Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord VIII 2.4 wypadanie zapłonu

VIII błąd wypadanie zapłonu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 26.09.2014

Mam ogromną prośbę o pomoc. Mój Accord VIII 2.4 wczoraj mi padł. Jak się zaczęło.

 

Miałem do wymiany akumulator, ale palił. Wczoraj  rano kręcił nico słabiej, ale zapalił. Jednak po uruchomieniu silnika zaświeciły się kontroli: silnika, VSA,TSA. Dojechałem do pracy zmieniłem akumulator. Myślałem że pomoże. Jednak nie. Po odpaleniu( bez problemu) wskoczył w tryb serwisowa. Kontrolka silnika miga, świeci VSA i TSA. Mocne wibracje w kabinie i max. 3000 obrotów. Po wpięciu w komputer wyskoczył błąd P0302, P0303 i P0300, czyli wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze.

 

Wymieniłem świece na nowe- nie pomogło.

 

Podmieniłem miejscami cewki bo myślałem, że one są winne ale nadal wyskakują te same błędy. Po skasowaniu w komputerze i odpaleniu silnika nic się nie zmienia. Autko ładnie odpala, równo pracuje. Tylko jak dodam gazu to strasznie szatkuje i cały wpada w wibracje.

Załączony plik  DSC_0149.JPG   71,43 KB   37 Ilość pobrań

Co to może być? Błagam o pomoc.


  • 0
Seba

#2 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 26.09.2014

Błagam pomóżcie mi, bo nie mam pomysłu. 


  • 0
Seba

#3 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:30, 27.09.2014

napisales ze cewki podmieniales miejscami - robiles to miedzy tymi cewkami co masz w aucie ( czyli zamieniales np 2 z 1sza a 3cia z 4ta ? ) czy miales dostep do innych sprawdzonych cewek , wyciagnales te 2ie zle i wsadziles nowe i dalej dupa ?


  • 0

#4 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 27.09.2014

Podmieniałem te co miałem w samochodzie  ( czyli zamienialem  2 z 1sza a 3cia z 4ta ). Ale po podmianie nadal na kompie wyskakują te same błedy.( powyżej załącznik)

 A na 1 i 4 powinne być sprawne. Więc cewki są raczej dobre . Z początku w ciemno obbstawiałem cewki, ale teraz to już nie mam pomysłu.


  • 0
Seba

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:39, 27.09.2014

Raczej awaria akurat dwóch cewek (długowiecznych w acco) w tym samym czasie to byłoby dziwne.

 

Odłączałeś akumulator na parę minut (taki reset ) ?


  • 0
                       

#6 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:42, 27.09.2014

hmmmm...... a co jesli zamienilbys je miajscami  ( tak jak to zrobiles ) i probowal odpiac wtyczke od cewki nr 1 - jesli zmieni sie chcrakterystyka pracy silnika i zgasnie to wtedy cewka jest git , tak samo z 4ta cewka. Moze warto byloby wykluczyc do konca te cewki wlasnie w ten sposob ? Ale wydaje mi sie ze po tym co piszesz  przyczyna moze byc w innym miejscu.....  Ciezko cos powiedziec na odleglosc a i moje doswiadczenie z ta generacja Accorda jest dosc slabe


  • 0

#7 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 27.09.2014

Robiłem reset akumulatora-nie pomogło.

Próbowałem odpiąc wtyczkę z cewki, silnik zmienił charakterystykę pracy-prawie zgasł.

 

Co jeszcze być może? 


  • 0
Seba

#8 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 27.09.2014

Generalnie pomarańczowa migająca kontrolka silnika sam gaśnie na wolnych obraotach. Jak przygazuję to ponownie się zaświeci a auto całe drży jakby nie palił na wszystkie cylindry. Objawy jak padnięta cewka...Co to może być?


  • 0
Seba

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:42, 27.09.2014

wtrysk ? taki zbieg okoliczności z wymianą akumulatora ?

Możesz kolejno wypinać wtyczki ...lub je posprawdzać (wypiąć- wpiąć ) .Jeden z przewodów z wtrysku jest prądowy (masa idzie do ECU),można sprawdzić zwykłym miernikiem czy pojawia się napięcie po przekręceniu na zapłon.Cieżko na odległość coś pomóc.Ogólnie wtryski bardzo łatwo się podmienia


Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:56, 27.09.2014

  • 0
                       

#10 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 27.09.2014

Czy jakby był padnięty wtrysk to samochód będzie idealnie zapalał i będzie chodził równo na wolnych obrotach? 

Opis błędu - wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder.


  • 0
Seba

#11 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:03, 27.09.2014

na jakie świece wymieniłeś? na irydówki katalogowe?

 

ciekawe, że podmiana cewek nie pokazała missfire'a na innych cylindrach...

 

 

a czujesz smród benzyny, i strzały w wydech? jak tak to paliwo raczej wykluczasz :)


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:10, 27.09.2014

Podmiana cewek nie pokazała ,bo same cewki są prawdopodobnie OK

Na pewno na wolnych chodzi równo ? minimalne dodanie gazu i już słychać ,że jest nierówno?bo może to być tylko "złudzenie",że chodzi równo,najlepiej to słychać na końcówce wydechu. Pasowało by podmienić wtryski miejscami. Ciekawe czy podmiana wtrysków by coś zmieniła w błędach .jeżeli nie to wtedy wiadomo by było,że wtryski też są OK


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:20, 27.09.2014

  • 0
                       

#13 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:20, 27.09.2014

Do sprawdzenia:

- Cewki (sprawdziłeś), a napięcie na nich sprawdzałeś?

- Kable (czy na wszystkich cewkach są te same wartości)

- Świece (Sprawdziłeś),

- Wtryski,

- Sprawdzenie ciśnienia na cylindrach,

- Ciśnienie na listwie wtryskowej,

- Szczelność dolotu

- Czujnik wału korbowego (ale tu by raczej wyskoczył czek na desce)

- Padająca lambda daje takie objawy również

 

A teraz z innej beczki - masz w tym aucie LPG?


Użytkownik taryfa edytował ten post 19:32, 27.09.2014

  • 0

#14 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:52, 27.09.2014

masz typowe objawy wypadania zapłonów, miganie CE, duszenie itp. Tego nie ma co podważać i diagnoza słuszna.

Wszystko z powyższych rzeczy podanych przez taryfe bym odrzucił, natomiast pytanie jest słuszne - masz LPG?

 

btw. wypadanie zapłonów w 5 letnim aucie to jest kpina i widzę częsta przypadłość w Hondach... W rodzinie bliższej i dalszej są różne auta, starsze i młodsze, Ople, Toyoty, Renault, Audi, VW... W żadnym z nich nie wypadały zapłony...


  • 0

#15 edi0401

edi0401
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 27.09.2014

Nie mam LPG. Na wolnych obrotach chodzi równo. Jednak minimalne dodanie gazu powoduje że auto wpada w wibracje,silnik przerywa. Max, kręci na obrotomierzu do 3000 obr. Nie ma strzałów  w wydech. Raczej jest smród niedopalonego paliwa.

 

Nie sprawdzałem napięcia na cewkach. 

 

Wymieniłem świece iryda  NGK - 70 zł sztuka po upustach.


Pewnie będe musial podmienić wtryski miejscami. Boję się tylko o podkładki gumowe , bo lubią się podwijać i po ponownym przykręceniu są już nieszczelne.

Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach - jest w normie. Podejrzewałem nieszczelną uszczelkę między cylindrami.

Sonda lambda chyba ma inny błąd na komputerze, więc raczej wykluczam.


  • 0
Seba





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, błąd, wypadanie zapłonu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq