Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Amortyzatory tył

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:08, 30.01.2015

Witam

W dniu dzisiejszym byłem na corocznym już badaniu technicznym i dowiedziałem się że amortyzatory u mnie z tyłu mają po 67% skuteczności. Na stacji powiedzieli że wynik dobry ale jakiś wydaje mi się to mało i nie wiem czy to już czas powoli na ich wymianę czy to normalna skuteczność w acco?


  • 0

#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:10, 30.01.2015

Całkowicie spoko, moje mają 16 lat i niewiele niższą skuteczność.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 wiocha

wiocha
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombiak
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:46, 30.01.2015

jak spadną poniżej 50% to wtedy nadają się do wymiany (samochód nie przejdzie przeglądu)


  • 0

icon3.png


#4 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 30.01.2015

jak spadną poniżej 50% to wtedy nadają się do wymiany (samochód nie przejdzie przeglądu)

Jak to z tym jest? Kilka razy spotkałem się z opinią, że niezależnie od % skuteczności tłumienia przegląd przejdzie bo nigdzie nie ma określonych norm w jakich ma się zawierać sprawność amortyzatorów.


  • -1

#5 wiocha

wiocha
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombiak
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:21, 30.01.2015

Mnie tak powiedział diagnosta jak byłem z puntem na przeglądzie. Pytałem ponieważ sprawność na tyle miałem 56%. 


  • 0

icon3.png


#6 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:27, 30.01.2015

Moim zdaniem 67 % na stacji diagnostycznej to jest już prawie złom, proponuję poczytać inne tematy dotyczące amortyzatorów. Urządzenia na stacjach diagnostycznych są bardzo nieprecyzyjne, wynik pomiaru uzależniony jest od profilu opony, ciśnienia w niej itd... Ja mam 72 i 75 % przód i 63 i 68 % tył auto nie prowadzi się już dobrze, koła tracą przyczepność np. przy ostrym przyspieszaniu na łuku na byle nierówności. Właśnie kupuję nowy komplecik KYB :diabelfaja:


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#7 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:50, 01.02.2015

Jak to z tym jest? Kilka razy spotkałem się z opinią, że niezależnie od % skuteczności tłumienia przegląd przejdzie bo nigdzie nie ma określonych norm w jakich ma się zawierać sprawność amortyzatorów.

Ja w przeciwieństwie do Cb napisze czemu uznaje Twój post za negatywny... poprostu wprowadzasz w błąd innych czytelników pisząc,że nie ma określonych norm.

  • 0-20% - niedostateczna skuteczność tłumienia
  • 20-40% - średnia skuteczność tłumienia
  • 40-60% - dobra skuteczność tłumienia
  • 60%- - bardzo dobra skuteczność tłumienia          

jest to przybliżona wartość dla jednej z metod badania skuteczności amortyzatorów

Pozdrawiam!


Użytkownik Talar edytował ten post 10:51, 01.02.2015

  • 0

#8 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 01.02.2015

Nikogo w blad kolego nie wprowadzam tylko sie wlasnie pytam jak to dokladbie jest. Nie zauwazyles slowa "podobno"? Po prostu jest pelno artykulow mowiacych za badanie amortyzatorow nie jest badaniem obowiazkowym tylko dodatkowym i myslalem ze mamy tu jakiegos diagnoste ktory wyjasni czy to prawda czy nie.
  • 0

#9 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:32, 01.02.2015

Mam znajomego diagnostę nie wiem jak to jest po nowym roku czy się nic nie zmieniło. Diagnosta amortyzatorów sprawdzać nie musi to jest dodatkowe badanie, ale jak już to zrobi i skuteczność jest poniżej 40% ma prawo odmówić zaliczenia przeglądu technicznego. Tak życiowo powiem jak sprawność amortyzatora spada poniżej 50% to już padaka :), ale patrząc na to badanie ma na to wpływ wiele czynników i przede wszystkim odpowiednie ciśnienie w oponach, a kto przed badaniem to sprawdza ?? chyba nikt :) a jak jest nieodpowiednie to wykres już bedzie oszukany :)


  • 0

#10 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:49, 01.02.2015

A no wlasnie. Czyli nie muis zrobic ale jak zrobi to jakas tam wartosc min musza miec. O to mi wlasnie chodzu:-)
  • 0

#11 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:47, 01.02.2015

dla mnie jest to powielanie niesprawdzonych i zasłyszanych informacji od niekompetentnych osób i czytając taki post gdzie kilkukrotnie ktoś mówił że nie ma takich norm można już się zasugerować i dalej rozpisywać że kolejny raz się coś takiego słyszało (1000 razy powiedzenie nieprawdy staje sie prawdą)

W moim poście dotyczącym oleju oparłem się na faktach sprawdzonych setkami kilometrów a Ty na kiju w wodzie.


  • 0

#12 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:56, 01.02.2015

dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zastanawia mnie jeszcze 1 rzecz czy tył zawsze wytłucze się dużo szybciej od przodu? na przodzie mam w teorii 89% skuteczności  na tej stacji więc są jak nówki a tył jest jaki jest tylko 67%. Ale z tego co tu piszecie u was na tyle też jest zawsze mniej tych % dlaczego?


  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:25, 01.02.2015

50- 60% sprawności na tych maszynach to już praktycznie flak nic nie trzymający
  • 0
                       

#14 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:47, 01.02.2015

50- 60% sprawności na tych maszynach to już praktycznie flak nic nie trzymający

wiadomo że wszystko zależy od sprzetu pomiarowego ale teoria to teoria:D


  • 0

#15 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:35, 01.02.2015

Z tym tyłem, bardziej zużytym niż przód to moja teoria może być np taka, że jak przewieziesz pól domku w bagażniku, to nawet sprężyny jakoś to odczują :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq