Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
536 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jakie sworznie i tuleje (252 użytkowników oddało głos)

Jakiej marki sworznie polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.

Jakiej marki tuleje wahaczy polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:38, 27.12.2016

https://autokult.pl/...ie-go-sprawdzaj

 

Artykuł o sworzniach. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Witam Panowie!

Pacjent to Accordeon VII 2005 2.2 i-CTDI. Objawy - skrzypienie trochę jak stary tapczan w momencie przejeżdżania przez hopki poprzeczne. Dźwięk właśnie taki jakby cos było nienaoliwione. W momencie wjazdu na hopke jedno skrzypnięcie i zjazdu kolejne. Żadnych stuków. Przy deszczu wydaje mi sie jest trochę ciszej. Na postoju jak mocno wcisnę przód to tez słychać skrzypnięcia z jednej strony.


Czy prawdopodobnie winnym tego skrzypienia jest sworzeń zwrotnicy dolny?

Mieszkam w UK. Nie nam zaplecza żeby sprawdzić to w jakis sposób czy nawet jakoś popsikac i sprawdzić czy skrzypi gdyż samochód parkuje na wąskiej ruchliwej ulicy i nie ma za bardzo warunków. Mechanik może to w zasadzie zlokalizować ale zależy mi na czasie gdyż siostra wraca z Polski przed Nowym Rokiem i może przywieź mi części które chce zamówić dzisiaj z Haparts. Dostałem wycenę na sworznie zwrotnicy firmy 555 które niestety nie są osiągalne tutaj w UK.

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam ;)


Użytkownik ślepak edytował ten post 13:04, 08.05.2020
dodany link z artykułem.

  • -1

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:44, 27.12.2016

Hej :)
Rozumiem, że czytałeś temat Informacja na temat przednich sworzni dolnych w Hondzie?

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#3 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:50, 27.12.2016

Hej :)
Rozumiem, że czytałeś temat Informacja na temat przednich sworzni dolnych w Hondzie?

Pozdrawiam
Tomek


Zgadza sie - stad tez zdecyduje sie chyba na wymianę tych sworzni tak czy tak. Ale czy to one są prawdopodobnym powodem tego skrzypienia?
  • 0

#4 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:56, 27.12.2016

mogą to być jeszcze takie gumy (nie wiem jak profesjonalnie sie to nazywa) na wachaczu jak skręcisz kołem w prawo na max to przy przednim błotniku przy prawym kole. Jak byś w nie popsikał smarem to byś zobaczył czy to to bo one dają włąśnie taki dzwięk jak sie uszkodzą... One są wymienne jakieś 50zł od strony.


Użytkownik Talar edytował ten post 17:57, 27.12.2016

  • 0

#5 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:43, 27.12.2016

Wymieniaj te sworznie i sie nawet nie zastanawiaj. Nawet nie sluchaj mecha ze nie ma luzu i nie trzeba wymieniac. Kiedy sworzen zaczyna skrzypiec to znaczy ze jest na etapie zacierania sie i moze sie poprostu ukrecic. Zobaczysz ze po wymianie bedzie lzej kierownica krecic hehe.


  • 0

#6 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:43, 28.12.2016

i nie odwlekaj tematu, bo to może być sprawa życia lub śmierci - nie przesadzając ani trochę


  • 0

#7 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:46, 28.12.2016

Sworznie zamówione. Jak tylko dojdą to w pierwszej kolejności bedą wymienione i miejmy nadzieje wyelimuje to problem a jesli nie to będę szukał dalej.
  • 0

#8 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:31, 28.12.2016

sworznie bardzo ważna rzecz, ale na prawdę nie jest problemem ich sprawdzenie, tylko troche chęci. Lewarek na pewno masz, jakiś parking pod sklepem, kawałek rurki czy jakiegoś łoma do podważania i sprawdzamy sami. Oryginalny sworzeń od tak bez objawów się nie urwie. Co innego jak jest wsadzony  jakiś zamiennik wątpliwej jakości, albo ktoś długo ignoruje stuki z zawieszenia.


  • 0

#9 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:09, 28.12.2016

Miałem to samo ale przyczyna była inna - łącznik stabilizatora. Jak rozebrałem w środku było zero smaru a skrzypiało jak

piszesz jak stary tapczan :mrgreen:


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#10 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:49, 29.12.2016

Oryginalny sworzeń od tak bez objawów się nie urwie.

przecież pisał że są objawy - u mnie oryginał się ukręcił (miał już objawy niestety, a trzech fachowców sprawdzało tak jak piszecie i kicha, bo mówili że nie ma luzów)


  • 0

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:54, 29.12.2016

sworznie bardzo ważna rzecz, ale na prawdę nie jest problemem ich sprawdzenie, tylko troche chęci. Lewarek na pewno masz, jakiś parking pod sklepem, kawałek rurki czy jakiegoś łoma do podważania i sprawdzamy sami. Oryginalny sworzeń od tak bez objawów się nie urwie. Co innego jak jest wsadzony jakiś zamiennik wątpliwej jakości, albo ktoś długo ignoruje stuki z zawieszenia.


Dokładnie tak jak kolega opisał, najlepiej sprawdza się we dwie osoby..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:59, 29.12.2016

przecież pisał że są objawy - u mnie oryginał się ukręcił (miał już objawy niestety, a trzech fachowców sprawdzało tak jak piszecie i kicha, bo mówili że nie ma luzów)

Jak trzeszczy to nieznaczy ,że musi mieć luz ...po prostu się zaciera
  • 0
                       

#13 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:28, 29.12.2016

Najpierw trzeszczy/ skrzypi, zaciera się,  potem dostaje  luzu,  stuka, dopiero  potem się urywa jak ktoś długo olewa sprawę. To że koledze skrzypi nie oznacza że to 100% sworzeń bo może coś innego. Ale kolega zamówił sworznie, wymieni i będzie miał z głowy.


  • 0

#14 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 12:51, 29.12.2016

Najpierw trzeszczy/ skrzypi, zaciera się,  potem dostaje  luzu,  stuka, dopiero  potem się urywa jak ktoś długo olewa sprawę. To że koledze skrzypi nie oznacza że to 100% sworzeń bo może coś innego. Ale kolega zamówił sworznie, wymieni i będzie miał z głowy.

 

dokładnie - w przednim zawieszeniu jest tyle możliwości takiego skrzypienia, że  wymiana w ciemno (szczególnie oryginalnych) sworzni dolnych może się mijać z celem...

 

 

ale od dawna można zaobserwować tutaj logikę: skrzypi przedni zawias? SWORZEŃ DOLNY, bo się urwie i KAPLICA!  szkoda, że w zdecydowanej większości przypadków jak się kolegom ukręcał, to nie dawał żadnych oznak skrzypienia, stukania, czy nawet cichego piśnięcia.

 

więc jak coś skrzypi, należy jechać na byle jaki kanał, wywołać choćby bujaniem auta skrzypienie i od dołu po kolei klinować wszystkie łączenia aż przestanie - i wtedy wymieniać. 

 

w ciemno, możemy sobie pół auta wymienić bo jednemu skrzypiało to, drugiemu tamto, a trzeciemu UPG! 


  • 0

#15 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:56, 29.12.2016

Mozliwosci skrzypienia co prada jest wiecej, ale z racji konstrukcji zawiasu w acco, pierwsza rzecza jest przyjrzenie sie sworzniom. I tutaj nasuwa sie taka teza, ze ori sworznie raczej sie zatra i ukreca niz bedzie na nich luz. Natomiast wszelkiej masci zamienniki, wyrabiaja sie, robi sie duzy luz az kula wypada ze sworznia w calosci.

A co do objawow, to nie kazdy wnika az tak bardzo w zawieszenie auta ktorym jezdzi. Jesli cos nawet od czasu do czasu zatrzeszczy, mozna to przeoczyc. Albo ciezej obracajaca sie kierownica, jezdzac wciaz tymsamym autem poprostu przyzwyczajamy sie do tego bo nie zauwazamy zadnej naglej zmiany. Ja po wymianie oryginalnych sworzni zdziwilem sie, jak lekko moze kiera chodzic w acco.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq