Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VSA


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:22, 26.01.2010

Dzisiaj pojechałem wymienić olej, stwierdziłem że przy okazji warto zobaczyć co tam w kompie piszczy, mechanik sie podłączył, skasował jakieś tam małe błędy ja cały happy wsiadam, odpalam chce jechać do domu a tu mi sie żółty wykrzyknik świeci.
kolejne podłączenie pod kompa i jedyne co pokazuje to jakiś błąd dts czy jakoś tak.
czujniki i cała reszta wg komputera sprawne.
po dalszej analizie i poszukiwaniu przyczyny mechanik wymontował guzik od włączania/wyłączania VSA i powiedział że to on jest uszkodzony.
na jutro ma mieć nowy więc sie okaże czy diagnoza była słuszna ale czy jest to możliwe ze tak nagle sam z siebie po podłączeniu kompa padł przełącznik :?:
dodam że do domu jechałem bez kontroli trakcji, w pewnym momencie zapalił sie VSA, abs działały poprawnie.
po wyłączeniu i włączeniu silnika VSA zgasło ale wykrzyknik pozostał.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:25, 26.01.2010

Twiters, heheh mysle, ze ten mechanik poprostu podpinajac sie pod obd, oparl sie o wylacznik VSA i dlatego byl wykrzyknik - system wylaczony. Wciskanie go nie zmienialo stanu rzeczy? Albo moze nie wiedzial gdzie jest obd i kombinowal urywaja jakis kabel od wylacznika.
tak czy siak przelacznik nie psuje sie od podlaczenia kompa, mysle, ze jesli jest oszkodzone cos tam, to on to zrobil, grzebiac w poblizu.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:36, 26.01.2010

hehe
opcja że przez przypadek go nacisnął nie wchodzi w rachube :-) jest to dość popularny zakład w łodzi i od sporego czasu jest na rynku...
jedyne co mi do głowy przychodzi to może jakoś wtyczką zahaczył jak sie podłączał chociaż patrzyłem mu na ręce i nic takiego nie zauważyłem. dlatego dziwi mnie to że wykrzyknik zapalił sie po kompie, wcześniej tylko jak trzymał koła żeby nie boxowały :-)
  • 0

#4 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:43, 26.01.2010

No ciekawe co tam pan Krzysio namotał
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:46, 26.01.2010

hehe
to sie okaże jutro, chwilowo musze uważać z gazem bo zimówki mi do końca zimy nie dotrwają ;-)
  • 0

#6 maGr

maGr
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:24, 26.01.2010

ale tylko ten wykrzyknik w trojkacie czy cos na wyswietlaczu sie jeszcze pokazalo?
  • 0
www.posadzki.betonowe.zgora.pl

#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:42, 27.01.2010

Spróbuj go wyłączyć programem do Hond i obserwuj co się dzieje?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:06, 27.01.2010

zapalił sie wykrzyknik a jak jechałem to jeszcze VSA.
a za pomocą komputera nic nie można było zrobić..
  • 0

#9 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:06, 27.01.2010

Wykrzyknik to się chyba zapala jak układ zaczyna działać, czyli np. jak wyprowadza auto z poślizgu, a jak wciskamy przycisk, żeby wyłączyć VSA to się na desce zapala tylko kontrolka z napisem VSA, więc to nie jest przypadkowe wciśnięcie przycisku.
  • 0

andref


#10 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:54, 27.01.2010

Jam wam sie spisuje VSA? Ja prawie od roku jezdze z zapalona kontrolka, badanie komputerowe wykazalo uszkodzenia modulatora i jego wymiane, a wymiana tego modulatora w ASO w PL prawie 7000zl, w UK podobna cena w przeliczeniu. Mozna kupic uzywana cala pompe ABS-u, ale jest ryzyko ze tez bedzie uszkodzona. Wymienial juz ktos modulator? Bo slyszalem ze VSA w Hondach psuje sie dosyc czesto.
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:21, 27.01.2010

Iron, tą wizją mnie nie pocieszyłeś...
na chwile obecną wiadomo że przycisk jest sprawny, jutro zostawiam pociska na dalsze badanie.
a na marginesie, jak wszystko było ok i wciskałem guzik VSA to zapalał mi sie wykrzyknik i wtedy koła mogły boksować, kontrolka VSA nigdy sie nie zapalała...
  • 0

#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:23, 27.01.2010

Twiters, czyli miales wszystko tak jak nalezy. Zapalenie sie napisu "VSA" oznacza usterke. Wykrzynik migajacy - zadzialanie ukladu, Wykrzynik palacy sie - uklad wylaczony.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:25, 27.01.2010

Wszystko było ok, nic sie nie paliło jak jeździłem, gdy koła chciały zaboksować to wtedy mrygał wykrzyknik, gdy miały boksować i wyłączałem to wtedy zapalał sie, ale ikonka VSA nigdy sie nie zapalała podczas jazdy, tylko przy rozruchu...

a co do pompy abs'u-miałem tak w passacie, coś sie tam posypało i straciłem abs'y i kontrole trakcji. wszyscy mówili że musze kupić nowa, poszukałem na allegro typa który to naprawia, coś tam w środku polutował i działało jak nowe, ba nawet rok gwarancji dał ;-)

[ Dodano: 2010-01-28, 18:58 ]
i stało sie, problem został usunięty :-D
ponowne podłączenie do kompa, kalibracja i kasacja błędów załatwiła sprawe, auto znowu śmiga a ja chodze z bananem na twarzy ;-)
  • 0

#14 andrzejus78

andrzejus78
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Cambridge
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 21.03.2010

Wszystko było ok, nic sie nie paliło jak jeździłem, gdy koła chciały zaboksować to wtedy mrygał wykrzyknik, gdy miały boksować i wyłączałem to wtedy zapalał sie, ale ikonka VSA nigdy sie nie zapalała podczas jazdy, tylko przy rozruchu...

a co do pompy abs'u-miałem tak w passacie, coś sie tam posypało i straciłem abs'y i kontrole trakcji. wszyscy mówili że musze kupić nowa, poszukałem na allegro typa który to naprawia, coś tam w środku polutował i działało jak nowe, ba nawet rok gwarancji dał ;-)

[ Dodano: 2010-01-28, 18:58 ]
i stało sie, problem został usunięty :-D
ponowne podłączenie do kompa, kalibracja i kasacja błędów załatwiła sprawe, auto znowu śmiga a ja chodze z bananem na twarzy ;-)


czesc, czy mozesz napisac cos wiecej kalibracji i jak ci wykasowal bledy? bo mam ten sam problem z vsa i wykrzyknikiem
pozdro
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:58, 21.03.2010

wiem tylko tyle co mechanik powiedział.
podłączył jeszcze raz kompa, przeleciał cały układ od VSA, powiedział że go wykalibrował-nie wiem co to dokładnie oznaczało, po tym udało sie skasować błąd i na tym temat sie zakończył...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq