XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Stukanie podczas jazdy (od 50 km/h) przy dodawaniu gazu
#1
Napisano 21:15, 16.03.2013
Mam mały problem z moją Hondą. Po kródce opiszę kiedy się to objawia i co już zrobiłem.
Od jakiegoś czasu pojawiły się stuki w trakcie jazdy (od 50 km w górę ) podczas dodawania gazu. Po odjęciu gazu stuki ustają. Przejechałem się ostatnio z mechanikiem, żeby mi zdjagnozował co i jak.
Wsiadł na fotelu pasażera i stuki były dużo mniejsze, prawie nie słyszalne. Jak jedzie się samemu słychać mocno jak z pasażerem delikatnie. Większe również są w trakcie jazdy pod górkę ale pod odpowiednimi kątami.
Mechanik powiedział że to może być wina amortyzatorów i poduszek (gum) amortyzatorów, bo żadnych luzów na wachaczach, łącznikach itd. nie ma.
Po sprawdzeniu na diagnostyce amorki ewidentnie były do wymiany (50 % sprawności).
A więc wymieniłem amorki na nowe + poduszki i dodatkowo łączniki stabilizatora z wszystkimi gumami (zbliżał się czas na nie)
Niestety stuki są większe. Auto ładnie się trzyma drogi, podczas przyspieszania gwałtownych skrętów kierownica nie drży, ani drążek zmiany biegów a STUKI SŁYCHAĆ PODCZAS DODAWANIA GAZU OD 50 KM/H NA PROSTEJ DRODZE. Po odjęciu gazu od razu ustają. I teraz nie ma znaczenia czy jedzie się samemu czy z pasażerem
Nie mam pojęcia od czego te stuki. Byłem już u 5 mechaników. Każdy nie wie od czego i mówi : a może to wymień i tamto i się zobaczy….
Czy Ktoś miał podobny problem, lub może mi w jakiś sposób pomóc?
Za każde wskazówki będę bardzo wdzięczny.
#2
Napisano 21:48, 16.03.2013
ps. mi lekko stukało i kierownicą rzucało przy uszkodzonym wewnętrznym przegubie(lewy z podporą powodował telepanie kierownicą, prawy dawał efekty dźwiękowe). Może tutaj trzeba obadać i zewnętrzne, które jakoś nietypowo sygnalizują zużycie(zewnętrzne uszkodzone wyraźnie słyszymy podczas skrętu)... pozdr
#3
Napisano 22:12, 16.03.2013
Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni?
#4
Napisano 13:07, 17.03.2013
Mechanizm różnicowy?
Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni?
Witam,
Auto mam od 1 roku. Oleju w skrzyni nie wymieniałem.
Sprawdzę to i dam znać czy będzie to.
[ Dodano: 2013-03-17, 13:11 ]
pierwsze co przychodzi na myśl to przeguby wewnętrzne, chociaż tutaj raczej kierownica powinna lekko "chodzić"... z samego postu wyraźnie wynika, że problem leży po stronie dodawania gazu, czyli gdzieś w trakcie przekazywania napędu... pozdr
ps. mi lekko stukało i kierownicą rzucało przy uszkodzonym wewnętrznym przegubie(lewy z podporą powodował telepanie kierownicą, prawy dawał efekty dźwiękowe). Może tutaj trzeba obadać i zewnętrzne, które jakoś nietypowo sygnalizują zużycie(zewnętrzne uszkodzone wyraźnie słyszymy podczas skrętu)... pozdr
Jak można sprawdzić samemu czy przeguby wewnętrzne są do wymiany?
Jeżeli chodzi o zew. to od strony kierowcy przy ruszaniu ze skrętem kół słychać stukanie. (do wymiany).\
Ale stukot na prostej jak w opisie wydaje inny dzwięk.
Dzięki za wskazówki. Sprawdzę te przeguby u mechanika i dam znać czy może być to.
Pozdrawiam
#5
Napisano 11:26, 03.07.2014
mam to samo. okazalo sie ze zaciski hamulcowe byly poluzowane....
#6
Napisano 21:53, 07.07.2020
Podepne sie pod temat żeby nie zakladac nowego.
Mam do Was pytanie bo może mial ktos podobna sytuację.
Otóż w mojej hance 8 gen 2.0 benzyna w trakcie dawania gazu czuje lekkie pukanie .w trakcie odejmowania gazu pukanie ustaje. Nie jest to słyszalne tylko wyczuwalne pod nogą. Trzy dni temu wymienilem.olej w skrzyni na oryginalny honda MTF.Wydaje mi sie ze przed wymiana oleju tego nie bylo a moze nie zwrocilem na to uwagi.
Nie mam pojecia co to moze byc
Moze ktos cos podpowie
A i jeszcze jedno
Z tego co wyczytalem to do skrzyni wchodzi 1.8l oleju
Zostalo wlane minimalnie mniej bo majster deczko ulał ale po wlozeniu palca w otwor wlewowy na opuszku ten olej byl wiec nie sadze zeby te 50 moze 80 ml mialo jakies znaczenie.Byc moze sie myle.
Staram sie o auto dbac jak moge ale strasznie mnie irytuje jak cos nie gra .
Prosze o pomoc
Pozdrawiam Grzesiek
Użytkownik Tony1983 edytował ten post 21:55, 07.07.2020
#7
Napisano 07:03, 08.07.2020
Przeguby zewnętrzne mają całe osłony?
#8
Napisano 09:51, 08.07.2020
może to być przegub, zazwyczaj chyba wielowypust w przegubie i wałku przegubu jest już zmęczony i razem z przegubem wymienia się całą półośkę ( ja tak miałem u mnie w hondzie CRV). trzeba dobrze przyjrzeć się przegubowi, czy opaska z osłony nie spadła, czy osłona się nie poci, czy jest cała, z tego co wiem, to krecenie kołem powoduje przy zużytym przegubie dzwięk i widoczne luzy tych wewnętrznych "łożysk". Jakiekolwiek uszkodzenie gumowej osłony powoduje szybkie zużycie przegubu prze wyciek smaru i piach w przegubie.
#9
Napisano 12:53, 08.07.2020
Po powiedzcie czy macie jakies sprawdzone dobre zamienniki bo z oryginalu cena bedzie liczona w prawdopodobnie w tysiącach
Użytkownik Tony1983 edytował ten post 13:23, 08.07.2020
#10
Napisano 13:53, 08.07.2020
Ja mam od ponad 20 tyś km przegub wewnętrzny lewy firmy eurodrivershaft parts, nie mal lekko u mnie, jak na razie to jedyny producent co tak długo jego zamiennik wytrzymał, możesz spróbować, ale większość poleci Ci tylko OEM.
#11
Napisano 14:29, 08.07.2020
Wyczuł luz na wewnetrznym przegubie jak by na wieloklinie
Teraz pytanie jqk dlugo mozna z tym bezpiecznie jezdzic bo od jutra goscia nie ma (jedzue nanurlop )a drugi temat czy mozna wymienic sam wewnetrzny przegub czy całą pólośke
#12
Napisano 17:56, 08.07.2020
Bylem wlasnie u znajomego na warsztacue i tak
Wyczuł luz na wewnetrznym przegubie jak by na wieloklinie
Teraz pytanie jqk dlugo mozna z tym bezpiecznie jezdzic bo od jutra goscia nie ma (jedzue nanurlop )a drugi temat czy mozna wymienic sam wewnetrzny przegub czy całą pólośke
Nie jestem secjalistą, ale twierdzę że to nie jest tak, że od razu masz bana na jeżdżenie i grozi niebezpieczeństwo, zapewne można spokojnie poczekać, a mechanik wróci z urlopu i wtedy się udać na wymianę. Luz na wieloklinie jest typowym zużyciem. Jeśli jest luz na wielowypuście, to może być na przegubie lub na wałku półosi i zapewene dopiero przy wybiciu będzie wiadomo, co jest bardziej zużyte, stąd mniemam, że chyba łatwiej będzie kupić dobry zamiennik całej półosi wraz z przegubami niż sam przegub. Innym elementem w przebubie, który może być zużyty to pierścień, który jest w rowku między przegubem a wałkiem oraz czasem jest na rowku przegubu na gwincie zewnętrznym między przegubem a skrzynią biegów. Pierścienie te potrafią się z czasem wydłużać lub nawet pęknąć i wtedy jest luz wzdłużny. W przegubie wewnętrznym jest jeszcze tzw koszyczek z kulkami podobnymi do łożyska, choć tam raczej bym nie szukał powodu luzów. Choć jak móię, nie jestem specjalistą i niech inni tu się wypowiedzą.
Użytkownik tsuliga edytował ten post 18:28, 08.07.2020
#13
Napisano 21:25, 08.07.2020
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#14
Napisano 09:46, 09.07.2020
#15
Napisano 20:32, 29.07.2020
Temat zdiagnozowany ...chyba
Po rozebraniu polowy auta w koncu znaleźliśmy (przynajmiej mam taka nadzieje )przyczynę pukania .Tak jak koledzy wyżej pisali jest to wewnetrzny prawy przegub na ktorym byl wżer.Wieloklin na walku półosi idealny.
Kopalem sie z myślami co zamowic i koniec koncow padlo na przegob oryginalny na ktory musze poczekac do piątku.Tani nie jest ale oczytalem sie tu na forum ,ponad to rozmawialem z trzema niezaleznymi osobami i kazdy twierdzil.ze nie ma dobrych zamiennikow i ze i tak bede zmuszony zamowic oryginal.Posluchalem sie opini innych byc moze bardziej ogarnietych w temacie. Po wymianie opisze czy pomoglo.Mam nadzieje ze to będzie to.Przy okazji sprawdziliśmy wewnetrzny lewy.Ten akurat bez uwag.
Przy okazji wleca nowe swożnie wachaczy górnych(ktore sie oddzywaly) i swoznie zwrotnicy ktore pukaly przy wyszej temperaturze na zewnatrz.
Wbrew roznym opiniom zakupilem swożnie firmy 555.Mam nadzieje ze chwile pojeżdżą
Tuleje wahacza te duze tez do wymiany bo pozrywane.
Nie sądziłem ze przy takim przebiegu trzeba bedzie je wymieniac z reszta swoznie też ,no ale jak mus to mus
Pozdrawiam Grzesiek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych