Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hamulec ręczny

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:35, 02.05.2014

Hej! Po zwolnieniu hamulca ręcznego w dół pozostaje taki mały luz na dżwigni i teraz zastanawiam sie czy to tak ma być czy też coś się przyblokowało- zapiekło od np rdzy.Po zaciągnięciu trzyma dobrze ale od samego spodu do momentu "trykających" ząbków jest mały luz na zwigni około kilku cm.Co by tu należało sprawdzić?


Użytkownik eric70 edytował ten post 08:39, 02.05.2014

  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:49, 02.05.2014

prawdopodobnie powoli dopada twoje auto typowa bolączka wszystkich w zasadzie hond - jest to zapieczony mechanizm hamulca ręcznego w zacisku, sposób naprawy - rozebrać, wyczyścić i poskładać na nowych gumkach


  • 0

#3 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:05, 02.05.2014

Zawsze jest na dźwigni kawałeczek luzu. Tak działa prawidłowo.

Sprawdź czy jeszcze przed pierwszym ząbkiem zapala się kontrolka ręcznego. Oraz czy na podniesionej tylnej osi przy zaciągnięciu na trzeci ząbek koła stawiają już wyczuwalny opór. Jeżeli tak, to jeździć.


  • 0

#4 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:58, 03.05.2014

to jest zapieczony zacisk przerabiałem to już kilka razy :p ewentualnie linka ci z jakiegoś powodu nie odbija do końca innych opcji niema :)


  • 0

#5 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:18, 03.05.2014

Tak,dzisiaj podniosłem obydwie strony i zaciski pozapiekane  blikuja koła a ja sie zastanawiałem co mi tak wskażn ik paliwa leci nagle w dół...fak! Muszę do mechanika bo przecież sam srubokretem na dworze to se mogę...ech samochody...:/ Dzieki ludu za wskazówki!Pozdro!


  • 0

#6 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:41, 03.05.2014

No i spędziłem cały dzień z tymi cholernymi hamulcami! Sprawa wyglada tak że ramiona ze spręzynami przy tylnych zaciskach nie odbijają do samego konca na 100%.Niby koła odblokowane ale jak się zakręci jednym czy drugim po wcześniejszym zaciągnięciu i zwoln ieniu ręcznego to koło obróci sie z 2-2,5 raza wokół osi.Po podciągnieciu ręcznie ramina ze spreżyna tam gdzie jest zahaczona linka to koło obraca sie z 5 razy...Zastosowałem taki nowy W40 smarujacy ale nie załatwiło to sprawy.Przy jednym zacisku niepotrzebnie odkreciłem przewód z płynem i teraz musze odpowietrzyć chyba cały układ ham...Nie wiem tak naprawdę coby tam mozna było czyścić przy tych zaciskach...(?) Edit: No więc poczytałem podobne tematy na forum i pozostaje zestaw naprawczy na obydwie strony oraz rozkręcanie tych zapieczonych dżwigni ręcznego co  nie odbijają....shit! :/


Użytkownik eric70 edytował ten post 23:07, 03.05.2014

  • 0

#7 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:42, 05.05.2014

jednak zakup 2szt regenerowanych z alledrogo...


  • 0

#8 tucha139

tucha139
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:swiecie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:58, 05.05.2014

wyczysc zacisk tez tak mialem po wyczyszczeniu odrazu niebylo luzu od samego dolu


  • 0

#9 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:16, 05.05.2014

sam juz nie wiem...po lekkim przeczyszczeniu i nasmarowaniu zacisków lubrifikantem wd40 na drążku hamulca nie mam juz zadnego luzu ale gdy zakręce kołem to obróci sie 1-1.5 raz a gdzy ręcznie odciagne do góry dżwigienkę przyu zacisku to wówczas obraca się z 3-4 razy czyli bez najmniejszego oporu ze strony klocków.Nie wiem czy taki lekki opór toczenia to ma być? I czy to  nie zwieksza spalania? ?? Przednie koła tak dla porównania gdy zakręcę to tez obrócą sie z 2-3 razy...


Użytkownik eric70 edytował ten post 09:20, 05.05.2014

  • 0

#10 amelik2

amelik2
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 05.05.2014

Specjalistą w dziedzinie hamulców nie jestem ale mogę Ci polecić stronkę http://www.moto-centrum.pl tam wejdź sobie w dział hamulce i poszukaj, oni dodają tam regularnie artykuły, poradniki itp. więc może akurat znajdziesz swój problem


  • 0

#11 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:34, 05.05.2014

masz zapieczony mechanizm ślimakowy wewnątrz zacisku i smarowania lanie WD40 pomaga na 2 tygodnie i dalej jest kibel..


  • 0

#12 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:38, 05.05.2014

eric70

nie kombinuj z wd40 bo tym możesz sobie śruby popsikać a nie zacisk naprawić,rozbieraj zaciski, tam żadnej filozofii nie ma, potrzebne sa tylko podstawowe narzędzia (klucz 13mm do odkręcenia zacisku od jarzma, chyba 14 mm do odkręcenia dźwigienki tej od linki ręcznego, szczypce do segerów wewnętrznych, kombinerki, jakiś wkrętak płaski), przy okazji jak chcesz możesz pomalować żeby ruda nie świeciła

po wymontowaniu zacisku wymontowujesz tłoczek, sprawdzasz czy nie ma wżerów na nim, wyciągasz segera ze środka, wyciągasz "mechanizm ręcznego", dokładnie czyścisz wszystko co się da (prawdopodobnie będzie syf na ośce) i składasz na nowych gumkach, gwarantuję Ci że jeżeli wszystko zrobisz dobrze to będziesz miał hamulec taki jaki był gdy wyjechał z fabryki, koszt okolo 30 zł/zacisk za zestaw tych gumek w wersji bez tłoczka


  • 0

#13 szyszon

szyszon
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:3,0
  • Wersja:coupe
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:03, 05.05.2014

Dokładnie jak pisze rafisz, mam ten sam problem po spuszczeniu ręcznego jest lekki luz na dźwignij ręcznego.Lewy zacisk mi stoi i koszt zestawu naprawczego bez tłoczka jest od 25 zł. Ja płaciłem 29 za komplet gumek, ale dostałem u siebie na miejscu. Jeśli masz zapieczony zacisk w jednym kole proponuję zrobić od razu 2 strony i mieć z głowy. Chciałem oddac do regeneracji, to od sztuki 250zł krzyczą jakaś paranoja :ckm:


  • 0

Moje Acc 7 gen 2,4 Type-s

http://www.accordklu...zona-sprzedany/

f64be85f2016d8e7med.jpg


#14 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:18, 05.05.2014

Może ktoś podać jakiś numer tego zestawu naprawczego?
Byłem w sklepie motoryzacyjnym to Pan do mnie z pytaniem czy mam hamulce brembo czy nissina :k


  • 0

#15 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 17:33, 05.05.2014

AUTOFREN SEINSA D4468 nawiasem mówiąc do VI gen pasuje identyczny zestaw, a hamulce tylne to Lucas ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq