice. P. S. śpiesz sie kolego.

Skoro tak mówisz to zmienię jeszcze te sworznie dolne. Koszt nie jest chyba zbyt dużo to lepiej nie ryzykować. A wiesz może w jaką firme warto zainwestować? ;D



#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:26, 08.05.2017

Oem, Ctr lub 555 ale ostatnio coś się za bardzo sypią

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 Michal1596

Michal1596
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 25.07.2017

Cześć wszystkim.
Od niedawna jestem posiadaczem Hondy Accord VII.
I od początku mam problemy z układem kierowniczym/zawieszeniem.
Na przeglądzie przed kupnem dowiedziałem się, że bardzo mocno zniszczone są górne sworznie wahaczy przednich oraz tulejki stabilizatora tył. Wszystko inne miało być w dobrym stanie.
Podczas jazdy czułem jakby zwłaszcza na nierównościach kierownica dość dziwnie pracowała jednak myślałem, że to wina mocno wybitych sworzni. Zaraz wymieniłem sworznie i tulejki tył ale jednak z tym nic się nie zmieniło. Do tego zauważyłem na dziurach delikatne stukanie prawej strony przedniego zawieszenia. Za jakiś czas robiłem przegląd i dowiedziałem się, że przyczyną może być tuleja wahacza przedniego "ale raczej niekoniecznie bo delikatnie widać zużycie". Tydzień temu znów wybrałem się do innej stacji diagnostycznej i tym razem dowiedziałem się, że przyczyna stukania jest prawy łącznik stabilizatora i gumy stabilizatora. Na jutro jestem umówiony na wymianę łącznika stabilizatora i gum stabilizatora prawej strony. Dodaję filmik jak to wygląda. :

https://www.youtube.com/watch?v=X5nelBtJqUc
 
Dodatkowo zmieniłem komplet felg z oponami, sprawdziłem wyważenie kół.
Przy hamowaniu z dużych predkości występuje bicie kierownicy ale przypuszczam, że to może być spowodowane jakimś nierównościami na tarczach hamulcowych, które chce przetoczyć w najbliższym czasie.

Czy ma ktoś pomysł co może powodować taki problem? Może przy okazji rozkręcania zawieszenia warto wymienić jeszcze jakiś element, który może to powodować a nie jest zbyt drogi?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :)

Witam. Mam bardzo podobny problem jak ty, rowniez mi kierownicatak drzy na nierownosciach, mozesz powiedziec co zrobiles i czy cos pomoglo, tez zastanawiam sie nad amorkami,
  • 0

#15 Michal1596

Michal1596
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 26.07.2017


Witam. Mam bardzo podobny problem jak ty, rowniez mi kierownicatak drzy na nierownosciach, mozesz powiedziec co zrobiles i czy cos pomoglo, tez zastanawiam sie nad amorkami,
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Kierownica, Wibracje, Poruszanie, Nierówności

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq