Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Montaż instalacji halogenów dla opornych - how to?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:50, 01.05.2011

panowie mam problem, zostalem zmuszony zeby zakupic halogeny przednie i tutaj nasuwa sie pytanie, jak je najlepiej podlaczyc? halogeny mam zamowione ori. nie chcialbym zmieniac tej manetki przy kierownicy wiec sensownym rozwiazaniem bedzie dodatkowy przycisk kolo VSA. pytanie gdzie sie najlepiej wpiac do instalacji i jak to rozwiazac. chcialbym uniknac stuacji ze wysiade z samochodu a swiatla beda dalej swiecily, za to z drugiej strony nie chce tego podlaczac pod stacyjke bo jak juz mam miec te halogeny to warto zrobic z nich pozytek w postaci oswietlania drogi do domu. dodatkowo znalazlem na allegro modul do swiatel dziennch ktory dziala na zasadzie ze swiatla sie zalaczaja same po odpaleniu silnika i dzialaja 50% swojej mocy w dzien a w nocy dzialaja jako doswietlanie zakretow.

jezeli jest to mozliwe to prosilbym o opis jak dla totalnego amatora bo z elektryka samochodowa nigdy nie mialem nic wspolnego a jednak fajnie gdybym to sobie zrobil sam:)
  • 0

#2 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:17, 01.05.2011

Ja swoje podłączyłem pod przycisk tylnego przeciwmgłowego :) Prądowy na wyłącznik a zero przykręciłem do jakiejś śrubki w komorze silnika :-)
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:27, 01.05.2011

Pawel_Aerodeck, niby ok ale ja tego tylnego w ogole nie uzywam a jak juz bede mial te halogeny to jadac polna droga czasami mozna sobie wlaczyc zeby widziec jakas zwierzyne dookola.
  • 0

#4 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin-Urzędów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s-mix
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 01.05.2011

Ja bym Ci zaproponował taki układ na włączniku bistabilnym który by sterował przekaźnikiem.Po włączeniu zapłonu i wciśnięciu przycisku halogeny załączały by się po wyłączeniu zasilania układ wraca do stanu pierwotnego czyli odłącza napięcie na przekaźnik i halogeny nawet po powtórnym włączeniu zapłonu nie będą się świecić.Zrobienie lub kupienie takiego układu nie powinno kosztować 20 zł.Jakby co mogę poszukać schematu i wysłać na email.
  • 0

#5 cmlcorp

cmlcorp
  • Forumowicz
  • 196 postów
  • Skąd:Aylesbury/Pyrlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 01.05.2011

W VI genie tak bylo wiec moze sam przelacznik od VI generacji by zdal egzamin, nie mam niestety mozliwosci sprawdzenia, ale mysle nad podlaczeniem halogenu do siebie.
tzn badziej dziennych ale schemat bedzie ten sam
  • 0

#6 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin-Urzędów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s-mix
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 01.05.2011

Tak ale funkcje układu bistabilnego pełni MCU multiplex control unit. Przycisk służy aby do wyzwolenia sygnału i jako pojedynczy element nie spełni tej funkcji ale można go wykorzystać i do innego układu który można zrobić za 10 zł :)
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:41, 02.05.2011

wczoraj zacząłem grzebać przy halogenach, żeby je wreszcie podłączyć. Niestety moja
głowa bardzo oporuje sprawy elektryki, nawet wtedy gdy mam instrukjcę i ori wiązkę :-/

więc mam pytanie - jak złączyć wiązki od halogenów?
bo są jakby dwie A i B
A - od zderzaka do komory
B - kabinowa (guzik, bezpieczniki itp)

pociągnąłem A według instrukcji i mam ją w komorze

Dołączona grafika

na instrukcji następny krok jest taki - 10

Dołączona grafika

czy ja mam się wpiąć w jakąś wiązkę od świateł? bo nie kumam tego małego obrazka w obrazku 10
Jeśli tam byłoby łączenie wiązek to powinno być A wchodzi w B i ok, a tu jest tylko A i jakiś
kabelek :om:

na wiązce B jest taka wtyczka pasująca do tej z wiązki A. Do tego jest lekko brudna, więc raczej jakaś z komory,
ale ona jest za krótka :bag żeby to sięgało w to miejsce i do bezpieczników i dalej do guzika.

niewiele z tego czaję
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:46, 02.05.2011

Nie wiem czy dobrze kombinuję i czy o to Ci chodzi ale jak tak patrze to chyba 1 kabelek podpinasz do masy a drugi do jakiegoś niebieskiego kabelka, przynajmniej ja tak to rozumie. Trochę ta instrukcja :k
  • 0

#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:55, 02.05.2011

ja zalozylem bardzo podobny temat bo tez mnie to czeka. a powiedz mi czy jest jakies zabezpieczenie zeby swietla nie swiecily sie po wylaczeniu samochodu? czy na desce rozdzielczej zaswieci Ci sie kontrolka halogenow?
  • 0

#10 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin-Urzędów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s-mix
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:55, 02.05.2011

Ja u siebie zrobiłem własna wiązkę.Kupiłem 5m kabla 2x2mm(przewody do halogenów) i 5m kabla 2x1mm(przewody do przełącznika ),włącznik kupiłem na allegro a przekaźnik(30AMP) i wtyczkę do niego znalazłem w rupieciach .Podpięcie mi zajęło 2 godziny z piwkiem w ręku :-P
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:14, 02.05.2011

adkrzywda, no właśnie, ale po co wtyczka (ta "oznaczona" - 1 pin) skoro mam się wpiąć do jakiegoś kabelka? muszę założyć na niego wtyczkę?
instrukcja jest tragiczna :-/

blackfly, nie mam żadnych wskaźników na desce, jedynie podświetlenie pod guzikiem

umanek82, wszytko ładnie, pięknie ale brakuje szczegółów i nie chodzi mi o rodzaj piwka :j
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:21, 02.05.2011

kardas, czyli jest duza szansa ze zostawisz samochod z wlaczonymi halogenami i rozladujesz aku:)

zadzwonie dzis do aso i zapytam jak to sie podlacza w 7gen jak sie kupuje gotowy zestaw z halogenami i czy ewentualnie mozna zamowic sama wiazke. niby jest na allegro jedna ale koles mi mowi ze trzeba wymienic manetke na taka z przednimi halogenami i tam sie to podlacza...
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:27, 02.05.2011

zadzwonie dzis do aso i zapytam jak to sie podlacza w 7gen jak sie kupuje gotowy zestaw


ta, żeby przypadkiem Ci nie powiedzieli, raczej niechętnie dzielą się wiedzą serwisową :-/

nie wiem czy tak można zostawić, bo jeszcze kilka kabelków idzie pod deskę, to może jak gaszę zapłon to halo się wyłączą,
może powie ktoś kto ma już założone

no i poproszę od kogoś fotkę tego miejsca co ja wrzuciłem, jak wygląda to połączenie?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:29, 02.05.2011

kardas, Być może jakąś wtyczkę trzeba podpiąć pod ten kabelek, ale nie wiem bo instrukcja jest z du.y, a tak na odległość ciężko coś poradzić. Sprawdź czy będzie tak działało. A tak z ciekawości ten niebieski to jest od tej wiązki co przeciągałeś?
  • 0

#15 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin-Urzędów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s-mix
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 02.05.2011

Ten kabelek jednopinowy to zasilanie na halogeny tutaj zapodajesz napięcie i powinno świecić.Możesz to na krótko sprawdzić podpinając ten kabelek do plusa accu.A posiadasz ori przekaźnik z podstawka bo i to trzeba podpiąć
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq