Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
347 odpowiedzi w tym temacie

#1 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 23:06, 26.06.2014

poprzedni mój temat przepadł w czeluściach tego forum bez odpowiedzi - nikt się nie zainteresował niestety...

 

może teraz mi się uda znaleźć jakąś pomoc.

 

 

problem jest następujący.

na wolnych obrotach stft wędruje w okolice 18-20, 22. ltft po jakimś czasie oczywiście dąży do niej i osiągając jakąś wartość krytyczną wypadkowej (chyba okolice 40-50) wywali w końcu CE o ubogiej mieszance.

w czasie jazdy, korekty powiedzmy ok - nie podam dokładnych wartości, ale wypadkowa oscyluje między 10-20 zapewne (sprawdzę).

 

żadnego problemu z szarpaniem, brakiem mocy etc- jedzie jak ma jechać, silnikiem nie telepie, schodzi z obrotów, ma moc (mierzona na hamownii)

 

na chłopski rozum mój, oraz paru innych ludzi sytuacja jest następująca - widzi, że ma za mało PB, i żąda więcej - STFT idzie w górę. mimo wszystko dalej zgłasza za ubogi skład i tak sobie dolewa na okrągło a mimo wszysko w którymś momencie wywali CE.

 

nie jest to tylko mój problem - poznałem już 2 takie same acco które mają identyczny problem - pytanie ile jeszcze jest takich ale nieświadomych...

 

 

powiem już co sprawdziłem -

przepustnica wyczyszczona. dolot sprawdzony pod kątem szczelności, wylot to samo (został kolektor), zawór PCV działa, zawór "przewietrzania wtryskiwaczy" jest zamknięty przy rozgrzanym silniku, lambda ok, zawory regulowane (niedługo pojadę na następną "niezależną" regulację).

 

 

 

ktoś ma jakiekolwiek pomysły?

ktoś się spotkał z czymś takim?

ktoś może sprawdzić u siebie?


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:41, 29.06.2014

u mnie w k24a3 stft waha się w okolicach +5 do +7, ltft -3 do +3, często w okolicach 0, oczywiście na wolnych obrotach, w czasie jazdy sprawdzę to napiszę, 

dodam że auto z 2003 r, czy miało aktualizowany soft tego nie wiem...

 

w Twoim przypadku może pierwsza sonda coś niedomaga... soft w ECU aktualizowałeś? może by coś pomogło...


Użytkownik rafisz edytował ten post 12:45, 29.06.2014

  • 0

#3 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 12:54, 29.06.2014

oooo w końcu ktoś się odezwał - myślałem że nikt nie ma pojęcia o czym mowa! :]

 

dzięki wielkie za sprawdzenie - no i u Ciebie jest wszystko ok - tak powinna wyglądać korekta.

w czasie jazdy na pewno masz też ok.

 

sonda wymieniona rok temu na OEM,podjadę jakoś na analizator jeszcze, ale spalanie w normie, żadnego szarpania ani CE podczas jazdy.

 

softu nie aktualizowałem - ktoś ma możliwość, czy tylko ASO?


  • 0

#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:35, 29.06.2014

na pewno nasz moderator muzyczka, tyle że on jest z wawy... napisz do niego może coś Ci doradzi, ewentualnie do jakiegoś stroiciela silników, ja stawiam pierwsze kroki w tej dziedzinie więc nie pomogę

swoją drogą pasowałoby podpiąć Twoje auto do HDSa, może tam dałoby się zdiagnozować usterkę

 

sprawdziłem w czasie jazdy, korekty wyglądają podobnie, ltft przechodzi przez 0 z odchyłką 2 na + i -, a stft w okolicach +5, wiadomo raz jest 0, za chwilę +18 i za chwilę spada na -2, ale najczęściej w okolicach +5


Użytkownik rafisz edytował ten post 19:56, 29.06.2014

  • 0

#5 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:44, 30.06.2014

w czasie jazdy sprawdziłem dokładnie - długa najwięcej na 5 chyba wskoczyła - tak to też lata od -1 do 5. krótkie fruwają, ale to mały problem.

 

cały ambaras zaczyna się gdy auto stoi na luzie - bez żadnego obciążenia.

wczoraj posiedziałem, doszła długa na wolnych do 12.5, wcisnąłem i trzymałem potem gaz na ~2k obrotów - zaczęła spadać aż osiągnęła zero...

 

problem ze "szczeliną" w przepustnicy która wpuszcza za dużo powietrza? czyściłem ją, wyglądała ok...


  • 0

#6 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:14, 27.08.2015

Mam identyko to samo. Wyszlo podczas zagazowania auta i problemów z regulacja.

Podlaczylem skaner obd ze sterownika gazowego a tam dokladnie takie same cuda o ktorych piszesz.

Rozwiazales jakos ten problem? STFT  wlasnie okolo 20-22.


  • 0

#7 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:43, 27.08.2015

Podpinam się pod temat, u mnie to samo. Jak pamiętasz blow ;)


  • 0

#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 10:13, 27.08.2015

pamiętam pamiętam. i też doskonale zdaję sobie sprawę, że jest nas więcej ale niekoniecznie uświadomionych :)

 

niedawno objawił się kolejny :

 

http://www.accordklu...rekty-wtrysków/

 

taki przypadek? ja szczerze mówiąc trochę zaniechałem temat u siebie - nie szukałem już dalej przyczyn,bo mnie inne przyziemniejsze i bardziej odczuwalne awarie trapiły. ale problem nadal aktualny - za rozwiązanie już parę flaszek ktoś zgarnie (bo podejrzewam, że będzie jedno u paru osób) :)


  • 0

#9 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:25, 27.08.2015

No ja musze to ogarnac bo regulacja gazu z rozjechaną mapą paliwa jest raczej słaba...

Zaczne od sprawdzenia szczelnosci kolektora - zdejmowałem go. Oczywiscie uszczelki nowe ale ... rożnie bywa. 

Mam jeszcze przetartą siatke wydechu ( el elastyczny) Nie wieje niby spalinami ale no jest wizualnie przetarta..


  • 0

#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:23, 27.08.2015

Na wolnych ma za dużo powietrza albo za mało paliwa. Skoro sonda jest nowa wiec ją można wykluczyć.  Ogólnie to wygląda na nieszczelność kolektora. Należałoby sprawdzić podciśnienie w kolektorze i porównać ze wskazaniem MAP sensora. Ewentualnie nieszczelność wydechu przed sondą, wykrywa ona tlen w spalinach i komputer podlewa benzynki > korekty rosną. Ciężka sprawa bo jest to na tyle małe odstępstwo od normy, że podczas jazdy korekty są zerowe jednaj na tyle duże że na wolnych korekty idą na +50 a to przecież już całkowice zalanie silnika..... Jak wygląda przebieg sondy na wolnych? Faluje czy cały czas leży?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:41, 27.08.2015

 

Diagnosing with Fuel Trims

Fuel trims can help you zero in on the problem, especially when there are no other trouble codes present. Knowing whether a vehicle is running too rich or too lean will help narrow down your diagnosis. Fuel trims that differ greatly from one cylinder bank to the other will also point you in the right direction. Always evaluate fuel trims at idle and at 2500 RPM.

Running too rich – High negative fuel trim corrections can be caused by MAF sensor problems, high fuel pressure, leaking fuel pressure regulator diaphragm, faulty evaporative emissions components, leaking injectors, defective O2 sensors, exhaust leaks/pinholes before the O2 sensor, coolant temp sensor problems, and base engine issues such as low compression and incorrect camshaft timing. 

Running too lean – High positive fuel corrections can be traced to MAF and O2 sensor faults, vacuum leaks from intake gaskets/hoses, unmetered air (intake snorkel leak), clogged or dirty fuel injectors, fuel delivery issues, and exhaust restrictions such as a clogged catalytic converter.

Diagnostic Tip:

For a suspected vacuum leak, note the fuel trims at idle and increase engine speed to 2500 RPM and hold. If the STFT immediately decreases and moves to acceptable levels and the LTFT slowly starts to come back down, you have a vacuum leak. After the repair, reset the KAM and start the vehicle. Monitor the fuel trims to make sure they are within the normal ranges. It could take up to 10 miles of driving for an accurate LTFT reading.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:02, 27.08.2015

Jedna sprawa ktora wlasnie przeczytalem i od razu sprawdzilem. Mozna ją wykluczyc z poszukiwań.

Mianowicie w autach z MAP ( a takimi sa nasze Hondy ) nieszczelnosc kolektora NIE MA zadnego wplywu na korekty.

Taki wplyw jest jezeli mamy przeplywke. Ona mierzy nam na wejsciu do kolektora ze mamy X gram powietrza a juz za nia do kolektora wplywa lewe "Y"  I komp mysli ze powietrza jest X a faktycznie mamy X+Y...

Przy MAP juz tak nie ma - MAP zmierzy to Y i doda sobie do X.

 

Oczywiscie to teroria. Sprawdzilem ją przed chwila.  Podlaczylem skaner i patrzalem jakie sa korekty. I podczas pracy silnika odlaczylem jedno podnisnienie od silnika. Silnik zwiekszyl oczywiscie obroty ale korekty ani drgneły....

 

Sprawa 2 - cisnienie paliwa.

Jesli mamy LPG to tez mozna latwo to sprawdzic. Jesli podczas pracy i na PB  i na LPG korekty w kompie benzynowym sa takie same... no to cisnienie paliwa jest ok. Jesli bylo by zle to na gazie korekty zjechały by do akceptowalnych wartosci albo chociaz no drgneły. One stoją jak drut - sprawdzone przed chwilą.

 

Zostaly mi zawory. Jeszcze ich nie regulowalem po zakupie. Mam to auto od niedawna. Dzis sie za nie wezme i zobaczymy.....

No i sonda _ szczelnosc wydechu przed sondą.  Innych opcji nie ma moim zdaniem.

Musze podlaczyc sonde pod sterownik lpg. Wtedy pięknie widac jej prace. Skaner pokazuje tylko wartosci i to tak  co okolo sekunde zmiana.. wiec nieco za wolno. 


Użytkownik thembol edytował ten post 14:15, 27.08.2015

  • 0

#13 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:08, 27.08.2015

A jak te parametry można sprawdzić?


  • 0

#14 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:09, 27.08.2015

A jak te parametry można sprawdzić?

Ktore masz na mysli?  Jak sprawdzic sonde lambda?


  • 0

#15 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:11, 27.08.2015

chodzi o stft i ltft np elm327 to ogarnia?

pozdr


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq