Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ABS problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:litewka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 29.12.2012

Witam szanownych forumowiczów.

Od ponad pół roku mam problem z ABS-em jednak dopiero dziś wziąłem się za diagnozę problemu. Nie mam złącza serwisoweg 2 i 3 pin-owego tylko 5 pin-owe. Zwarłem piny 1 i 3. Stosowałem się wg instrukcji z strony http://www.honda.cba...ostyka_abs.html :

1. Wyłącz zapłon
2. Zmostkuj połaczenie w złaczce swrwisowej - ta sama co do samodiagnostyki silnika
3. Jezeli ECU od ABS jest OK lampka ABS zapali sie na 2 sekundy
4. Jezeli sa błędy to lampka zacznie migac
5. Pierwsza sekwencja błysków to pierwsza cyfra kodu błędu
6. Po małej przerwie zostanie wymigana druga cyfra kodu, dłuższe przerwy to przewry miedzy kodami
7. Bardzo długa przerwa oddziela powtarzające sie sekwencje kodów

ABS wymrugał mi kod nr 5 lub 15 tj. lampka ABS-u się zapaliła na 2 s a później mrugnęła 5 krótkie sygnały, i później od nowa 5 krótkie sygnały. Wg. info z postu http://www.accordklu...pic.php?t=32105 może to być Czujnik prędkości koła prawy tylni, ale nie jestem pewien.. Może mi pomóc?

[ Dodano: 2013-01-09, 18:46 ]
Nikt nie wie jak mi pomóc?? :/:/
  • 0
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#2 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 12.01.2013

czesc i co udalo Ci sie cos z tym zrobic? ja mam podobny problem szukam na forum i nic nie moge znalezc, wczoraj pojezdzilem troche bokiem na recznym :) i podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka recznego i ABS, sprawdzilem bezpieczniki wszystkie OK, poziom płynu Ok, próbowałem samodiagnostyki ale kontrolka absu swieci sie stalym swiatlem ;/ no i np. dzis rano odpalilem honde kontrolki absu i recznego zgasly normalnie, nie zapalily sie podczas jazdy, przejechalem sie 4 km zgasilem auto, i po odpaleniu kontrolki znow swieca cały czas.. ma ktos moze jakis pomysl ?
  • 0

#3 jano

jano
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 12.01.2013

Rozumiem że się palą dwie kontrolki: od ręcznego i ABS?
  • 0
jano

#4 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 12.01.2013

Rozumiem że się palą dwie kontrolki: od ręcznego i ABS?

zgadza się.
  • 0

#5 jano

jano
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:29, 12.01.2013

Jeżeli pali się kontrolka ręcznego i ABS możesz mieć uszkodzony modulator ABS (pompa ABS). Poszukaj o tym na forum . Pompę ABS możesz kupić używaną, ceny na Allegro od 40 do 300 zł. Np. http://www.czescijap...F.VAT-SZ-N/1881
Mam ten sam problem i kupiłem już pompę, ale nie mam kiedy jej wymienić. Przed zakupem podłączyłem ją pod złączkę modulatora i kontrolki zgasły. Jestem ciekawy co będzie jak zamontuje ją do samochodu http://allegro.pl/po...2899760708.html

[ Dodano: 2013-01-12, 16:51 ]
podsyłam jeszcze link na których jest coś o sprawdzaniu ABS-u
http://www.accordklu...?t=6931&start=0
Mam nadzieję że coś pomogłem?

[ Dodano: 2013-01-12, 17:05 ]
http://www.accordklu...light=pompa abs
  • 0
jano

#6 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 13.01.2013

ja musze najpierw sprawdzic prawe tylnie kolo bo 2 czy 3 razy zbloowalo mi w zime jak samochod troche dluzej postal, moglo sie tam cos zepsuc przez to ze kolo zblokowalo ?
  • 0

#7 jano

jano
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 13.01.2013

zablokowało? Hamulec trzymał, co musiałeś zrobić żeby je odblokować?
  • 0
jano

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:10, 13.01.2013

macie uwaloną pompę abs na 100%. miałem ostatnio klienta co paliło mu się takie coś.. podpięcie pod kompa - nie komunikowało się z modułem ABS..
cena pompy u mnie cała kompletna 100 zł.
  • 0

#9 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 13.01.2013

zostawiłem auto podczas mrozów na tydzień z zaciągnietym recznym, potem musialem troche pobujac autem przod/tyl zeby zaczelo puszczac no i kawalek powoli jechalem.
  • 0

#10 jano

jano
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 13.01.2013

wolek na pewno masz rację ja już kupiłem pompę ale nie mam czasu jej wymienić.
Czarny27_11 to zablokowanie koła nie miało nic wspólnego z uszkodzeniem ABS-u, raczej możesz mieć uszkodzoną linkę od ręcznego lub zacisk do przeczyszczenia i regeneracji.
  • 0
jano

#11 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 14.01.2013

stawiam na zacisk bo juz go raz czyscilem, co do absu to znajomy poradzil kleme na chwile odpiąć, podobno ABS mógł zgłupieć przez tą jazdę na ręcznym..
  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:11, 14.01.2013

Czarny27_11, jak masz źle ustawiony zacisk będziesz miał takie jazdy... jak coś mam jedną linkę OEM prawie nową do sprzedania
  • 0

#13 Czarny27_11

Czarny27_11
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Moszyn WPU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 14.01.2013

no pomysle jak cos, jak bede mial chwile to rozbiore to i zerkne, myslisz ze to linka trzyma? czy ogolnie zacisk znow nie odbija do konca?
  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:14, 14.01.2013

dopóki nie zdejmiesz zacisku nie będziesz wiedział... znacznik na zacisku ma być w poziomie.... a jak dzwignia nie odbija ci do końca to masz 2 opcje rozwalony zacisk albo linka nie odbija bo jest zatarta w środku
  • 0

#15 jano

jano
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 14.01.2013

Czarny27_11, co do ABS-u spróbuj zresetować kompa a jeśli to nie pomoże to: odłącz szeroką złączkę elektryczną od pompy ABS, ta złączka ma zabezpieczenie które musisz wysunąć w stronę silnika. Następnie włącz zapłon i zobacz czy wyłączy się kontrolka ręcznego po spuszczeniu dżwigni do dołu. Jeżeli zgaśnie to znaczy że masz uszkodzony modulator pompy ABS, który robi zwarcie.

[ Dodano: 2013-01-14, 17:58 ]
I cała pompa do wymiany. :-(
  • 0
jano




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq