Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problemy po założeniu LPG - pobór oleju

VII Blackstone LPG pobór oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
117 odpowiedzi w tym temacie

#1 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 05:50, 17.04.2014

Dobra Panowie mam pewien problem ze swoim autem ale z powodu, że przyczyna może być nie wiadomo gdzie to proszę o pomoc w moim temacie (nie chcę zakładać temu w niewłaściwym dziale).

 

Do rzeczy.

Jakieś 2,5 tys temu samochdó przeszedł duży serwis z wymianą wszystkich płynów, filtrów i regulacją zaworów.

Przez pierwszy tysiąc co jakiś czas wszystkie stany płynów sprawdzane i nie było żadnych ubytków, ani niepokojącej pracy silnika. Sprawdzane tak na wszelki wypadek.

 

1,5 tys temu wleciała instalacja LPG. Po przejehaniu 800 km byłem na regulacji, bo samochód nie jechał tak jak powinien na wyższych obrotach. Dodatkowo wymieniony jeden wtryskiwacz bo puszczał gaz. Tego samego dnia zauważyłem nie równą pracę na wolnch obrotach na D (drive) i zostało to zniwelowane, na PB było dobrze.

 

Dokładnie 1000 km po założeniu gazu postanowiłem znowu sprawdzić stan płynów.

I tu zdziwienie:

- stan oleju spadł z maksimu do minimum - uzupełniłem do maximum

- stan płynu chłodniczego spadł poniżej poziomu minimum - dolane na trochę powyżej średniego poziomu między minimum, a maksimum (myślałem, że to tylko przypadek)

 

Po 1200km pojechałem kolejny raz na regulację gazu, bo na wolnych obrotach znowu silnik nie równo pracował. Na P było to mało wyczuwalne, ale na D już bardziej.

Okazało się, że miał za ubogo. Na PB wydawało mi się, że też już lekko nierówno pracuje, ale myślałem że to tylko moje przeczulenie.

 

Teraz mineło już 1500km po zamontowaniu kuchenki i 500 km po uzupełnieniu płynów. I znowu powtórka:

- stan oleju spadł z maksimu do połowy bagnetu,

- stan płynu chłodniczego spadł znowu poniżej poziomu minimum,

- samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach, nie są to jakieś wielkie skoki, ale czuć to na kierownicy. Nierówna praca jest zarówno na P i D. Dotyczy to LPG i już teraz również PB,

- wydaje mi się, że auto trochę osłabło i nie ciągnie tak jak wcześniej.

 

Myślałem o wymianie oliwy z 5W40 na 5W50 bo u niektórych podobno po założeniu LPG wzrosło zapotrzebowanie silnika na olej.

Ale teraz się nad tym poważnie zastanawiam, bo za dużo nieprawidłowości wychodzi :(

Dodatkowo sprawdzić muszę chyba znowu luzy zaworowe, bo może tutaj coś jest nie tak. Tylko dlaczego, po tak krótkim czasie znowu trzeba by było je regulować ??

 

Ktoś wie co może być przyczyną probemów ?? Z kilku stron badam temat,  może Wy na coś wpadniecie :(


Użytkownik toio edytował ten post 19:55, 21.08.2014

  • 1

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:00, 17.04.2014

co do płynu chłodniczego to standardowy motyw dokręć wszystkie cybanty na wężach wodnych (dokładnie 8 ich będziesz miał,, 2 na reduktorze i 6 na trójnikach wodnych) też kiedyś szukałem czemu mi co pół roku znika z 300 ml płynu i jakoś przez przypadek wsadziłem rękę na reduktor i jak wąż się ułożył po czasie to zaczęło podciekać po nim. co do oleju to bardzo dziwna sprawa... a gaz miałeś regulowany w czasie jazdy i poprzez OBD... jak z ciśnieniem na reduktorze i czemu zdecydowałeś się na pętlę kompensacyjną zamiast standardowy rozdzielacz ?


  • 0

#3 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:08, 17.04.2014

gaz regulowany podczas jazdy, AFR sprawdzane i jest takie same zarówno na PB jak i LPG. Ciśnienie na reduktorze z tego co wiem jest ok.

 

A co do

czemu zdecydowałeś się na pętlę kompensacyjną zamiast standardowy rozdzielacz ?

to nie wiem. Tak mi założono i miało być dobrze.

 

Co do płynów to żadnych wycieków narazie nie zaobserwowałem, ani plamek pod autem.


  • 0

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:10, 17.04.2014

właśnie o to chodzi że ja też nic nie widziałem... żadnych plamek nic było sucho jak na pustyni..


co do oliwy głupia sprawa ale czy miałeś kolektor zdejmowany do nawiertów?


  • 0

#5 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:14, 17.04.2014

nie zdejmowany.


  • 0

#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:15, 17.04.2014

no to panie masz rozwiązanie.. oliwę ci pali bo opiłki przykleiły się do cylindra i zniszczyły gładź i pierścienie...


  • 0

#7 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:17, 17.04.2014

i teraz co z tym fantem ???


  • 0

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:22, 17.04.2014

albo remont i rozwiert cylindra i zmiana tłoków i pierścieni na nie nominał, albo tulejowanie bloku i zmiana pierścieni albo zmiana motoru co jest najlepsze i najszybsze i najpewniejsze...

 

podziękuj panu gazmenowi  że s*cenzura*ił silnik ;)


a zdjęcie kolekrora w K20 czy K24 to jest godzina roboty z drapaniem się po jajach :)


  • 0

#9 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:22, 17.04.2014

Dobra czy jest jakiś sposób żeby szybko i bez dużych kosztów potwierdzić Twoją tezę ???

 

Gazownik to P. Adam Rogowski więc nie podejrzewałem, żeby mógł coś zrobić nie tak.


  • 0

#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:26, 17.04.2014

a uszczelki nie są papierowe ale plastikowe i spokojnie na nie można drugi raz zakładać kolektor..

 

współczuję stary bo K24 to jest 2 koła za sam słupek lekko


to ty się lepiej dogadaj z Adamem..


takiej 100% bez rozebrania silnika nie ma. możesz na analizę spalin pojechać.


  • 0

#11 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:29, 17.04.2014

a co na analizie spalin mi wyjdzie ??

 

Sprawdzenie kompresji nic nie da ???


  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:34, 17.04.2014

http://www.intercars...i28_dodatek.pdf

 

 

kompresja nic nie da

 

http://pl.wikipedia....resja_(silniki)


  • 0

#13 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:36, 17.04.2014

ale sie teraz w*cenzura*iłem


  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:40, 17.04.2014

na spokojnie.. dopytaj się Adama czy był zdejmowany czy nie... dla mnie to by było wręcz dziwne jak tego poziomu gazownik by nie zdjął kolektora do nawiertu.. bo jeżeli nie był to masz jak w banku że opiłki zassał w komorę spalania.


  • 0

#15 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:46, 17.04.2014

Nie był napewno, bo pytałem. Podobno jakaś łopatka była wsadzona żeby zebrać wiury i miało się nic nie dostać. Na forum lpg też jest napisane ze nie zdejmowany był.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Blackstone, LPG, pobór oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq