Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

P0325 czujnik spalania stukowego ?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 04.03.2016

Witam!
Dzis wywaliło mi checka. Wiec ELMem sprawdziłem co to i pokazało właśnie p0325 bank 1. Mam drugi taki silnik. Czy podmienić ten czujnik czy szukać przyczyny gdzie indziej ? Dodam , że Mam instalacje gazowa od 5 lat. Ew. Gdzie ten czujnik jest zamontowany może ktoś podpowie ?

Po skasowaniu błąd powraca.
Jak wyświetla błąd to auto zachowuje sie normalnie w sumie

K20a6

Pozdro
Sebo

Użytkownik sebo_runner edytował ten post 20:20, 04.03.2016

  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:33, 04.03.2016

Z przodu samochodu wkręcony w blok silnika pod kolektorem ssącym pomiędzy 2 a 3 cylindrem

numer 30530-PNA-003 


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 20:37, 04.03.2016

  • 0

#3 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:39, 04.03.2016

Dzięki :)

Ogólnie świece zmieniałem z 3 tys km temu. Gaz regulowany był akurat z tydzień temu. Czy możliwe że znowu się mapa rozjechała czy bardziej czujnik padł ?
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#4 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:40, 04.03.2016

Zawory wyregulowane? P0325 to brak sygnału z czujnika czyli kaput. Możliwe też od gazu więc warto posprawdzac a jeśli dalej bez efektu to czujnik
  • 0

#5 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:26, 05.03.2016

Tak. Zawory regulowane tez 3 tys km temu.
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#6 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:21, 05.03.2016

Sprawdź kostkę, może piny zaśniedziały. Jeśli nie pomoże ich wyczyszczenie, zmień czujnik i powinno być już OK :) Jeśli byś miał spalanie stukowe, to był by to inny błąd i zapewne tryb awaryjny by się odpalił. 


  • 1

#7 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 10.12.2019

Mam jednocześnie 2 błędy P0325 i P0420 i nie wiem od czego by zacząć, może ktoś w swoim Accordzie VII miał podobny problem i go usuwał ?

 

Każdy z tych błędów pojawiał się juz w moim Accordzie 2.0 K20A6 z 2003/04 r.,  ale dawniej występował sam :

- P0420 - błąd katalizatora zaczął pojawiać się jakieś 2 lata temu w warunkach zimowych w podobnych okolicznośćiach - po skasowaniu znikał   aż do pojawienia się tych okoliczności (najpierw szybka jazda autostradowa, a potem jazda b. wolna - w korku lub podczas przejazdu przez stacje benzynową). W lecie przestał się pojawiać. W między czasie była jeszcze wymiana lekko "wygryzionego" wałka rozrządu od wydechu, być może to był powód.

- P0325 - błąd czujnika spalania stukowego - pojawił się w marcu 2019 i nie dawał się skasować - kupiłem zamiennik czujnika w Intercarsie wymieniłem i problem zniknął, niestety tylko na niecałe 9 miesięcy.

 

Parę dni temu znów śmigałem autostradą, potem wjazd w pelzający ruch miejski i kontrolka silnika znów sie zapaliła. NIestety tym razem mam dwa powyższe błedy jednocześnie i próba kasowania niczego nie zmienia - kiedyś błąd katalizatora przynajmnie dawał się skasować, tym razem już nie. Oprócz zapalonej kontrolki nie obserwuję innych objawów - silnik pracuje normalnie, auto przyspiesza, przed zapaleniem lampki nic nie sygnalizowało problemów, ani teraz ani poprzednio.

 

Zaczne chyba od wymiany czujnika stukowego, tylko tym razem na oryginał - mój kolega mechanik wbrew moim sugestiom nie robił tego w sposób "ginekologiczny" w ciągu 15 minut  bez ściągania kolektora, tylko rozebrał wszystko co mu utrudniało dostęp - trwało to dlugo i odpowiednio do czasu kosztowało, dlatego nie chciałbym tego przerabiać więcej niż raz i ryzykowac kolejny zamiennik.

 

Nie wiem czy jest sens odczyt błędów komputerem dedykowanym dla Hondy, czy powie mi coś więcej niż mój VGate iCar-Pro złączący się przez Bluetootha ?

Ewentualnie czy ma sens kontrola składu spalin, by stwierdzić, czy to katalizator rzeczywiście definitywnie umarł (moja Hondeczka jeździ już prawie 16 lat, więc tonie byłoby nic niezwykłego) ? Btw. to jaka jest średnia żywotnośc katalizatorów w Accordach ?

 

Inne pytanie to czy przysługuje mi jakaś gwarancja od  Intercars, jeżeli ich czujnik za 158 zł padł po niecałych 9 miesiącach od wymiany (mam paragon)  ? Macie jakieś praktyczne doświadczenia z nimi ?


  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:46, 10.12.2019

Stukowy jak dobrze zauważyłeś zakłada się tylko i wyłącznie oryginał, zamienniki się niestety w ogóle nie sprawdzają, lub jak w twoim przypadku działają bardzo krótko, podobnie jak z sondami uniwersalnymi lambda itp.

 

O części możesz napisać do Wolka to w 48h będziesz miał to co potrzebujesz do auta, podobnie z katalizatorem.

 

Co do IC to z nimi jest ruletka... wszystko kwestia ludzi, generalnie pewnie usłyszysz śpiewkę że urządzeń elektrycznych w tym właśnie czujników się nie reklamuję itd. 

Na SKP wyjdzie Tobie w jakim stanie jest katalizator. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 20.12.2019

Cóż wymiana czujnika (nówka OEM kupiona w Jarusnet) nie pomogła.

Wiem, że powinno się to robic najpierw, ale dzisiejsze sprawdzenie wtyczki i przewodu łączącego czujnik z komputerm (Styk nr1 szarej wtyczki A 31-pinowej) wypadło pozytywnie - nie ma zwarcia do masy, przewód przewodzi. Zrobiliśmy też prosty test czujnika  - uderzając w blok silnik obok czujnika mierzylismy napięcie na tym styku nr 1 wtyczki do kompa i  napięcie się pojawiało przy uderzeniu - czyli czujnik działa.

Doszedłem do punktu, w którym do sprawdzenia pozostał już tylko komputer, tylko dziwne to dla mnie, bo okoliczności pojawienia się tych dwóch błędów (P0325 lub P0420) nie były jakieś ekstremalne - spowolnienie do jazdy w małym korku, stanie na światłach. Nie obserwuję żadnych objawów poza zapalonym CheckEngine, a po usterkach elektryczo-komputerowych spodziewałbym sie jakichś wariactw. Na Forum znalazłem tylko jeden post o tych dwóch błędach, napisałem do autora postu, u którego to wystąpiło, ale nie odpisał, zresztą był to jego ostat post na Forum.


  • 0

#10 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:10, 20.12.2019

Według mnie to nie wina komputera, a spalanie stukowe faktycznie może występować. Może jest problem z łańcuchem rozrządu lub wałkami?


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:13, 20.12.2019

Z jakim momentem dokreciles czujnik?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:38, 20.12.2019

No właśnie u kolegi w warsztacie nie mieli klucza dynamometrycznego , na którym możnaby ustawić moment 31Nm - ponoć mieli taki do 20 Nm i drugi od  40Nm wzwyż. Kolega dokręcił  mi to tak "na czuja".

 

A czy nie jest tak, że przy problemach z wałkiem lub łancuchem nie powinien się wyświetlić jakiśinny błąd ?


Użytkownik TTU edytował ten post 16:40, 20.12.2019

  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:13, 20.12.2019

Błąd będzie jak stan łańcucha będzie agonalny. Zawsze możesz rewizję zrobić przez klapkę. 
 

Rozumiem że katalizator sprawdzałeś? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 20.12.2019

Tematem katalizatora zamierzam się zająć jak wyjaśni się sprawa czujnika, bo teoretycznie wadliwy czujnik może rzutować na spalanie i katalizator, ale katalizator chyba nie powinien wpływać na ten czujnik ? Na razie składu spalin nie mierzyłem, tylko kolega który oglądał kata od dołu stwierdził, że nie ma żadnych czarnych śladów od przedmuchów, które powstałyby od nieszczelnego katalizatora lub innych w dziur w rurach wydechu. Opukany katalizator nie grzechotał.

 

Ale czy jest możliwe by przy sprawnym czujniku i kompie - był wyświetlany błąd  czujnika ? Bład pojawia się od razu po uruchomieniu  silnika. Przy sprawnym czujniku :

a) bez spalania stukowego nic się nie powinno dziać, lampka nie powinna się zapalać

b) przy wystąpieniu spalania stukowego, to komputer powinien skorygować zapłon - a jeżeli korekta doszła do swoich granic to chyba silnik powinien jakoś inaczej pracować ? Przygasać ? Trząść się ? A komputer wyrzucić inny błąd niż awaria czujnika, jeżeli dostaje od niego sygnał ? Pamiętam odgłos spalania stukowego z dużych fiatów i polonezów, ale tu nie słyszę niczego takiego.

Może źle myślę. Awaria tego czujnika może maskować inne problemy, ale inne problemy chyba nie powinny powodawać awarii tego czujnika ani powodować jego błędu ?


  • 0

#15 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:55, 20.12.2019

Jak dla mnie to jest złe spalanie mieszanki stad błąd kata i błąd czujnik spalania stukowego wyrzuca, dwa niezależne czujniki wyrzucają ten sam objaw wiec przyczyna nie leży w czujnikach a złym spalaniu.

Podejrzeć korekty mozesz sobie dzieki obd elm327 na telefonie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq