Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przeskoczył lańcuch rozrządu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#1 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 04.07.2016

Witam jak w temacie przeskoczyl mi lancuszek rozrzadu na walku wydechowym wydaje mi sie ze o jeden zabek podczas krecenia walkiem sssacym w celu regolacji zaworow. Jak poluzowac lancuszek i ustawic walek wydechowy na wlasciwym miejscu prosze o pomoc z gory dziakuje. Silnik 2.4 k24a pozdrawiam


  • 0

#2 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:51, 04.07.2016

Baardzo prosto. Silnik lekko podnosisz na lewarku na misce olejowej, odkręcasz łapę boczną, po stronie pasażera oczywiście, następnie luzujesz sobie koło pasowe i ściągasz pasek, pokrywę zaworów,o świecach i cewkach nie będę pisał, bo pewnie wiesz, później ściągasz osłonę rozrządu, jest tam kilkanaście śrubek na klucz 10, i dostęp co do niektórych z nich jest byle jaki, w tym 3 na dole od miski olejowej. Do tego jeszcze dojdzie przewód od wody od chodnicy oleju - będziesz musiał spuścić wodę. Osłona ta załapana jest na silikon. Po odkręceniu obudowy i wyciągnięciu jej przez górę Twoim oczom okaże się cały rozrząd. odkręcasz napinacz łańcucha i masz poluzowany łańcuch. Ot cała fizolofia - ogólnie kilka godzin roboty. Do ustawienia i zamontowania łańcuszka wypada skorzystać z pomocy drugiej osoby jest o wiele łatwiej. Do tego, przed zamontowaniem napinacza, warto spiąć łańcuch opaską plastikową, aby się nie rozleciał. A skoro przeskoczył łańcuch to do wymiany pewnie będzie łańcuch lub napinacz ewentualnie ślizgi, jak nic się nie pokrzywiło....


Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 18:53, 04.07.2016

  • 1

#3 dario85

dario85
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 04.07.2016

Baardzo prosto. Silnik lekko podnosisz na lewarku na misce olejowej, odkręcasz łapę boczną, po stronie pasażera oczywiście, następnie luzujesz sobie koło pasowe i ściągasz pasek, pokrywę zaworów,o świecach i cewkach nie będę pisał, bo pewnie wiesz, później ściągasz osłonę rozrządu, jest tam kilkanaście śrubek na klucz 10, i dostęp co do niektórych z nich jest byle jaki, w tym 3 na dole od miski olejowej. Do tego jeszcze dojdzie przewód od wody od chodnicy oleju - będziesz musiał spuścić wodę. Osłona ta załapana jest na silikon. Po odkręceniu obudowy i wyciągnięciu jej przez górę Twoim oczom okaże się cały rozrząd. odkręcasz napinacz łańcucha i masz poluzowany łańcuch. Ot cała fizolofia - ogólnie kilka godzin roboty. Do ustawienia i zamontowania łańcuszka wypada skorzystać z pomocy drugiej osoby jest o wiele łatwiej. Do tego, przed zamontowaniem napinacza, warto spiąć łańcuch opaską plastikową, aby się nie rozleciał. A skoro przeskoczył łańcuch to do wymiany pewnie będzie łańcuch lub napinacz ewentualnie ślizgi, jak nic się nie pokrzywiło....

Opis perfekt:)


  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:03, 04.07.2016

Można było pasek zostawić.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:06, 04.07.2016

Jaki pasek??? Niema takiej opcji - pasek siedzi na kole pasowym, i aby ściągnąć obudowę rozrządu musisz ściągnąć koło pasowe - inaczej niestety się nie da.


  • 0

#6 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:17, 05.07.2016

Z gory dziekuje za odpowiedz, coz czeka mnie wiec sporo pracy dzisiaj :( a mialo byc tak pieknie :(:(:(


  • 0

#7 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 05.07.2016

Witam raz jeszcze udalo mi sie wszystko porozbierac ( pare godzin roboty ) i tera mam prosbe czy ma ktos jakis manual do wymiany lancycha rozrzadu?? czy takowy istnieje ?? znalazlem tylko instrukce do wymiany paska rozrzadu w 6 gen. ale nie moge znalesc do wymiany lancuszka rozrzadu w CL9 silnik 2.4 rok 2004 K24a. Chcialbym miec pewnosc co do prawidlowego ustawienia walu i wakow rozrzadu a nie moge znalesc nigdzie cech do ustawienia :( i tu tkwi caly poroblem. Tyle rozbierania i utknalem :( Prosze o pomoc dzieki z gory :)

 

P.S czy GMP walu to najwyzszy punk polozenia 1 tloka?? czy mozna sie tym sugierowac ???

 

Na fotkach widac gorna strzalke gdzie powinien byc ustawiony walek korbowy ssacy na walku tez jest strzalka i to sie mi pokrywa

Pozniej dwie linie na ssacym i wydechowym tez juz sie pokrywaja, bo tam mialem wlasnie problem ze o jeden zobek mi przeskoczyl na wydechowym walku. Ale nie moze znalesc zadnych cech na wale glownym czy jest dobrze ustawiony ???

 

Chcialem dodac wiecej foto ale jakies ograniczenia mam i dodalem tylko dwie :(

 

Wiec pytanie brzmi jak ustawic prawidlowo w " martwym punkcie " wal korbowy czy sa jakies cechy czy jakos inaczej trzeba sie z tym uporac prosze o pomoc !!! Najlepiej jakis manual jak jest taka mozliwosc :)

Załączone pliki


Użytkownik luki1982_sl edytował ten post 15:01, 05.07.2016

  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:48, 05.07.2016

Ja przepraszam, ale to jakiś chohlik mnie wkręcił w ten temat. Silnik VII to raczej nie moja bajka.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:39, 05.07.2016

  tu masz pokazane

 

Ale tak jak ktos wyzej napisał, nie ma sensu tego składać bez wymiany tego co potrzeba, obstawiam wyciągnięty łańcuch. On nie przeskoczy bez przyczyny, jak wszystkie elementy są w dobrym stanie


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 17:42, 05.07.2016

  • 0

#10 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 06.07.2016

Serdeczne dzieki Panowie za pomoce. Tobie w szczegolnosci Scorpio33. Filmik pomogl mi rozwiazac problem. Autko po regolacki naworkow i ponownym ustawieniu rozrzadu ( do czego sam sobie doprowadzilem ) odzyyyyylo : ) 

 

P.S. 

 U mnie nie ma pojedyczych czarnych spinek ktore przychodza na walki, ale dwie czarne kolo siebie i kropki z walkow ustawilem miedzy te spinki i spasowalo :)Jeszcze raz dzieki. Uwazam temat za zamkniety >

 

 


  • 0

#11 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:41, 06.07.2016

Świetnie, ze się udało, ale sprawdziłeś sobie napinacz i łańcuch a także ślizgi??? to, że łańcuch przeskoczy - nie jest dobrym objawem. Gdy rozrząd jest złożony, nie jest tak łatwo "przeskoczyć" nawet o 1 ząbek - trzeba będzie poszukać przyczyny, koszt łańcuch bądź dobrego napinacza lub ślizgów są niewielkie, ale sama naprawa strzelonej głowicy lub kupna drugiej używki pochłonie kilka 100. Do tego pamiętaj, że pompa olejowa nie musi być w fazie. Ona ma być tylko ustawiona prawidłowo wg znaku na pompie i na obudowie bloku - chodzi tu o ustawienie wałków balansujących aby budą nie trzepało - ale to tylko dla ciekawości, bo nie rozbierałeś przecież pompy.


  • 0

#12 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:27, 06.07.2016

Łańcuch raczej do wymiany. Ile masz na blacie ?


  • 0

#13 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 07.07.2016

Ano na blacie juz sporo 290 tysiakow :) ale poskladalem i wszystko smiga jak tralala !!! Łancuszek i slizgi sprawdzalem i wydaja mi sie byc dobre. A lancuszek przeskoczyl nie na zalaczonym silniku tylko jak przekrecalem przy regulacji zaworow. Nie odkrecilem sobie swiec, wiec byla duza kompresja i szarpnalem kluczem i wtedy przeskoczyl. Przy normalnym kreceniu tzn walem nic sie nie dzieje. Nawet napinak ma duzo rezerwy wiec lancuch napewno nie jest naciagniety. A jesli chodzi o pompe to tak nic nie rozbieralem. Jadac do pracy odczulem duzy "przyplyw mocy" auto juz nie zamula na wolnych obrotach tylko ladnie sie wkreca wiec mysle ze bedzie wszystko GIT jeszcze raz wam dziekuje KOLEDZY :):):)


  • 0

#14 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:15, 07.07.2016

Było zmierzyć wysunięcie napinacza i byś wiedział czy jest rozciągnięty
  • 0

Long May You Ran


#15 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:54, 07.07.2016

To ja dodam od siebie, ze do przestawienia rozrzadu w k24 czy k20a6 nie potrzeba odkrecac pokrywy rozrzadu, a nawet kola pasowego. Wystarczy odkrecic okienko napinacza lancucha i sam napinacz, 20 minut roboty. Nawet do wymiany walkow nie potrzeba ruszac pokrywy rozrzadu, co jest dosc pracochlonne.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq