Witajcie koledzy. Mam ciekawe problemiki z autem. Na wstępie zaznaczę że auto ma LPG i jak ostatnio ogarnąłem ma wymieniony silnik z F22B5 na F22Z2.
- Robiłem diagnostykę swojego auta, ponieważ cały czas świeci mi kontrolka CHECK ENGINE oraz ABS (nawet świeżutko po zresetowaniu komputera i przekręceniu stacyjki). ABS cały czas wystukuje mi 3x błąd 12, natomiast z ECU jest trochę ciekawiej, ponieważ na początku nic nie wystukiwał tylko cały czas świecił, po jednym resecie zaczął wystukiwać błąd 12, po kolejnym resecie (kiedy wyregulowałem zawory) znowu nic nie wystukuje a świeci cały czas.
- Kolejny problem (który nie zmieścił się w tytule). Czy jest możliwe że nie dokładnie wyczyściłem albo jest problem z tym urządzeniem od wolnych obrotów (myślałem że to silnik krokowy, ale ktoś mnie kiedyś uświadomił że to coś innego?). Chodzi o to, że auto prawie równo chodzi, "delikatniusio" falują obroty, albo np. jak jadę autem i się zatrzymuję to obroty zatrzymują się na ok. 1,5tysiaca i co jakieś 5-10 sekund słychać takiego sekundowego zamuła jakby strzał czy coś takiego że wskazówka leciutko spada i nagle wraca do wyższego obrotu, jakby coś go blokowało i nie pozwalało mu zejść na niższe obroty, jak się tak postoi to po minucie te obroty potrafią spaść poniżej tysiąca, ale to i tak nie zawsze.
Co do EGRu - jest nie zaślepiony, i raczej chciałbym (jeśli to z nim jest problem) doprowadzić go do porządku żeby działał. EGR Plate wyczyszczony aż lśni i te dziurki od kolektora odetkane, widać było że nikt nigdy tam nie zaglądał.