Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Leniwie odbijająca kierownica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:55, 18.01.2014

Witam!
Zauważyłem ostatnio w Swoim acco taką zależność , że gdy np. zawracam na skrzyżowaniu i wyjeżdżam na prostą to powinno być tak , że puszczę fajerę i ona ustawi się neutralnie tzn. prosto natomiast u mnie wraca ona leniwie do tej pozycji no i muszę jej pomagać w tym . Jak dla mnie pompa działa OK. lecz mój ojciec po zakupie auta od razu stwierdził , że może być pompa trochę padnięta bo nie chodzi tak łatwo ( tak tylko on jeździ passatem gdzie ma wspome elektryczną :roll: ) . Jak u Was jest ? Czy fajera wraca wam w mig w pozycję neutralną ? Nie wiem czy szukać przyczyny w pompie czy w maglu ?

Pozdro
Sebo
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:43, 18.01.2014

Nie wiem czy szukać przyczyny w pompie czy w maglu ?


to może być tu i tu, z tym że u mnie jak pompa niedomagała objawów z wyprostem nie miałem, a jedynie hałas
i przerywanie z pompy,
za to przerobiłem problemy z maglem (2 regeneracje, 2 magle) i to on był odpowiedzialny za leniwe wracanie kierownicy,
nawet magiel po regeneracji nie prostował kiery tak dobrze jak nieruszana używka

ale na początek pojechałbym na zbieżność
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:47, 18.01.2014

Zbieżność jest :ok Ostatnio robiona cała geometria bo robiłem trochę zawieszenie .

Ale chyba będzie trzeba znowu robić zbieżność itp... :k skoro będę musiał magla wyjmować . Jest jakoś możliwość sprawdzenia jego :?:

Pompę pewnie można sprawdzić w jakimś warsztacie tylko jakie wartości powinna ona osiągać :?: Od pompy zacząć będzie łatwiej tą diagnozę ... Zwłaszcza , że coś delikatnie mi się ona poci , ale to chyba wina uszczelki pod przewodem :roll:
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#4 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:26, 18.01.2014

Może sworzeń któryś Ci się zaciera i ciężko odbija. U mnie tak było.
  • 0

#5 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:13, 18.01.2014

Dopiero co jestem po regeneracji maglownicy i stwierdzam u siebie objawy jakie opisujesz. Może poprzedni właściciel regenerował?
  • 0

#6 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 20.01.2014

Ja też jestem po KOLEJNEJ regeneracji magla i mam dokładnie takie same objawy. :-/ Po pierwszej regeneracji było tak samo
  • 0

#7 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:05, 21.01.2014

Panowie co prawda nie w Acco, ale w VW była śruba regulacyjna na maglu dociskająca listwę zębatą i jeśli ta śruba była za bardzo dokręcona to taki objaw, że przy skręcie fajera nie chciała wracać do pozycji na wprost. Nie chcę wam mieszać w głowach, tak tylko głośno myślę ;-)
  • 0

#8 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:09, 21.01.2014

A czy ktoś wie czy w VII takie coś jest ?
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#9 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:14, 21.01.2014

śruba regulacyjna na maglu dociskająca listwę zębatą

sebo_runner, jeśli o to Ci chodzi to tak, jest. Ja ją lekko dokręcałem jak mi stukało przy krótkim ruszaniu kierownicą w prawo/lewo. Jak dokręciłem trochę za mocno to właśnie prostowanie kół na zakręcie było nieco inne i prz dynamicznym wachlowaniem kierownicy przy 80-100km/h auto inaczej się zachowywało. Delikatnie poluzowałem i było dobrze i nie stukało.
  • 0

#10 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:13, 23.01.2014

Mateusz607, W którym miejscu ona się znajduje i jak się do niej dostać ?
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#11 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:00, 23.01.2014

Masz rysunek w tym temacie:
http://www.accordklu...ic.php?p=522647
  • 0

#12 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:47, 29.01.2014

Tylko uważam, że to dziwne, żeby problem leżal w regulacji luzu pomiędzy zębatką kolumny kierowniczej a listwą w maglownicy.

Przecież skoro problem pojawił się po jakimś czasie to luz co najwyżej powinien się powiększać a nie zmaleć.

No chyba, że ktoś przy niej majstrował, żeby właśnie wyeliminować, zatuszować stukanie maglownicy. Nie kupiłeś niedawno swojej Acco?

W każdym bądź razie odkręć delikatnie tą śrubę, zakontruj drugą i jedź na testy. Zobacz czy w tym czasie nie pojawią się jakiekolwiek stuki z okolic maglownicy.


  • 0

#13 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:21, 29.01.2014

Tym którym pojawiło się to po regeneracji magla, praktycznie na pewno winą jest odrobinę za mocno wkręcona śruba regulacyjna. Na sucho nie mają możliwości sprawdzić jak się magiel zachowa, więc skręcają pewnie do momentu gdzie zniwelują całkowicie luz, czyli na oko.


  • 0

#14 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 29.01.2014

Tym którym pojawiło się to po regeneracji magla, praktycznie na pewno winą jest odrobinę za mocno wkręcona śruba regulacyjna. Na sucho nie mają możliwości sprawdzić jak się magiel zachowa, więc skręcają pewnie do momentu gdzie zniwelują całkowicie luz, czyli na oko.

Kurde a ja już się pogodziłem z tym leniuchem na kierownicy a teraz dzieki Tobie pojawiła sie iskierka nadziei ze może uda się coś z tym zrobić :) szkoda tylko ze nie działa ten link od Radka0684 bo za bardzo nie wiem gdzie ta śruba się znajduje. Rozumiem że też na oko odkręcać delikatnie tę śrubę i sprawdzać na bierząco czy coś to daje?!

 
  • 0

#15 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:58, 30.01.2014

Sruba widoczna jest od spodu i chyba ma łeb imbusowy albo kwadratowy.

Kontrowana jest chyba zewnętrzną nakrętką. Najpierw więc trzeba okręcić nakrętkę potem tą śrubę i dokręcić nakrętką.

Robione to miałem kiedyś w Prelude i pamiętam że potrzeba było do tego dwóch kluczy.

luAdP6E.jpg


Użytkownik micky edytował ten post 08:08, 30.01.2014

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq