Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Odpowietrzanie sprzęgła, Pomocy!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:08, 14.07.2011

Witam, mam pytanie. Jak odpowietrzyc sprzęgło. na zapalonym silniku czy zgaszonym. po 2 przy 1 nacisnieciu sprzęgła pedał zostaje w podłodze po drugim wcisnieciu juz odbija. płyn ze zbiorniczka ubywa przy pompowaniu ale i tak nic nie chodzi;/ jak zapale samochód i chce wbic jakikolwiek bieg to nie wchodzi. Czego to jest wina?? moze uszczelki jakies poszły albo w pompie albo w silowniku pompy?? Pomóżcie bo ten problem mi spac nie daje;/ To jest Honda Accord z 93r. 2.0 iLS :( :-( Z Góry Dziekuje za Odpowiedzi :)
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:19, 14.07.2011

Jedna osoba wciska sprzęgło 2-3 razy, przytrzymuje wciśnięte.
Druga osoba odkręca odpowietrznik, spuszcza co wyleci i zakręca odpowietrznik.

Powtarzasz czynność na zgaszonym silniku (po co się poparzyć) kilka razy. Ile? To zależy jak bardzo był zapowietrzony układ.

Należy pilnować, aby nie brakło płynu w zbiorniczku.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:30, 14.07.2011

Powiem tak w czasie jazdy dosłownie na moscie nie mogłem wbić 2 ;/ dzisiaj odkreciłem zbiorniczek a tam ta dziurka co plyn leci do pommpy na wierzcu no to mysle pewnie sie zapowietrzył. no to pompuje i 2 osoba odkreca odpowietrznik, jak napompuje i trzymam pedal w podłodze to po odkręceniu Odp. pedał jeszcze lekko leci w dół dobrze tak??
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:44, 14.07.2011

I jak długo mam tak dymac z tym sprzegłem bo dzisiaj robiłem to ok Godziny i nic;/
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:21, 14.07.2011

Powiem tak, chciałem wbic wsteczny i musiałem nie wcisnąc do konca sprzegła i zazgrzytało i o tej pory. wcisnąłem sprzegło to odbilo tylko do polowy, musiałem butem go do gory podciagnąc, wcisnąłem drugi raz no to wszedł bieg. i po przejechaniu 25 km z luzu chciałem dac 2 i amba, koniec. null nic zero reakcji. A ten wysprzeglik to gdzie sie znajduje w pompie czy całkiem gdzie indziej??
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:03, 14.07.2011

kto tak odpowietrza sprzęgło?

kawałek wężyka na odpowietrznik,butelka a w niej trochę płynu ,wężyk do tej butelki poluzować odpowietrznik i pompujesz ale nie jak wariat a druga osoba dolewa i pilnuje aby płyn był w zbiorniczku. Jak nie masz pomocnika to pompujesz 3-4 razy i dolewasz. Pedał nie będzie odbijał dlatego robisz to ręcznie samemu go podnosząc.

Odpowietrznik masz na wysprzęgliku który przykręcony jest do bloku przy łączeniu ze skrzynią a ze skrzyni wychodzi łapa napewno zobaczysz jest tam tylko jeden odpowietrznik.
  • 0

#7 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:50, 15.07.2011

Z tego co kojarzę to ten odpowietrznik w moim akurat modelu był na klucz 6-tkę bądź 8-kę max. Jaziowy nie wiem kto ale ja może np. :mrgreen: Niestety nie miał kto powiedzieć jak ani nie miał kto pomóc więc tak jechałem i dało radę. Może kolega ma coś innego schrzanionego? Autentycznie długi śrubokręt jako rozpórka i dało radę samemu odpowietrzyć układ po wymianie sztywnego wężyka łączącego gdzieś tam już w komorze silnika (sory ale nie znam jego nazwy)). Jednak mimo wsio dzięki wielkie Jaziowy bo przynajmniej następnym razem poprawnie wymienię (odpowietrzę) sprzęglo. Może sprzęgło się kończy?? Ostatnio miałem zbyt zajęte recę w trakcie jazdy i przy wyjsciu z zakrętu było nadal 4 i teraz bardzo często słychać dziwny świst alla turbo właśnie na czwórce. Na bank coś poszło. Na dokładkę na dniach pojawiły się problemy z wbijaniem trójki.. Zachodzę w głowę co pierdykło??
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:01, 18.07.2011

Witam, otóż w sobote po pracy zakasałem rękawy i sie zabrałem za Przywrócenie życia mojej Hani:) Pierwsze co zrobilem to wymieniłem tłoczki w silowniku sprzegła, odpowietrzyłem i ku mojemu zdziwnieniu nic to nie pomogło ;( No to druga próba, szukam patrze co i jak i zauwazyłem sztywny przewód od silownika ktory biegnie w po lewej stronie tez tak jakby do takiego ala silownika ( nie wiem co to jest) i patrze patrze a za nim jest przewód gumowy no to mowie sprawdze ja patrze a tam mokro. Ocho cos jest nie tyak :) nie wiele mysląc kolega wcisnął sprzegło a ja trzymałem pod tym wezykiem reke i czuje kap kap kap :) DOT 4 ubywa:) oczywiscie ucieszyłem sie bo znalazłem przyczyne, ciezko bylo go wyrwac stamtad ale dałem rade. do sklepu i kupiłem inny taki przewód ktory byl od Deawoo Tico:) troszke dłuzszy ale koncówki pasują:) Koszt 55 złoty :) Ale naprawiłem i wszystjko smiga jak nowe:0 nawet biegi mi lepiej wchodzą:) A teraz sedno mojego Posta:) Dziękuje wszystkim za rady, podpowiedzi:) Jednak są na tym świecie dobrzy ludzie:) Pozdrawiam:) i Szerokości:):) :mrgreen:
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:44, 19.07.2011

kupiłem inny taki przewód ktory byl od Deawoo Tico:) troszke dłuzszy ale koncówki pasują:)


Zaczynam się obawiać o pochodzenie Accorda. To już druga część jaka od Tico pasuje :-P
  • 0

#10 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:16, 12.02.2012

Czy kluczem oczkowym jest dojście do odpowietrznika czy trzeba półotwarty?
  • 0

#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:20, 12.02.2012

Jest.
  • 0

#12 Geezer

Geezer
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 24.12.2012

Jeśli chodzi o ten wysprzęglik i odpowietrzanie sprzęgła to czy to tą śrubkę należy odkręcić? :
Dołączona grafika

Z góry dziękuję za odpowiedz i życzę wesołych Świąt :)
  • 0

Honda Accord 96r F18A3 [CE7] --> Honda Accord 93r H23A3 --> Honda Accord 06r K24A3 CL9, EXE


#13 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 16.06.2015

Koledzy, wymieniłem pompę sprzęgła i wysprzęglik bo pompa już się pod gumką moczyła a w koło był skrystalizowany płyn. Wszystko poszło cacy jednak miałem problem z odpowietrzeniem. Jakoś poszło i samochodem można ruszyć jednak sam pedał jakoś tak dziwnie pracuje. Po pierwsze lżej ale to zrozumiałe wszystko jest nowe, po drugie pedał łapał wcześniej tak w połowie teraz od razu po lekkim puszczeniu wyrywa do przodu, po trzecie wcześniej jakoś tak lepiej odbijał teraz odbija ale nie tak sprężyście jak wcześniej. Pytanie: czy tak ma być? Może coś źle odpowietrzyłem, choć powietrze już nie leciało. Może to jakoś podciśnieniowo trzeba odpowietrzyć. Nie wiem też czy pedał powinien tak brać od samego dołu. Jakieś sugestie?


  • 0

#14 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:09, 17.06.2015

Według mnie masz źle odpowietrzony układ. Pedał sprzęgła ma mniejszy skok, dlatego jak tylko delikatnie odpuścisz od podłogi łączy układ.


Tak na marginesie, odpowietrza się odpowietrznikiem na wysprzęgliku przy skrzyni, a nie na wężyku przy pompce sprzęgła jak ktoś wstawił dwa posty wyżej.


Użytkownik owsikk edytował ten post 09:10, 17.06.2015

  • 0

#15 lewb95

lewb95
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wwa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 04.07.2015

Witam Panów, może i głupie pytanie, ale... czy jest jakieś w miarę kompleksowe dzieło, które opisuje jak krok po kroku podejmowac czynnosci naprawcze ? Znalazlem jakiegos niby manuala angielskiego, ale jest on taki - szczątkowy.

Pozdrawiam 

PS: pisze tu bo też aktualnie pracuje nad sprzęgłem

PS2: Uda mi sie zajrzeć do sprzęgła i skrzynii bez kanału ? (np. podnosnik + zdjęte koło?)


Użytkownik lewb95 edytował ten post 12:46, 04.07.2015

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq