Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

problem: czujnik abs


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 100M

100M
  • Nowy
  • 0 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 03.09.2008

Witam,
accorda mam już od ponad roku,
na forum jestem nowy i po części z powodu obecnego problemu z autem.
po ruszeniu z miejsca zapala się światełko ABSu
samochód wrzucono na komputer i odpowiedź to: czujnik abs do wymiany.
podobno wogóle nie wykazuje napięcia.
mechanik twierdzi, że mozliwa jest tyko wymiana, i to tylko na nowy, z serwisu, za 530 zł.
nie mogę znaleźć nic używanego ani żadnych zamienników, bo jest to wersja Aerodeck ('97), przez co podobno nie można tu wrzucić czujnika od accorda sedan. jedyne co wiem, że ma oporność 600-700 ohm'ów.
fakt, że dotyczy to tylnego koła mocno mnie irytuje, bo abs najważniejszy jest z przodu (a teraz cały system jest prawdopodobnie wyłączony. jeszcze nie próbowałem ostrego hamowania na mokrej kostce, bo ostatnio o dziwo nie pada, więc nie mam 100% pewnosci czy system jest wyłączony)
jeśli ktoś ma pomysł, gdzie szukać czujników, ew. inny sposób rozwiązania problemu lub zakład w okolicach wrocławia, gdzie warto podjechać, będę bardzo wdzięczny.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów

[ Dodano: 2008-09-03, 16:53 ]
precyzując: czy ktoś wie, czy do aerodecka można wsadzić zwykły czujnik ABS z sedana? dostałem taką informację od jednej osoby i chciałem to potwierdzić zanim wydam kasę albo coś spieprzę.
podobno mój czujnik ma oporność 600-700 ohm, kto wie ile jest z tyłu w sedanie?

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:43, 04.09.2008

mam accorda 98 2.0iLS i mam ten sam problem. tez sie obawialem ze abs jest nieaktywny przy kupowaniu ale w tych hondach to podobno standard ze pier*** kontrolka a nie system i mimo palacego sie swiatelka powinien abs dzialac normalnie. Najlepiej sprawdzac nie na mokrej kostce tylko na szutsze jakims - rozpedzasz sie do 50 -60 i do deski hamulec. Jezeli abs dziala to powinienes poczuc na pedale lekkie "kopanie" a na sladach (czego niezobaczysz na kostce) bedzie ewidentnie widac momenty zablokowanych i odblokowanych kol. Ja tak sprawdzalem i pozniej na asfalcie przy duzo wiekszej predkosci tez bylo okej i nic nie musialem grzebac a kontrolka i tak sie pali caly czas.
pzdr

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:43, 04.09.2008

no chlopaki ja wam nic nie pomoge :-?
ale wypadalo by sie przywitac w odpowiednim do tego miejscu

http://www.accordklu...ewforum.php?f=4

#4 100M

100M
  • Nowy
  • 0 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 04.09.2008

sprawdziłem na szuterku i nie mam wątpliwości, bo wiele razy odczułem "pomoc" absu. teraz go niestety nie ma. jutro jadę by ściągnąć ten czujnik i mając go w łapie chociaż organoleptycznie sprawdzić czy te do sedanów są takie same. jedni mówią, że ważne jest wejście (ponoć są różne typy), inni mówią, że to kwestia oporności a jeszcze inni, że jakiejś sinusoidy... eh :-/

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:50, 19.10.2008

tez tak mialem w accordzie V i calą elektronike i czujniki wymianili

#6 100M

100M
  • Nowy
  • 0 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 19.10.2008

ojj, to współczuję. mi udało się w końcu to niedawno załatwić (wynalazłem używkę na drugim końcu polski), ale dzięki za wsparcie. pozdrawiam




IPB Skin By Virteq