Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pompa wspomagania - operacja regeneracja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:07, 27.09.2012

JAko że wspomaganie kierownicy praktycznie wyparowało, a pompa przy skręcaniu na postoju lub przy niewielkiej prędkości bardzo hałasuje toteż z pomocą niezwykle pomocnego tutoriala z działu DIY zabrałem się za regenerację pompy. Problem pojawił się przy zlewaniu płynu z wężyka doprowadzającego. Problem taki że właściwie tego płynu tam nie było... Cały płyn z wężyka plus płyn z pompy ledwie zapaprał dno miski. Zaznaczam że płyn w zbiorniczku jest. Czy ktoś z Was przy wymianie też miał tak mało płynu w wężyku i pompie? Obawiam się że powodem braku wspomagania mogło być, że pompa dajmy na to nie ssała płynu tylko powietrze. Chociaż przy wymianie uszczelek wszystkie wyglądały dobrze. Co o tym sądzicie?

Druga kwestia to mam litr nowego płynu i zastanawiam się jak całkowicie zlać stary by po złożeniu układu do kupy zalać nowy?

[ Dodano: 2012-09-28, 21:53 ]
Płyn wymieniony. Pompa zregenerowana. Niestety nie dało to kompletnie nic. Na postoju i przy niewielkiej prędkości pompa hałasuje jak glupia a kierownica chodzi jak w traktorze :evil: 100zł na uszczelki + 90 na płyn PSF-S poszło w błoto:/ Pompa przy regeneracji w środku wyglądała jak nowa... co to jesszcze może być? Już nie mam pomysłu...
  • 0

#2 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:37, 30.09.2012

Powodem halasu w pompie jest lozysko. Wymiana plynu i uszczelniaczy nie pomoze na halas.
Tu dzwiek pompy:
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#3 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 30.09.2012

Fajnie tylko że ja zregenerowałem pompę - wymiana wszystkich uszczelek i łożyska. Do tego wymiana płynu i efektu zadnego! nie wiem co to moze jeszcze byc?

[ Dodano: 2012-09-30, 20:56 ]
Pompa hałasuje u mnie wyłącznie przy skręcaniu kół na postoju lub przy niewielkiej prędkości i wtedy wspomagania brak. Jak pisałem kiera chodzi jak w traktorze.
  • 0

#4 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:58, 30.09.2012

Nagraj filmik. Posluchamy to moze cos doradzimy.
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#5 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:43, 08.10.2012

Wymieniłem pompę na inną i jak ręką odjął. Wspomaganie powróciło.
  • 0

#6 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 14.12.2012

Witam. Odświeżę i dołączę do tematu. U mnie problem z pompą wygląda tak:
Nagle z dnia na dzień pompa zaczęła wyć (chyba jak mrozy przyszły, dźwięk porównywalny do tego co zamieścił michal750, jednak tylko i wyłącznie podczas skręcania kierownicą). Wspomaganie działa, kręci się kierownicą jak przedtem. Płynu jest stan. Jakoś latem miałem z niej wyciek tzn "pociła się" wymieniona uszczelka. Co może być? Wymienić całą pompę, regeneracja czy wystarczy tylko nowy płyn??
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:29, 14.12.2012

Na początek bym odpowietrzyl, później myślał.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:33, 15.12.2012

Witam ja kiedyś regenerowałem taką pompę w audiku 80siątce.Ale ta regeneracja to nie było tylko wymienienie uszczelek i łożyska. Szlifowałem papierem wodnym (położonym na szybie)tylną obudowę i taki dysk z kanalikami co jest w środku.Pompa służyła mi po tym zabiegu do samego końca. A po zezłomowaniu pojazdu,jeszcze sprzedałem ją na allegro. W pompie jest takie kółko z łopatkami bezwładnościowymi,potem jest ten (ja to nazywam)dysk z tymi kanalikami. Jak na tym dysku są ryski to płyn nie wytworzy dosyć ciśnienia żeby docisnąć te łopatki bezwładnościowe do ścianek,I pompa mieli płyn w miejscu,z tąd pojawia się wycie i brak wspomagania.Tak jest w pompie VW, niewiem jak jest w pompie hondy,ale podejrzewam że zasada działania jest taka sama http://www.google.pl...PUBMAQ&dur=4010


ps.Przymierzam się do regeneracji takiej pompy w moim boxerze,tylko nie wiem jeszcze kiedy. Więc jak operacja dojdzie do skutku,postaram się zrobić jakieś foto story
  • 0

#9 amstel

amstel
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Pruszków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 06.01.2013

witam mam problem z pompa wspomagania gdyz po niedawnym zakupie auta zaczeła strasznie wyc zakupiłem nowa po załozeniu i zalaniu jej płynem atf chodziła super była cicha i nie szarpała przy skrecie po 3dniach problem wrucił i teraz wyje tak samo jak stara:(dodam ze zakupiona pompa nie była regenerowana ani nowa tylko używka za kwote 200zł i posiada gwarancje
  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:05, 06.01.2013

atf


psf jak już
jak zalałeś ją atf to mała wtopa
  • -1

#11 amstel

amstel
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Pruszków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 06.01.2013

czemu wtopa?z tego co wiem to atf jest własnie do takich układów a np boxol do układów z elektrycznymi pompami np z grupy vwzresztą kolega ma taka sama hanke z tym samym motorem i jezdzi juz 5rok na atfie i nigdy nie miał problemów z pompa.

[ Dodano: 2013-01-06, 21:12 ]
z tego co wiem to atf jest własnie do takich układów a np boxol do układów z elektrycznymi pompami np z grupy vwzresztą kolega ma taka sama hanke z tym samym motorem i jezdzi juz 5rok na atfie i nigdy nie miał problemów z pompa.

[ Dodano: 2013-01-06, 21:19 ]
nastepny moj watek który obił mi sie o uszy po fakcie to ze sie powinno montowac pompe oraz zakładac pasek na maxymalnie skreconych kołach w lewo lub w prawo czgo nie zrobiłem po to aby przy powrocie kierownicy do pozycji srodkowej przepompowac płyn wewnatrz układu czy orientujecie sie czy to jest prawda czy bardziej mit?
  • 0

#12 Bartosz007

Bartosz007
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 07.01.2013

A czy zaobserwował ktoś czy podczas kręcenia kierownicą poziom płynu w zbiorniczku "skacze" góra dół czy się nie zmienia? U mnie widać małe wahania poziomu. Usłyszałem gdzieś kiedyś, że powodem może być nie całkiem drożny któryś przewód od wspomagania. Nie jestem pewny tej teorii. Czy mógłby ktoś u siebie rzucić okiem?
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:20, 07.01.2013

przy kręceniu kołami, szczególnie w zakresie max skrętu poziom płynu i u mnie potrafi się minimalnie zmienić, ~3-5mm
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 Bartosz007

Bartosz007
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 08.01.2013

To u mnie chyba jednak trochę bardziej. Pójdę jutro sprawdzić. Kto wie, może to będzie jedna z przyczyn. Może rurki rdzewieja w środku i blokują swobodny przepływ.
  • 0

#15 mico2009

mico2009
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:opoka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 14.01.2013

Witam,dołącze do tematu. Mianowicie co u mnie może być nie tak z pompą wspomagania jesli wyje tylko po odpaleniu silnika do czasu az sie rozgrzeje?potem gdy jest rozgrzana nie słychac jej wcale ani przy skrecaniu ani na luzie ani w czasie jazdy...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq