Witam wszystkich serdecznie. Jako, że jest to mój pierwszy temat, a zarazem post chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
I na początek mała dygresja.. ale w sumie związana z tematem.
Parę dni temu wymieniłem chłodnicę w mojej Skodzie Fabii z oszałamiającym silnikiem 1.4MPI (tak, wiem), auto kupiłem tylko ze względu taniego ubezpieczenia (mieszkam w UK). Chłodnicę wymieniłem, bo musiałem dolewać co raz więcej płynu chłodniczego. Byłem pewien, że chłodnica walnięta i po problemie.. Okazało się, że po wymianie chłodnicy woda w obiegu zaczęła świrować (bo już nie miała ujścia) i wywalało przez zbiorniczek.. Diagnoza?Dzisiaj sprawdziłem u znajomego mechanika - spaliny w obiegu i albo 300-350funa za uszczelkę, planowanie etc. albo sprzedam to, za grosze i kupię Honde.
Chciałem do końca roku pociągnąć tym "dziadko-wozem" i kupić Accorda VIII Tourera, ale oczywiście typowa usterka dla silnika 1.4MPI się odezwała. Jako, że nie stać mnie w tym momencie na VIII gen Accorda zastanawiam się nad VII w benzynie. Do pracy mam w jedną stronę 30KM plus jakaś jazda na zakupy i może czasem jakiś wypad gdzieś w UK, to też zastanawiałem się nad dieslem. Po tym temacie: http://www.accordklu...y-diesel/page-3 doszedłem do wniosku, że 100% chcę benzynę.
Nie lubię kupować samochodów "na biegu", ale raczej nie chce wkładać już w Fabie.. Pech chciał, że ledwo co zapłaciłem za chłodnice, olej, filtry 150funa, ale to nie jest forum od wylewania swoich żali- szczególnie związanych ze Skoda Fabia..
Zrobiłem mały research i z tego, co wytyczałem VII generacja z motorem 2.0 przed liftem miewa problemy z wałkami rozrządu. Rzeczywiście jest się czego bać?
Może powinienem wybrać 2.4vtec, spalanie z tego co wygooglowałem nie jest drastycznie wyższe.. Chętnie dowiem się jakie są różnice prosto od użytkowników w/w motorów.
Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi na co warto zwrócić uwagę przy zakupie samochodu z w/w silnikami.
Nie jestem do końca pewny czy sedan czy tourer. Jednak nie zachwyca mnie kufer w VII..
Pomożecie?