Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pierścienie centrujące


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:48, 25.05.2009

Kupiłem do swojej HA orginalne Hondowskie felgi Enkei. Kupiłem uzywane i od początku zastanawia mnie brak pierścieni centrujących. W poprzednim aucie miałem takie pierścienie, na starych felgach (dezenty zakupione w ASO) z nowej Hanki też były. mowa o czymś takim http://moto.allegro....es_wysylka.html
Poprzedni właściciel kółek mówi że raczej nie miał od nowości pierścieni- choć nie był pewien. Mam pierścienie ze starych felg i nie wiem czy ściągać i zakładać na te felgi? Czy orginalne felgi nie wymagają pierścieni?
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:55, 25.05.2009

OEMy beda mialy odpowiedni otwor przeciez. Moge zejsc dzis do piwnicy mam tam OEmy na zime, to zobacze czy sa pierscienie wcisniete, ale jestem prawie pewien ze nie bedzie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 25.05.2009

Jeśli one nie potrafią się sztywno trzymać felgi, to w seryjnych felgach ich nie ma. Jeśli mogą być raz założone pod daną średnicę i same z siebie nie wypadną to nie wiem. Ja przy obu kompletach oryginalnych nie mam osobnych pierścieni a i śruby te same.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#4 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:45, 26.05.2009

pierścienie występują przy felgach uniwersalnych, jeśli kupujesz H to są dedykowane i nie ma po co ich stosować.. ani pierścieni ani pływających śrub ani żadnych innych wynalazków.. po prostu zakładać i jeździć ;-)
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 07.06.2009

Pierścień centrujący zakłada się wtedy gdy otwór centralny w feldze jest większy niż średnica mocowania na piaście. Otwór centralny nie przenosi żadnych sił (choć niektórzy mogą wciskać taki kit) więc teoretycznie pierścienie nie są konieczne ale w przypadku ich braku często powstają drgania na kołach (jakby nie wyważone). Oczywiście jeśli otwór pasuje co piasty czyli w OEMowych felgach to nie da się założyć pierścienia.
Warto kupując felgi kupić takie które mają o wiele za duży otwór niż troszeczkę za duży, bo może się okazać że nie znajdziemy odpowiednio cieńkiego pierścienia.
  • 0

#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:41, 07.06.2009

można jeszcze dorobić dystanse, w przypadkach bardzo cienkiego pierścienia (jakby zmniejszając ET przy okazji), ale osobiście nie jestem zwolennikiem dystansów jakoś
  • 0

#7 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 08.06.2009

Jasne. Większy ciężar dla zawieszenia. A dobre dystanse mają też swoją cenę
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:26, 22.10.2010

A ja się spytam skoro pierścienie nie przenoszą żadnych sił to czy można kupować te plastiki, które są sporo tańsze od stali czy aluminium.

Stal - rdzewieje i się zapiecze albo inny ch i będę walił młotkiem w felgę później żeby to ściągnąć
Aluminium - utlenia się i też może się zablokować, ten sam schemat, walenie w felgę żeby ściągnąć.

Plastik - warunki atmosferyczne mu nie groźne, skoro nie ma żadnych sił, to pęknięcie mu nie grozi.

Jakie wasze doświadczenia?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:45, 22.10.2010

Brat miał aluminiowe i właśnie przed zimą nie mógł ściągnąć alu bo się zapiekło. Teraz ma jakieś teflonowe? I git. Swoją drogą mam komplet pierścieni na felgi z mojej VI jakbyś chciał to Ci je sprezentuję :-P
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:53, 22.10.2010

to bez roznicy czy plastikowe czy alumioniowe pierscien jest tylko po to zeby kolo sie umiescilo centralnie i nie bylo przesuniete w zadna strone. jak bedziemy dokrecac kolejno po przekatnej sruby i nie za mocno to tez sie ustawi idealnie rowno chyba ze te stozki w nakretkach mamy juz zjechane.

plastikowe sa jednorazowe i zazwyczaj pekaja podczas demontazu kola. alumioniowe/stalowe smarujemy smarem miedzianym i wtedy nic sie nie zapiecze a nawet jezeli to po prostu odkrecamy srube gdzies o jeden obrot kluczem opuszczamy samochod i na parkingu ruszamy do przodu do tylu az "strzeli" wtedy felga zejdzie bez problemu.

ori felgi maja idealny otwor centrujacy wiec nie trzeba pierscieni.
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:01, 22.10.2010

plastikowe sa jednorazowe i zazwyczaj pekaja podczas demontazu kola


nie no blackfly, skąd ty masz takie info :mrgreen: Plastikowe mam dwa lata i jakoś nie mam pomysłu nawet jak one mobłyby popękać, a wierz mi koła zdejmowałęm łooo ze dwadzieścia razy ;-)
Nie stosuje się teraz innych poza plastikowymi bo to nie ma sensu, metalowe właśnie nie są wskazane ze względu na zapiekanie, większą mase i możliwość bicia, niewyważenia
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:16, 22.10.2010

W acco mam aluminiowe - zapiekly sie po pierwszym sezonie, bo dupa oponiarz nie posmarowal niczym. Na kolejny sezon sam zakladalem i posmarowalem grafitowym zdaje sie, tak, ze pierscien sie trzymal w feldze, ale mozna bylo go obrazac, zobaczymy co z tego wyniklo jak teraz bede zmienial. W Jazzie natomiast mam plastikowe, i tak jak Seth nie widze sposobu, zeby mialyby sie polamac.

nie wiem, ktore lepsze, te do acco aluminiowe mam oryginalne OZ, wiec skoro producent felg je dorzuca to tez nie moze byc lipa, cos musi w tym byc ze sa takie a nie inne, nie wiem.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:17, 22.10.2010

Potwierdzam u mnie też plastikowe trzymają. Mam jeden sezon przejechany na plastikowych pierścieniach i koła były wyważane (czyli ściągane) dwa razy i nie wygląda żeby coś miało pękać.
  • 0

#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:29, 22.10.2010

raz tylko mialem felgi z pierscieniami i po drugim zdjeciu mi popekaly podjechalem do gumiarza i powiedzial ze te plastiki to takie jednorazowki i ze najlepiej za kazdym razem wymienic bo koszt to nawet nie 10zl za komplet a czesto pekaja. nie mowie ze to regula itp ale na pewno te alu jak ma Mikolaj sa lepsze bo wiekszosc powaznych firm produkujacych felgi daje wlasnie aluminiowe.
  • 0

#15 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 22.10.2010

w poprzednim autku miałem pierścienie dorabiane przez tokarza z alu lub jakiegoś innego metalu (nie pamiętam już), w każdym razie wyrzuciłem je po jednym sezonie, przy zmianie kół tak się zapiekły, że bez przecinaka nie dało się ich zdjąć mino że miały trochę smaru przed założeniem. Na nowy sezon kupiłem plastikowe i od 5 lat ani jeden nie pękł i nadal są używane. Siostra jeździ i nic się z nimi nie dzieje
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq