Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak ABS + błędy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gemek

Gemek
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 15.09.2016

Witam.

 

Podczas jazdy około 100 km zapaliła mi się kontrolka ABS. Poczekałem aż zjadę na mniej ruchliwą drogę i po wciśnięciu mocniej hamulca okazało się że nie ma ABS.

 

Po podpięciu u znajomego pod kompa pokazało błędy:

 

 

13-1 - Sygnał czujnika prędkości przedniego lewego koła; przerwa w obwodzie lub zwarcie - obecny

 

15-1 - Sygnał czujnika prędkości tylnego prawego koła; przerwa w obwodzie lub zwarcie - obecny

 

16-1 - Czujnik prędkości koła tylnego prawego, uszkodzenie - obecny 

 

61-1 - Niskie napięcie akumulatora - obecny 

 

 

Dodam że dzień może dwa przed wyskoczeniem błędu podczas jazdy przy lekkim hamowaniu czułem na nodze jakby załączał się ABS ale zdarzyło się tak może ze 3x w ciągu tych dwóch dni. 

 

Czy ktoś miał z czymś takim problem i może się podzielić co gdzie i jak ??

 

 


  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:39, 15.09.2016

Cześć :)
Proszę napisz jeszcze czy w ostatnim czasie było coś robione przy Twoim samochodzie, bo to może zdecydowanie pomóc w diagnozie problemu...
W tym temacie Samodiagnostyka spinaczem masz informację jak samodzielnie odczytać błędy, oraz link do tematu, gdzie wyjaśniono jak samodzielnie (bez HDS'a) skasować błędy ABS (te błędy w odróżnieniu od błędów silnika nie są kasowane automatycznie po ustaniu przyczyny, więc trzeba je skasować ręcznie). Możesz skasować błędy i ponownie przeprowadzić diagnostykę, aby się upewnić czy wszystkie są aktualne (mimo, iż Twój wpis powyżej sugeruje, iż tak jest).
 
Pozdrawiam
Tomek
 
P.S. jeśli chodzi o ostatni błąd to chyba nie ma czego wyjaśniać ;)


  • 0

#3 Gemek

Gemek
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:00, 16.09.2016

Cześć :)
Proszę napisz jeszcze czy w ostatnim czasie było coś robione przy Twoim samochodzie, bo to może zdecydowanie pomóc w diagnozie problemu...
 

 

Nic w ostatnim czasie nie było robione przy układzie hamulcowym. 


  • 0

#4 Stinger

Stinger
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:BB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 03.10.2016

Witam,

Podpinam się pod temat. Miałem problem z czujnikiem ABS, po diagnostyce okazało się, że czujnik prawego tylnego koła jest walnięty (błedu nie dało się skasować po każdym sprawdzeniu obwodu wywalał błąd na nowo - open or short circuit), kupiłem nowy czujnik zabrałem się za demontaż (bez rozwiercenia starego się nie obyło), po wymianie bład znika, ale po przejechaniu 1-2 km wywala na nowo błąd 16-1 tak jak na screenie poniżej. Podejrzewamy, że pierścień ABS jest walnięty, być może przy wierceniu zrobiłem niechcący ryskę, albo zebrał się syf, co myślicie o tym? Czy rozebranie piasty i wymiana pierścienia to duży problem?

 

221m.jpg


  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:14, 04.10.2016

Nie ma pierscienia w 7g.
Piasta ma koder wbudowany w simmering.
Masz czas i checi, wyjmij piaste oczyść i obejrz koder pod katem uszkodzeń.

Zamontuj czyste, skasuj błędy i przejażdżka.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#6 Stinger

Stinger
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:BB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 05.10.2016

Nie ma pierscienia w 7g.
Piasta ma koder wbudowany w simmering.
Masz czas i checi, wyjmij piaste oczyść i obejrz koder pod katem uszkodzeń.

Zamontuj czyste, skasuj błędy i przejażdżka.

Wysłane z Tapatalk

A nie wiesz może  czy piasta z Accorda USA będzie pasować?


  • 0

#7 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 10.10.2016

witam,

szukam od dwóch tygodni i żaden mechanik nie jest w stanie zdiagnozować o co chodzi, a objawy takie:

brak ABS, VSA, wszystkie kontroli ABS,VSA, hamulca świecą się non stop, lecz auto jeździ normalnie. Bez ABSu..

odczytany po zwarciu pinów 4i9 kod błąd: DTC B1170 PA50

 

Ale to nie wszystko, bo przy próbie podłączenia komputera (również HDS) żadnej komunikacji z jakimkolwiek obwodem. Dopiero gdy odłączyliśmy  kostkę od pompy ABS wtedy skomunikował się z silnikiem, żadnych błędów nie pokazał poza problem z ABS co oczywiste skoro nie ma kostki :-)

 

Pompa ABS została wymieniona i problem nadal ten sam :-(

Wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone. Akumulator został wymieniony na nowy.

 

Czy spotkał się ktoś z Was z taką usterką? Co robić?

Czy może być tak że sensor VSA/ABS (sensor assy cluster) w wyniku uszkodzenia utrudnia komunikację z komputerem diagnostycznym?

 

Problem pojawił się po wizycie na przeglądzie i testach na szarpakach itp.

 

Ręce mi już opadają, jesień i deszcz dookoła a ja muszę wozić małe dziecko bez ABSu :-(


  • 0

Lukas


#8 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 14.10.2016

Problem rozwiązany więc napiszę bo może komuś się przydać :-)

 

Przygotowując się do wymiany sensora VSA, poruszałem wiązką kabli idącą do niego pod fotelem kierowcy. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie kontrolki błędów zniknęły :-D , komputer odzyskał komunikację z testerami,HDS itp.

 

ABS i VSA wróciły, auto jeździ normalnie, wszystko działa.

 

Jeśli będziecie mieli problem jak opisywałem powyżej, zacznijcie od szukania w tym miejscu bo może coś nie styka jak trzeba. Można w ten sposób oszczędzić duuużo kasy :-)

 

pozdrawiam!


  • 0

Lukas


#9 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:33, 13.10.2018

Temat trochę z brodą ale dodam coś od siebie. Od kilku dni mam ten sam błąd, świeci VSA bez trójkąta, ABS i czerwony wykrzyknik hamulca. Zaczęło się od samego VSA, ABS się zapalał i gasł, potem kilka minut spokoju i znowu. Początkowo pomagał restart silnika, dziś po nocy po odpaleniu o dziwo spokój przez pierwszy kilometr i znów choinka. Spinacz na piny 4 i 9 i liczenie check engine, wychodzi mi 12 razy długo i 6 szybko... Dla świętego spokoju poszarpałem kable pod fotelem ale nic nie dało. Tęsknie za moją CG9 coraz częściej W przyszłym tygodniu poprosze mechanika żeby kompa podpiąl może wyjdzie coś więcej i bardziej konkretne informacje.
  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:32, 13.10.2018

check engine sygnalizuje błędy silnika a nie błędy ABS. 


  • 0

#11 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:28, 14.10.2018

check engine sygnalizuje błędy silnika a nie błędy ABS.

Zdaje sobie z tgo sprawę ale gdzieś chłopaki pisali na forum, żeby bardziej skupiać się na miganiach check niż na to jaki pokazuje DTC... Poza tym check się nigdy nie świecił na co dzień, może coś ma w pamięci co wychodzi przy diagnostyce, trzeba się podpiąć.

Użytkownik pawelski edytował ten post 07:49, 14.10.2018

  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:26, 14.10.2018

Tak i bardzo dobrze napisali. Wiele kompów "uniwersalnych" niepewnie wskazuje na błędy w Accordzie. W dodatku diagnostyka spinaczem nic nie kosztuje.

Stąd sugestia aby kody błędów odczytać z ilości mignięć kontrolek. Lecz działa to tak:

check engine - sygnalizuje błędy silnika

kontrolka ABS (i VSA) - układu ABS / VSA

Kontrolka poduszki - układ SRS

Wyświetlacz w polifcie wyświetla błędy MICU (jeśli dobrze pamietam) i licznika. 

Wymigane kody są opisane w ESM Hondy.

 

Każdy system ma swoją kontrolkę i jest od drugiego niemal niezależny.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:26, 14.10.2018

  • 1

#13 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:17, 28.11.2022

Temat trochę z brodą ale dodam coś od siebie. Od kilku dni mam ten sam błąd, świeci VSA bez trójkąta, ABS i czerwony wykrzyknik hamulca. Zaczęło się od samego VSA, ABS się zapalał i gasł, potem kilka minut spokoju i znowu. Początkowo pomagał restart silnika, dziś po nocy po odpaleniu o dziwo spokój przez pierwszy kilometr i znów choinka. Spinacz na piny 4 i 9 i liczenie check engine, wychodzi mi 12 razy długo i 6 szybko... Dla świętego spokoju poszarpałem kable pod fotelem ale nic nie dało. Tęsknie za moją CG9 coraz częściej W przyszłym tygodniu poprosze mechanika żeby kompa podpiąl może wyjdzie coś więcej i bardziej konkretne informacje.

 

Znalazłeś przyczynę, mam dokładnie to samo.


  • 0

#14 RUMAK 87

RUMAK 87
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 31.08.2023

Mam tak samo jak Vookie, z tym, że ja dzień wcześniej wymieniałem tarcze, klocki z tyłu oraz wahacz górny lewy Teraz kontrolki  vsa abs wykrzyknik i ręczny. Wszystkie się palą, auto hamuje dobrze. Nie wiem co się dzieje. Ma ktoś w okolicy warszawa łomianki kompa do hondy? W trakcie wymiany tarcz było dużo walenia młotkiem. Ma ktoś pomysł?

Auto Honda Accord 2003 2.4 benz+gaz, wersja executive sedan. 


Użytkownik RUMAK 87 edytował ten post 21:21, 31.08.2023

  • 0

#15 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:24, 01.09.2023

słowa klucze - diagnostyka spinaczem, wpisz to w szukajkę, znajdziesz sposób diagnostyki bez komputerów, testerów itp. sprzętu, sposób opisywany tu milion razy i co najważniejsze - zrobisz to za free

 

btw. do wymiany tarcz używałeś młotka? po co? w tarczach są gwintowane otwory... zmierzyłeś bicie piasty po takim traktowaniu?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq