Radzę się was, bo mnie już nieco *cenzura*ica bierze. W porównaniu do innych aut u mnie: auto szarpie przy ruszaniu, ciężko łagodnie zmienić bieg, pedał gazu chodzi ciężko, podobnie jak pedał sprzęgła, sprzęgło łapie wysoko mimo wymiany na Exedy, w trakcie jazdy z zadaną prędkością auto lekko poszarpuje, przy nagłym wciśnięciu auto mocno szarpie - no *cenzura*a mać, niby drobiazgi, ale jak się to wszystko razem do kupy zbierze to robi się nieciekawie, dwa lata starszy Opel nie ma takich problemów jak Honda.
Wymienione: świece, kopułka, palec, kable, filtry (teraz szykuje się kolejna wymiana), regulowane zawory już kilka razy, czyszczony EGR (zaślepiony), przepustnica, krokowiec - po żadnej z wymian nie zaobserwowałem poprawy. Naprawdę, aż traci się przyjemność z jazdy, każdym innym autem potrafię zmieniać biegi jak automat, pasażerowie się pytają jak ja to robię a we własnym samochodzie mam z tym problemy pomimo przejechania nim 40 tys. km.
Jakieś rady, sugestie, pomysły? Niedługo jadę do mechanika na wymianę oleju, jeszcze z nim ten temat poruszę, ale może do tego czasu uda mi się coś zdziałać.
Co do samego pedału gazu, tutaj obstawiam na linkę gazu - przypuszczalny koszt wymiany? Bawił się w to ktoś?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 14:19, 01.01.2017
#2
Napisano 15:24, 01.01.2017
Radzę się was, bo mnie już nieco *cenzura*ica bierze. W porównaniu do innych aut u mnie: auto szarpie przy ruszaniu, ciężko łagodnie zmienić bieg, pedał gazu chodzi ciężko, podobnie jak pedał sprzęgła, sprzęgło łapie wysoko mimo wymiany na Exedy, w trakcie jazdy z zadaną prędkością auto lekko poszarpuje, przy nagłym wciśnięciu auto mocno szarpie - no *cenzura*a mać, niby drobiazgi, ale jak się to wszystko razem do kupy zbierze to robi się nieciekawie, dwa lata starszy Opel nie ma takich problemów jak Honda.
Wymienione: świece, kopułka, palec, kable, filtry (teraz szykuje się kolejna wymiana), regulowane zawory już kilka razy, czyszczony EGR (zaślepiony), przepustnica, krokowiec - po żadnej z wymian nie zaobserwowałem poprawy. Naprawdę, aż traci się przyjemność z jazdy, każdym innym autem potrafię zmieniać biegi jak automat, pasażerowie się pytają jak ja to robię a we własnym samochodzie mam z tym problemy pomimo przejechania nim 40 tys. km.
Jakieś rady, sugestie, pomysły? Niedługo jadę do mechanika na wymianę oleju, jeszcze z nim ten temat poruszę, ale może do tego czasu uda mi się coś zdziałać.
Co do samego pedału gazu, tutaj obstawiam na linkę gazu - przypuszczalny koszt wymiany? Bawił się w to ktoś?
Też mam sprzęgło Exedy i odnoszę wrażenie, że sprzęgło łapie przy samej górze. Masz sprzęgło HCK2030? Pytałem już kilku znajomych i mechaników o moje sprzęgło i każdy mówi, że jest bardzo dobrze. Może to kwestia mojej paranoi. Z pozostałych objawów zaobserwowałem u siebie opór na pedale gazu (pedał sprzęgła działa bez zarzutu) i poszarpywanie przy całkowitym odjęciu i dodaniu gazu. Stawiam, że to sonda lambda. U mnie objawy są jak na razie symboliczne więc jeszcze trochę pojeżdżę zanim będę się brał za sondę.
http://www.accordklu...gazu-accord-vi/
Tutaj masz tutorial jak tanim kosztem wymienić linkę gazu i prawdopodobnie pozbyć się oporu na pedale. Sam jeszcze tego nie próbowałem ale to tylko kwestia czasu
Temat obserwuję i czekam na wypowiedzi ludzi mądrzejszych ode mnie
#3
Napisano 16:02, 01.01.2017
Też od jakiegoś czasu obstawiam sondę, może na wzór Setha podmienię na używkę i tyle. Szarpanie już kiedyś opisywałem, nawet filmik nagrałem, najgorzej jest przy odjęciu gazu i nagłym dodaniu na 100% - albo załapie ogromnego muła na niskich obrotach (jedzie gorzej niż jakbym przyspieszał delikatnie, nawet jeśli oznaczałoby to dodanie gazu od 25% do 100% w przeciągu 3 sekund) albo szarpnie jakby miał zaraz odlecieć.
#4
Napisano 16:10, 01.01.2017
Czy objawy są na benzynie i LPG ? Podłącz się skanerem i zobacz jak zachowuje się sonda.
Użytkownik pawel84j edytował ten post 16:18, 01.01.2017
#5
Napisano 16:29, 01.01.2017
Też od jakiegoś czasu obstawiam sondę, może na wzór Setha podmienię na używkę i tyle. Szarpanie już kiedyś opisywałem, nawet filmik nagrałem, najgorzej jest przy odjęciu gazu i nagłym dodaniu na 100% - albo załapie ogromnego muła na niskich obrotach (jedzie gorzej niż jakbym przyspieszał delikatnie, nawet jeśli oznaczałoby to dodanie gazu od 25% do 100% w przeciągu 3 sekund) albo szarpnie jakby miał zaraz odlecieć.
Jak to będzie sonda to nwm co ci zrobię XD tak najezdzasz na ten problem, kazdy ci mowi podmien sonde, a ty dalej szukasz dziury w całym.
#6
Napisano 16:35, 01.01.2017
Też od jakiegoś czasu obstawiam sondę, może na wzór Setha podmienię na używkę i tyle. Szarpanie już kiedyś opisywałem, nawet filmik nagrałem, najgorzej jest przy odjęciu gazu i nagłym dodaniu na 100% - albo załapie ogromnego muła na niskich obrotach (jedzie gorzej niż jakbym przyspieszał delikatnie, nawet jeśli oznaczałoby to dodanie gazu od 25% do 100% w przeciągu 3 sekund) albo szarpnie jakby miał zaraz odlecieć.
Co się stanie jak nie odpuścisz gazu do końca przed ponownym wciśnięciem go do podłogi? U mnie wszystko jest ok. Szarpanie mam tylko w przypadku kiedy całkowicie odpuszczam gaz i za chwilę dodaję ponownie. I to też nie zawsze Nie zauważyłem żeby auto szarpało bardziej gdy wcisnę od razu do podłogi niż gdy tylko położę nogę na gazie lub przyciskam stopniowo.
Czy objawy są na benzynie i LPG ? Podłącz się skanerem i zobacz jak zachowuje się sonda.
U mnie nie ma różnicy na jakim paliwie jadę.
I tak na zakończenie, mógłby ktoś podpowiedzieć czy istnieją jakieś moduły diagnostyczne pod OBD1? Szukam już dłuższy czas czegoś pod P28 ale jedyne co znalazłem to jakaś przejściówka na OBD2 albo 5 pin + ELM. Z tego co czytałem mało komu to działa w Hondzie a nie chciałbym potem się bawić w zwroty. Będę wdzięczny za odpowiedzi/linki
Użytkownik bi4ly92 edytował ten post 16:46, 01.01.2017
#7
Napisano 17:03, 01.01.2017
Co się stanie jak nie odpuścisz gazu do końca przed ponownym wciśnięciem go do podłogi? U mnie wszystko jest ok. Szarpanie mam tylko w przypadku kiedy całkowicie odpuszczam gaz i za chwilę dodaję ponownie. I to też nie zawsze Nie zauważyłem żeby auto szarpało bardziej gdy wcisnę od razu do podłogi niż gdy tylko położę nogę na gazie lub przyciskam stopniowo.
U mnie nie ma różnicy na jakim paliwie jadę.
I tak na zakończenie, mógłby ktoś podpowiedzieć czy istnieją jakieś moduły diagnostyczne pod OBD1? Szukam już dłuższy czas czegoś pod P28 ale jedyne co znalazłem to jakaś przejściówka na OBD2 albo 5 pin + ELM. Z tego co czytałem mało komu to działa w Hondzie a nie chciałbym potem się bawić w zwroty. Będę wdzięczny za odpowiedzi/linki
ja mam tak samo jak wy koledzy ale po nagrzaniu, wszystkie te objawy ustępują A wszystko już wymienione prócz sondy, kopułki i palca
#8
Napisano 17:12, 01.01.2017
Troy - również obstawiam sondę, bo poza silnikiem to już wszystko pod maską mam nowe Niestety nie uśmiecha mi się chwilowo wydawać znowu pieniędzy na auto, najwyraźniej będę musiał. I tak oddaje auto do mechanika, chciałem się tylko jeszcze z wami przed tym skonsultować. U mnie po nagrzaniu ustępuje problem bardzo nieznacznie, na mniejszego muła.
Biały - jeśli nie odpuszcze do końca i dodam to chyba jest ok, muszę sprawdzić przy kolejnej przejażdżce.
Wysłane z Meizu M2 Note
Co się stanie jak nie odpuścisz gazu do końca przed ponownym wciśnięciem go do podłogi? U mnie wszystko jest ok. Szarpanie mam tylko w przypadku kiedy całkowicie odpuszczam gaz i za chwilę dodaję ponownie. I to też nie zawsze Nie zauważyłem żeby auto szarpało bardziej gdy wcisnę od razu do podłogi niż gdy tylko położę nogę na gazie lub przyciskam stopniowo.
Sprawdź co się dzieje od ok. 48 sekundy, obrotomierz:
#9
Napisano 17:37, 01.01.2017
Sprawdź co się dzieje od ok. 48 sekundy, obrotomierz:
Tak patrzę na ten filmik i zastanawiam się czy ja w ogóle mam jakiś problem U mnie nie da się tego zauważyć na obrotomierzu. Prawda jest taka, że czuję to tylko wtedy gdy prowadzę. Jak siedzę jako pasażer to nie wiem kiedy mam się tego spodziewać i nie czuję. Widzę, że u Ciebie szarpie całą budą a u mnie to tylko taki symboliczny efekt.
#10
Napisano 17:45, 01.01.2017
no ja tez nie mam tak jak na filmiku ze na obrotomierzu to widac, tylko bardziej to czuc jak prowadze, ale np pasazerowie tego nie czują jak się pytałem. Ale tak w ogole dziwne mam wrazenie że sprzegło ci sie slizga, ale nwm no.
#11
Napisano 19:09, 01.01.2017
Przed chwilą sprawdzałem jak to wygląda u mnie. Próbowałem kilkanaście razy odpuszczać gaz pomiędzy 2000-3500 obrotów i wciskać od razu do końca ale ani razu nie zauważyłem żeby coś było nie tak. Chyba, że trakcja się skończyła :P U mnie można to wyczuć tylko na progach kiedy odpuszczam gaz do końca na 1 albo 2 a później dodaję jak już jestem na progu (i to nie zawsze). Mała część prób poniżej
Użytkownik bi4ly92 edytował ten post 19:11, 01.01.2017
#12
Napisano 20:12, 01.01.2017
Wysłane z Meizu M2 Note
#13
Napisano 20:29, 01.01.2017
Byłem się przejechać i tak, jeśli nie odpuszcze gazu, trzymając go chociaż na 10% i dodam na max to nic się nie dzieje - trzęsie tylko po odpuszczeniu i dodaniu na opór.
Wysłane z Meizu M2 Note
Wygląda na to, że jedziemy na tym samym wózku, z tym że Ty zajechałeś trochę dalej Ja chyba mam gdzieś sondę z F20B6 ale nie mam pojęcia czy jest do końca sprawna. Nie przypominam sobie żeby coś było nie tak. Jak chcesz to mogę jej poszukać
#14
Napisano 14:07, 02.01.2017
W VII genie ludzie robili czyszczenie potencjometru i problem nie powracał. Jeżeli nic tam nie działałeś, to może uderz tam. A nóż...
#15
Napisano 15:16, 02.01.2017
Wysłane z Meizu M2 Note
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , wczoraj, 20:37 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Linka od gazuNapisany przez Kaylish , 09 kwi 2024 VI, przepustnica |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych