Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Problem po czyszczeniu przepustnicy

VIII czyszczenie przepustnica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pieta

Pieta
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 28.10.2016

Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post więc z góry przepraszam za ewentualne wpadki.

 

Wracając do sprawy, wyczyściłem przepustnicę i pojawiły się problemy z obrotami. wygląda to tak że jak puszczam gaz to obroty spadają do 1400 i dopiero jak się zatrzymam to powoli spadają do 800, a gdy na postoju dodam i puszczę gaz to spadają do 800 i odbijają do 1400/1500 i powoli schodzą do 800 obrotów.

 

Po zapoznaniu się z tematami na forum, wiem że trzeba przeprowadzić zerowanie  przepustnicy i tutaj zwracam się z prośbą do kogoś z forum kto ma HDS-a i podjął by się tego zadania, oczywiście nie za darmo. Jestem z okolic Warszawy ale mogę tęż podjechać gdzieś dalej.


  • 0

#2 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:48, 28.10.2016

Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post więc z góry przepraszam za ewentualne wpadki.

 

Wracając do sprawy, wyczyściłem przepustnicę i pojawiły się problemy z obrotami. wygląda to tak że jak puszczam gaz to obroty spadają do 1400 i dopiero jak się zatrzymam to powoli spadają do 800, a gdy na postoju dodam i puszczę gaz to spadają do 800 i odbijają do 1400/1500 i powoli schodzą do 800 obrotów.

 

Po zapoznaniu się z tematami na forum, wiem że trzeba przeprowadzić zerowanie  przepustnicy i tutaj zwracam się z prośbą do kogoś z forum kto ma HDS-a i podjął by się tego zadania, oczywiście nie za darmo. Jestem z okolic Warszawy ale mogę tęż podjechać gdzieś dalej.

A czy próbowałeś:

1.odłączyć akumulator (parenaście minutek) przy tym naciskając hamulec aby wyzbyć się pozostałości prądu

2.przełączyć kluczyk na pozycję II i wyłączyć wszystkie ordbiorniki,

3.uruchomić i od razu trzymajać równe 3 tys.obrotów do chwili osiągnięcia przez silnik 90 stopni, bądź do załączenia wentylatora,

4.po ukończeniu czynności z pkt 3, zostawić na 5 min aby przepustnica się zamknęła

?

Te czynności są opisane w ESM i po wykonaniu ich, nie miałem już problemów (o których piszesz), które na początku (nie znając tematu) zaznałem.. :-)

Pzdr.


Użytkownik grzybus82 edytował ten post 22:50, 28.10.2016

  • 0

#3 pepe10

pepe10
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla iM
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:USDM
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:55, 28.10.2016

a takie tematy jak położenie przepustnicy nie zapisują się w pamięci urządzenia i reset kompa tego nie zmieni? 


  • 0

EK3 -> BB3 -> EG8 -> CG8 -> CH1 -> BB3 -> CM1


#4 Pieta

Pieta
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 29.10.2016

A czy próbowałeś:
1.odłączyć akumulator (parenaście minutek) przy tym naciskając hamulec aby wyzbyć się pozostałości prądu
2.przełączyć kluczyk na pozycję II i wyłączyć wszystkie ordbiorniki,
3.uruchomić i od razu trzymajać równe 3 tys.obrotów do chwili osiągnięcia przez silnik 90 stopni, bądź do załączenia wentylatora,
4.po ukończeniu czynności z pkt 3, zostawić na 5 min aby przepustnica się zamknęła
?
Te czynności są opisane w ESM i po wykonaniu ich, nie miałem już problemów (o których piszesz), które na początku (nie znając tematu) zaznałem.. :-)
Pzdr.


Sprawdzę czy to pomoże i dam znać.
  • 0

#5 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:24, 29.10.2016

Tylko sprawdź czy masz kod do radia, bo będzie on potrzebny..

Pozdrawiam,
Paweł
  • 0

#6 Pieta

Pieta
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 03.11.2016

Problem rozwiązany. Chciałem sprawdzić wyżej proponowaną metodę, ale poszperałem trochę po necie i znalazłem taki filmik    i stwierdziłem że spróbuję tej metody. Co prawda na filmie jest civic ale pomyślałem że chyba nie ma to znaczenia, więc postanowiłem sprawdzić bo zabieg jest prosty i nie wymaga trzymania silnika na 3000 obrotów do rozgrzania, tak jak w proponowanej sposobie. Więc po odłączeniu akumulatora - miało być na chwilkę ale z przyczyn nie zależnych były to 3 godziny - zwarłem klemy na dziesięć sekund a potem uruchomiłem silnik i poczekałem aż się nagrzeje i wszystko jest ok, obroty 750 i nie odbija w górę po odpuszczeniu gazu.

 

Powiem może krótko dlaczego wziąłem się za czyszczenie przepustnicy. Powodem był irytujący objaw spadania obrotów przy np. włączeniu klimy i wtedy troch telepało budą puki obroty się leniwie nie podniosły. A teraz jak włączę klimę, światła czy wszystko na raz to od razu podbija obroty delikatnie o 100 i wraca.

 

Problem uważam za rozwiązany i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.


  • 0

#7 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 06.02.2017

Pieta moim zdaniem obroty masz nadal za wysokie 750 to za dużo,ja mam tyle samo i odpiąłem tylko kleme plusową.

Ostatnio sprawdzałem u kolegi ten sam motor co u ciebie i niespodzianka 630 i co ty na to?


  • 0

#8 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:17, 12.02.2017

A jeśli ktoś już zaopatrzy się w HDS to tutaj jest instrukcja jak wyczyścić i wyzerować przepustnicę 

dotyczy to wprawdzie Civic'a ale myślę, że procedura ta sama


Użytkownik lajsta edytował ten post 20:19, 12.02.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#9 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:07, 16.02.2017

A jeszcze jedno pytanie - czy po czyszczeniu wymieniacie uszczelkę, czy stara zwykle się nadaje?


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:02, 16.02.2017

Nowa obowiązkowo.


  • 0

#11 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:07, 17.02.2017

Panowie będę chciał wymienić kolektor ssacy i to oczywiście wiąże się z demontaż em przepustnicy . Czy później składam wszystko do kupy i jest ok czy muszę coś czarownic z przepustnica .
  • 0

#12 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:32, 28.02.2017

Procedura uczenia obrotów biegu jałowego wg manuala R20A3:

 

Procedura

 

  1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, światła itp.) są wyłączone.
  2. Wyzerować pamięć ECM/PCM za pomocą testera HDS.
  3. Włączyć zapłon (II) i odczekać 2 sekund.
  4. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 3000 obr./min (min −1 ) bez obciążenia (A/T w położeniu P lub N, M/T na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie wartość 90°C.
  5. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy pełnym zamknięciu przepustnicy.
    UWAGA: Jeśli uruchomi się wentylator chłodnicy, nie należy wliczać czasu jego działania do podanych 5 minut.
  6. Na podstawie listy danych testera HDS sprawdzić, czy procedura uczenia biegu jałowego została zakończona

UWAGA: Skasowanie DTC za pomocą testera HDS nie wymaga przeprowadzenia procedury uczenia obrotów biegu jałowego

 

Należy przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego tak, by PCM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.

Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:
  • Wymieniono moduł ECM/PCM.
  • Wyzerowano pamięć ECM/PCM.
  • Zaktualizowano oprogramowanie modułu ECM/PCM.
  • Wymieniono lub wyczyszczono obudowę przepustnicy.
  • W przypadku demontażu silnika lub skrzyni biegów.

 

Jest jeszcze taka procedura opisana w manualu, która wskazuje czy w ogóle warto brać się za czyszczenie (konieczny jest HDS)

 

  1. Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
  2. Włączyć zapłon (II).
  3. Upewnić się, że tester HDS komunikuje się z modułem ECM/PCM. W przeciwnym razie należy zapoznać się z częścią dotyczącą usuwania usterek obwodu DLC.
  4. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3000 obr./min (min −1 ) bez obciążenia (A/T w położeniu P lub N, M/T na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
  5. Za pomocą testera HDS sprawdzić CZUJNIK REL TP w menu LISTA DANYCH. Odczyt powinien wynosić 2,46 stopnia. Jeżeli nie jest, wyczyścić obudowę przepustnicy. 

Użytkownik Heka edytował ten post 15:21, 28.02.2017
Kolor

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#13 janusz_k

janusz_k
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Skąd:głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 18.03.2017

Zrobiłem tak, jak napisał kolega grzybus82 i jest OK - dziekuję. Co ciekawe wcześniej serwis autoryzowany poległ i zalecił wymianę przepustnicy (3800 zł netto).


  • 0

#14 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:20, 04.06.2017

Panowie, w mojej CL7 mam również problem z wolnymi obrotami po czyszczeniu przepustnicy. Wszystko zaczęło się od gaśnięcia autka na wolnych obrotach, przy zmianie lub wybijaniu biegów autko nawet na ciepłym silniku gasło. Po czyszczeniu przepustnicy problem zniknął, ale wolne obroty utrzymują się na poziomie ok 1500. Zerowanie ECM i procedura uczenia obrotów jałowych nie pomaga. oczywiście pod przepustnicę poszła nowa uszczelka, jakiś czas wsześniej przy naprawie rozrusznika też poszła nowa uszczelka pod kolektor ssący. Zakupiłem rownież nową nieruszaną przepustnicę, gdybym coś sobie popsuł przy czyszczeniu ale dokładnie to samo. Poniżej dane z HDS. Macie jakieś pomysły co dalej, coś wydaje się nie tak na screenach, albo gdzie szukać dalej?

aaa.png

bbb.png

ccc.png

ddd.png


  • 0

#15 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:14, 05.06.2017

Na ostatnim foto w pozycji "Nauczanie obrotów biegu jałowego" powinno się wyświetlić TAK i zielona kropka. Zresetuj jeszcze raz za pomocą HDS, grzej auto na 3000 obr./min. aż włączy się wentylator(-y) i czekaj aż się potwierdzi nauka wolnych obrotów.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, czyszczenie, przepustnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq