Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Regulacja zaworów

VII Zawory

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#1 jacushiokashi

jacushiokashi
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 22.01.2015

Witam

 

Niedawno nabyłem accorda i chciałbym się dowiedzieć kiedy regulować zawory.

Wyczytałem że należy to zrobić co 40tyś.

 

Auto obecnie posiada 109tyś przebiegu.

 

Jak zdiagnozować(klekotanie?) czy należy regulować zawory czy nie?

 

Jakie są koszty takiej zabawy oraz czy poradzi sobie z  tym do domowy mechanik czy może udać się do ASO(cena?).

 

Wyregulować i mieć spokój na 40tyś czy może zaczekać jakiś czas aż coś usłyszę?

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:27, 22.01.2015

Jeśli nie wiesz, kiedy był ostatnio ustawiany luz zaworowy - zrób to.


  • 0

#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:29, 22.01.2015

wyregulować i mieć spokój

 

"domowy mechanik" może i sobie poradzi aczkolwiek kilka aut poprawiałem po "profesjonalnych" mechanikach bo po ich regulacji było gorzej niż przed regulacją :diabelgrin:


  • 0

#4 GuardianAngel

GuardianAngel
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Piaseczno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 22.01.2015

Koszt regulacji zaworów to ~100zł (n/d ASO- tam nie wiem). Myślę więc, że tragedii nie, a głowę będziesz miał spokojną.
Waże, żeby robić to na zimnym silniku więc powinna zapalić Ci się lampka, jeśli mechanior twierdzi, że za 3h od podstawienia fura będzie do odbioru.
40 tys. jak jeździsz na benzynie. Jak masz podtlenek gazu, to trzeba tam zaglądać dwa razy częściej.
ZDR!
  • 0

Czarna VII CL9 2.4 EXE by GuardianAngel

http://www.accordklu...-guardianangel/


#5 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 23.01.2015

Zdiagnozować można np. przez falujące obroty, zamuleniem przy wchodzeniu na obroty (auto "gumowo" reaguje na wciśniecie pedału gazu). Co do dźwięku to nie podpowiem.

Reguluj jak radzą koledzy powyżej. Jeśli nie masz pewności do swojego mechanika oddaj do ASO. Mechanik weźmie około 100 zł a ASO ok.110 zł. Koszt uszczelki w ASO to ok.80zł. 

Osobiście jeżdżę na gazie i reguluję zawory min. 2x w roku. Raz pokusiłem się o regulacje u mechanika który zapewniał że zrobi to z palcem wiadomo gdzie - szybko żałowałem tej decyzji (gorzej niż przed było). Nastepnego dnia wyprawa do ASO i od razu inne auto :) Tak że nie zwlekaj - koszt minimalny a jest szansa że poczujesz różnicę.


  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:49, 23.01.2015

Z tą regulacją po mechanikach i ASO to jest różnie. Ręki nie dasz uciąć ,że są dobrze .Trzeba się pobawić i dobrze podejść szczelinomierzem i przelecieć ze dwa trzy razy żeby mieć pewność , a nie zawsze im się chce ..wiadomo

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:05, 23.01.2015

  • 0
                       

#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:54, 23.01.2015

Przed sprawdzeniem luzów zaworowych kupiłbym uszczelki pod pokrywę zaworów, bo masz już 109tyś przebiegu,  i od razu wymienił.
 

Z tego co wiem, sprawdzenie luzu zaworów przeprowadza się normalnie co  40.000 km.
Luz powinien być taki w CL7 i CL9:
K20A6 Motor:  zawory ssące: 0,21 - 0,25 mm, zawory wydechowe: 0,28 - 0,32 mm 
Przyjmuje ze twój motor jest K20A6.
 

Motor K24A3: zawory ssące: 0,21 - 0,25 mm, zawory wydechowe: 0,25 - 0,29 mm 
 

Zawory sprowadza się po 40.000 km i tylko jeśli luz jest nie taki jak trzeba, poprawia się go.
Często bywa np. jak ktoś nie jeździ na gazie i nie szaleje, ze nie trzeba nic poprawiać.

 

 

Ps.: Zdiagnozować poprzez "klekotanie"   ;-) raczej się nie da, chyba ze masz już luzy bardzo za duże i dobre uszy.
Gdy luzy są jeszcze w miarę w normie zakłócają taką diagnozę inne odgłosy  silnika.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:04, 23.01.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:58, 23.01.2015

uszczelka często nadaje się bezproblemu do ponownego założenia
U mnie trzy razy ściągana i nic się nie sączy
  • 0
                       

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:17, 23.01.2015

Na temat stanu uszczelki można by było cos powiedzieć gdyby się ja miało w ręku albo wiedzieć przynajmniej kiedy była ostatnio wymieniona.
Na odległość mogę tylko napisać jeszcze raz, ze jeśli uszczelka nie była zmieniana albo nie wiadomo kiedy to lepiej jest zmienić na nową.
 

Przy 109tyś przebiegu albo prawie 10 latach jeśli uszczelka nie była zmieniona to guma jest osłabiona = bardziej sztywna, co powoduje ze gorzej uszczelnia i wkrótce może być nieszczelna.
 

Ale każdy ma inne podejście dlatego jak kto chce!  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:19, 23.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:14, 23.01.2015

A gdzie w ASO można za 110 ustawić zawory?
  • 0

#11 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 26.01.2015

ASO w Kielcach. Za robotę płacę około 110-120 zł. Bez Uszczelki.


  • 0

#12 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:47, 26.01.2015

ASO w Kielcach. Za robotę płacę około 110-120 zł. Bez Uszczelki.

Witam .Kolego Polanski a jak wygląda czasowo taka regulacja ?(na cały dzień zostawiasz samochód?)


  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#13 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 26.01.2015

Silnik musi byc zimny to kila godzin musi postac.
  • 0

#14 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 26.01.2015

Z racji że pracuję niedaleko ASO zostawiam auto ok. 10 rano a odbieram o 16 po robocie. Kiedyś czekałem w poczekalni ale zeszło jakieś 3,5 h.


  • 0

#15 Sidu85

Sidu85
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 29.01.2015

witam a w warszawie gdzie polecacie wyregulować zaworki?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Zawory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq