Czy może to być ten ? - LINK
Czy oddać auto do specjalisty od automatów lub ASO czy każdy mechanik sobie poradzi ?
Sugerowałem się tym tekstem ( LINK ) :
Olej - wymieniać czy nie wymieniać?
Każdy producent stosuje inne zalecenia co do wymiany oleju. Nie brak i takich, którzy zalewają skrzynię olejem dożywotnio i w książce wozu informują tylko o konieczności okresowej kontroli stanu. Niektórzy uważają, że wymiana może uszkodzić skrzynię biegów. Tak jak w przypadku skrzyni manualnej, w automacie należy bezwzględnie wymieniać olej co około 60-80 tys. km, jeśli producent zaleca taką możliwość. Gdy użytkujemy auto na krótkich dystansach, jeździmy tylko po mieście lub z wysokimi prędkościami, warto skrócić ten interwał. Do kosztów wymiany należy doliczyć cenę filtra i uszczelki.
Standardowa wymiana statyczna w serwisie automatycznych skrzyń lub w autoryzowanej stacji to koszt od 250 do 500 zł. Co to znaczy "statyczna"? W takim przypadku tylko część oleju podlega wymianie, ponieważ reszta pozostaje w magistrali. Wymiana dynamiczna polega na przepompowaniu przez skrzynię świeżego oleju. Zabieg ten wymaga jednak znacznie większej ilości oleju i wykonywany jest na życzenie.
Bez względu na to, czy wymieniamy olej, czy też nie, należy okresowo kontrolować jego poziom, o ile producent uwzględnił taką możliwość. Automatyczne skrzynie biegów nie lubią zbyt niskiego i zbyt wysokiego poziomu oleju. Pod maską powinniśmy szukać dodatkowego bagnetu. Olej powinien mieć klarowną barwę i nie pachnieć spalenizną. Najczęściej poziom sprawdzamy przy pracującym silniku, gdy skrzynia osiągnie optymalną temperaturę pracy. Niektórzy producenci przewidzieli na bagnecie dodatkową skalę, gdy olej jest jeszcze zimny. Najlepiej potwierdzić takie informacje u producenta samochodu lub skrzyni - wystarczy symbol przekładni. Można także poszperać w sieci, na stronach serwisów skrzyń automatycznych lub forach motoryzacyjnych.
To samo tyczy się typu oleju. Automatyczne skrzynie biegów wymagają płynu hydraulicznego oznaczonego jako ATF. Większość produktów dostępnych w sklepach spełnia szeroki zakres specyfikacji, ale niektórzy producenci zalecają specjalny typ oleju. Warto spojrzeć wtedy na specyfikację i spróbować odszukać w internecie identyczny produkt, markowany przez niezależnego dostawcę. Jeśli mamy problem z dobraniem oleju do starszego typu przekładni, zwróćmy uwagę na typ oleju (mineralny czy syntetyczny) i wybierzmy produkt nowszy, kompatybilny z poprzednikiem. Taką informację również znajdziemy na etykiecie butelki. Omijajmy warsztaty, które do każdego auta leją jeden typ oleju z beczki.
P.S
Czy ktoś z Was używał tego specyfiku ? - http://allegro.pl/it...j_bilstein.html