Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Urwana półoś tourer VII 2004r. 2,0

VII vii półoś

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:09, 15.06.2016

Witam, w dniu dzisiejszym jak ruszałem ze skrzyżowania pękła mi półoś prawa od strony pasażera. Przeleciałem większość tematów jakie znalazłem na temat półosi i niektórzy użytkownicy polecają zakup nowej półosi firmy blueprint, niestety nie mogę odszukać numeru części.

Auto

Accord Tourer 2004r. 2,0 comfort 5MT

 

Wiem że pasują półosie od 2,4 natomiast od diesla nie. Czy od anglika też podejdzie ?

Wcześniej nie odczuwałem żadnych problemów czy to z szarpaniem czy terkotaniem przegubów.

Uważam że przeguby są w dobrej kondycji lecz nigdzie nie widzę samej półosi tylko wszystkie są razem z przegubami.

Czy numer OEM półosi z przegubami to 44305SEAN00 ? na niektórych stronach pokazuje że to do diesla, natomiast na rosyjskiej stronie pokazuje że to do benzyny.

Czy poniżsi producenci jakich znalazłem na allegro są coś warci czy lepiej jednak szukać używki OEM :

-ODM Multiparts - 650 zł

-ODM Europe - 550 zł

-Eurodriveshafts - 559 zł

 

Na zdjęciach poglądowych nie ma gumowego elementu przy którym u mnie pękła półoś, czy jest on niezbędny.

Jaka jest procedura wymiany, dysponuje kanałem i już nie jedno robiłem, wiadomo trzeba odkręcić przegub. Czy aby wyjąć półoś z piasty trzeba rozpiąć zawieszenie ? wahacze, drążek ?. W jaki sposób jest mocowany przegub wewnętrzny od strony podpory czy jest on tylko włożony na wieloklin + zabezpieczenie sprężyste ? Czy zbijając półoś nie uszkodzę łożyska podpory.

Dziękuję z góry serdecznie za pomoc.

Pozdrawiam

Adam

 

Załączony plik  5386072_20160615_182834-1.jpg   160,79 KB   77 Ilość pobrań

Załączony plik  5386074_20160615_182837.jpg   79,43 KB   57 Ilość pobrań


Użytkownik 21adam edytował ten post 20:13, 15.06.2016

  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:05, 15.06.2016

Sworzeń dolny

Końcówka drążka

Łacznik staba w zależności od warunków 

 

IMO szukaj OEM po całości razem z podporą

Będziesz miał przeguby na zapas.


  • 0

#3 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 16.06.2016

Nie uszkodzisz łożyska podpory siedzi na wieloklinie i zabezpieczeniu sprężystym wystarczy puknąć młotkiem ew. podważyć jakimś łomikiem. To jest tłumik drgań u znajomego w corolli jak dorabiali półoś w Toruniu tego nie ma.


  • 0

#4 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:34, 16.06.2016

Dzięki za pomoc.

Obawiam się tylko używki czy nie pęknie w tym samym miejscu, aczkolwiek mając świadomość jakiej jakości są zamienniki to jestem w kropce. Wychodzi na to że pod tą gumą rozwija się korozja, która osłabia półoś.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#5 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:42, 16.06.2016

Ta guma to chyba połączenie dwóch prętów składających się na półoś. To nie jest tak że się ukręca stal (półoś) tylko pada mocowanie półosi w gumie.


  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:57, 16.06.2016

Stal się ukręca ..niestety... od korozji pod tym gumowym tłumikiem drgań....a półoś najmocniejszy materiał ma na zewnątrz tak więc jak korozja zeżre od zewnątrz ten wałek to go mocno osłabia i ...chrup !

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:58, 16.06.2016

  • 0
                       

#7 saracynek

saracynek
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:TOP/WWA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 16.06.2016   Najlepsza odpowiedź

 

Czy poniżsi producenci jakich znalazłem na allegro są coś warci czy lepiej jednak szukać używki OEM :

-ODM Multiparts - 650 zł

 

 

Ja z rok temu kupiłem właśnie tę na allegro, przejechałem z 10k lub 15k km i wszystko jest ok 


  • 0

95f112fb-f460-4154-a42b-04e2d255ca13_zps

 


#8 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:32, 16.06.2016

Ja z rok temu kupiłem właśnie tę na allegro, przejechałem z 10k lub 15k km i wszystko jest ok 

Dzięki chyba się jednak zdecyduję na nową, używki ceny mają porównywalne, a organoleptycznie nie wyglądają najlepiej.

Czy z lewą też może być problem, jak sprawdzić czy jest ok ?  za 3 tygodnie jadę do Chorwacji i nie chciałbym mieć przykrej niespodzianki .

 

edit.

Już zgłupiałem część półosi ma długość 575mm inne natomiast mają długość 555mm lub 550 mm  jaką wybrać ?


Użytkownik 21adam edytował ten post 17:13, 16.06.2016

  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#9 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 16.06.2016

Od angola pasują. Sprawdzić możesz jedynie poprzez odpięcie metalowej obejmy z tlumika drgań i zsunięciu go. Zobacz u mnie w opisie jak wygląda taka skorodowana półoś. Miałem już kilka półosi w ręku i moja opinia taka: jeśli chcesz kupić używkę to tylko taką na której nie widać korozji, wałek musi mieć ori czarną farbę. Wtedy mamy (powiedzaiłbym 99%) pewność, że pod gumowym tłumikiem wszystko jest ok.
  • 0

#10 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:30, 18.06.2016

Dziękuję wszystkim za pomoc zamówiłem jednak zamiennik, używki mimo wysokiej ceny nie zachwycały wizualnie.

Pozdrawiam

Adam


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#11 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:41, 18.06.2016

To może jeśli jeszcze ktoś ma sprawną oś zdjąć ten gumowy element (tłumik) wyczyścić z rdzy ten kawałek osi zabezpieczyć antykorozyjnie i założyć ponownie, zamiast czekać aż się urwie.


  • 0

#12 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:02, 20.06.2016

Pozwolę sobie jeszcze dodać zdjęcie drugiej półosi po odsunięciu tej gumy, jak myślicie można z taką jeździć czy trzeba wymieniać.

Z wymiana uszkodzonej półosi poradziłem sobie sam - czas pracy 1,5 godziny - dostęp z kanału.

Dla potomnych.

trzeba odkręcić:

-przegub - klucz 36mm

-drążek kierowniczy - klucz 17mm + zawleczka

-sworzeń dolny wahacza - klucz 17mm + zawleczka

-łącznik stabilizatora - klucz 14mm

-śruba łącząca wahacz z mocowaniem amortyzatora - klucz 17mm

Dodam że zamiennik ODM Multiparts wygląda solidnie zobaczymy po czasie jak się sprawdzi.

 

Załączony plik  img_20160621015856_Bez%A0tytułu3_zmniejszamy_pl.jpg   113,67 KB   100 Ilość pobrańZałączony plik  img_20160621020126_Bez%A0tytułu4_zmniejszamy_pl.jpg   113,64 KB   71 Ilość pobrań


  • 1
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:07, 20.06.2016

Ja bym wyczyścił ,zabezpieczył i jeździł.Muszę to wogćle zrobić u siebie

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:08, 20.06.2016

  • 0
                       

#14 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:25, 20.06.2016

Pozwolę sobie jeszcze dodać zdjęcie drugiej półosi po odsunięciu tej gumy, jak myślicie można z taką jeździć czy trzeba wymieniać.

Z wymiana uszkodzonej półosi poradziłem sobie sam - czas pracy 1,5 godziny - dostęp z kanału.

Dla potomnych.

trzeba odkręcić:

-przegub - klucz 36mm

-drążek kierowniczy - klucz 17mm + zawleczka

-sworzeń dolny wahacza - klucz 17mm + zawleczka

-łącznik stabilizatora - klucz 14mm

-śruba łącząca wahacz z mocowaniem amortyzatora - klucz 17mm

Dodam że zamiennik ODM Multiparts wygląda solidnie zobaczymy po czasie jak się sprawdzi.

 

attachicon.gifimg_20160621015856_Bez%A0tytułu3_zmniejszamy_pl.jpgattachicon.gifimg_20160621020126_Bez%A0tytułu4_zmniejszamy_pl.jpg

 

W jaki sposób odsunąłeś tę gumę ? trzeba rozciąć tę opaskę która trzyma gumę ? Jeśli tak to czy do założenia nowej opaski trzeba wyjmować całą oś ?


  • 0

#15 bono

bono
  • Forumowicz
  • 296 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:215 KM / 446 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V III
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:07, 20.06.2016

Tłumik drgań (gumę) można spokojnie wywalić i jeździć bez niej. Nic się nie będzie działo!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, vii, półoś

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq