Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne zachowanie 2.2 i-ctdi podczas przyśpieszania

VII 2.2 i-ctdi przyśpieszanie szarpanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukas_bzq

lukas_bzq
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:trzebinia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:142
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 24.03.2016

Witam wszystkich

Wczoraj podczas jazdy doświadczyłem czegoś niepokojącego, mianowicie podczas wyprzedzania doszedłem na 3 biegu gdzieś do granicy 3500 rpm, następnie wrzuciłem 4 bieg, wcisnąłem pedał gazu i wtedy nastąpiło dziwne szarpanie i spadek mocy, silnik jakby się zadławił z 3 razy, kontrolka grzania świec zamigała kilka razy, wyskoczył błąd check engine i silnik zgasł, po zatrzymaniu samochodu i uruchomieniu go ponownie wszystko pracowało normalnie i przez jakąś godzinę może dwie świeciła się kontrolka check engine, dodam, że filtr paliwa był wymieniany, niestety dopiero z powodu problemów z uruchomieniem silnika z rana i właśnie dziwnego zachowania podczas wyprzedzania. Jak myślicie, z czym może być problem? Czy problemem jest to, że stosowałem zamienniki a nie oryginalne filtry? Czy chodzi o to, że deaslem jeździ się kompletnie inaczej niż benzyniakiem? Czy przyczyna jest zupełnie inna?

Pozdrawiam


  • 0

#2 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:06, 24.03.2016

Zaloz ori filt paliwa i bedzie po problemie ;)
  • 0

#3 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:08, 24.03.2016

Zacznę od końca:
- filtr tylko Bosch bo pózniej są klocki
- co rozumiesz przez słowa "jeździ się inaczej"? Rozgrzewasz silnik ok 15-20km a pózniej korzystasz z całego zakresu obrotów by go nie zamulać jazdą emeryta. Po jeździe czekasz ok minuty by wystudzić turbosprężarkę
- problemu nie zgadnie nikt ( może wróżka) bez podłączenia urządzenia diagnostycznego do sprawdzenia błędów ( urządzenie kosztuje ok 100-200zl i przyda Ci się pewnie nie raz a mechanik weźmie 50zł za jednym razem)
  • 0

#4 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 24.03.2016

 Po jeździe czekasz ok minuty by wystudzić turbosprężarkę
 

Jasne, ciekawym kto tak robi i po co miałby tak robić ??  Tak postępuje się po bardzo forsownej jeździe a nie za każdym razem po zwykłej jeździe.


  • 0

#5 lukas_bzq

lukas_bzq
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:trzebinia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:142
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 24.03.2016

Miałem na myśli, żeby nie podkręcać go tak wysoko i może jeździć nim trochę łagodniej. To jest mój pierwszy deasel :) już podpinałem samochód pod komputer z powodu problemów kilka tygodni temu i z tych błędów można było się dowiedzieć, że problemem był filtr paliwa a akurat tego nie wymieniałem wtedy, po wymianie problem zniknął

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:58, 24.03.2016

Ja. A jak robi ktoś inny to jego sprawa i jego potencjalne problemy ;)
  • 0

#7 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:41, 24.03.2016

Miałem na myśli, żeby nie podkręcać go tak wysoko i może jeździć nim trochę łagodniej. To jest mój pierwszy deasel :) już podpinałem samochód pod komputer z powodu problemów kilka tygodni temu i z tych błędów można było się dowiedzieć, że problemem był filtr paliwa a akurat tego nie wymieniałem wtedy, po wymianie problem zniknął

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

te silniki sa bardzo czule
Na temat filtra. Przechodzilem przez to sam ze silnik szarpal w okolicach 3 rpm zalozylem
Ori filter i wszystko cacy
  • 0

#8 lukas_bzq

lukas_bzq
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:trzebinia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:142
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 24.03.2016

Ok, dzięki za odpowiedź, w najbliższym czasie zmienię na inny :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:03, 24.03.2016

Ok, dzięki za odpowiedź, w najbliższym czasie zmienię na inny :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

przedlift-filtr bosha polift-denso
  • 0

#10 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:00, 24.03.2016

nie na inny tylko na oryginał :) 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#11 Brylant82

Brylant82
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Nowa Sól
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 22.04.2016

Siema

Mam podobny problem ...

Na 4 biegu gdy auto idzie od 2000 do 3000 obrotów następuje chwilowy spadek mocy - obroty spadają na chwile z ok. 2900 na 2600 po czym idą już normalnie w górę ...

Na pozostałych biegach objaw nie występuje .

Wymieniłem już filtr na org. boscha i dalej to samo .

Żaden błąd w tym momencie się nie pojawia . 

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?


  • 0

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:31, 22.04.2016

http://www.accordklu...-egr-22-i-ctdi/

 

Na początek zaczął bym od tego, na pewno nie zaszkodzi, oraz sprawdzenie czy egr prawidłowo działa.

Dziwny jest ten spadek obrotów, może warto sprawdzić czy sprzęgło się nie ślizga, piąty bieg i 1000 obrotów i gaz w podłogę i będzie wszystko jasne.

 

 

Ktoś wyżej napisał "kto studzi turbinę" , u siebie za każdym razem zanim wyłączę silnik odczekam minimum 30 sekund.

Tym bardziej że u mnie 70% pokonywanych kilometrów to autoban. Dlatego na dniach zamawiam turbo timer.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 17.03.2017

Zacznę od końca:
- filtr tylko Bosch bo pózniej są klocki
- co rozumiesz przez słowa "jeździ się inaczej"? Rozgrzewasz silnik ok 15-20km a pózniej korzystasz z całego zakresu obrotów by go nie zamulać jazdą emeryta. Po jeździe czekasz ok minuty by wystudzić turbosprężarkę
- problemu nie zgadnie nikt ( może wróżka) bez podłączenia urządzenia diagnostycznego do sprawdzenia błędów ( urządzenie kosztuje ok 100-200zl i przyda Ci się pewnie nie raz a mechanik weźmie 50zł za jednym razem)

 

 

Cześć, kolego o jakim urządzeniu diagnostycznym mówisz ?  co można takim urządzeniem zweryfikować ? 


  • 0

#14 bartiH22A

bartiH22A
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ictdi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:37, 23.03.2017

Turbo timer sam będziesz zakładał? Czy masz dobrego elektryka ? Mam leżący stary hks i tez myślałem o podłączeniu go
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.2 i-ctdi, przyśpieszanie, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq